Indlæg af skaaning

    Havde selvfølgelig glemt alt om Ram. Og Psuen skal også udskiftes så.


    Er der nogle fordele/ulemper vedrørende Amd og Intel?


    Har altid selv kørt med Amd så kender intet til Intel.

    Kæresten har fundet ud af at hendes computer er for langsom. Så hun vil have nyt.


    Men jeg har ikke fulgt med i udviklingen i flere år, så aner ikke hvad jeg skal kigge efter.


    Det jeg skal bruge er: Motherboard, GFX, Cpu evt skærm.


    Det skal ikke være en highend maskine. Bare kunne trække Guild Wars og Perfekt world.


    Har ikke nogle bud som jeg evt kunne studere.


    Computerens spec er som følger. Amd 3200 Barton, med et ældre 128mb radeon kort AGP. Og bundkort kan jeg ikke huske andet end det er Socket A

    Jeg må så indrømme at Vw gruppens Tdi ikke er på højde med Psa gruppens Hdi.
    For Psa gruppens Hdi, er i min mening nogle af det bedste Diesel motorer der findes på markedet.

    Skaaning: Jeps den første C5'er var ikke skiiide heldig :) De er franske at skrue på, men det betyder ikke højere regninger ;)


    Jo længere tid man bruger på en rep, betyder jo i sidste ende en større værkstedsregning. Nu snakker vi ikke om reservedele men arbejdslønnen.
    Der kan selvfølgelig være ting på andre mærke som tager lang tid at lave, men nu snakker jeg om min generelle erfaring.
    Og den siger mig at citroen gerne er dyrer at køre til mekaniker end feks Vw.

    Men så kunne man jo evt. vælge en VW Passat?


    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…ndline-4d_ID132701262.htm


    Eller måske Skoda?


    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…TDi-Ambiente_ID309378.htm


    Men passat og skoda er efter min mening bare "under" Audi og C5, dog er de jo så selvfølgelig også billigere og falder vel ikke så hurtigt i værdi, samt de er vel også billigere på værksted.
    Men hvordan er køreegenskaberne i de 2, og frem for alt sikkerheden??[/quote]


    Kører mere eller mindre på samme måde som Audi.
    Koster også ca det samme i rep, da flere af dele er ens.
    Gensalgsværdien er dog større på Vw end Skoda.


    Men ville nok snuppe Skoda´en i dette tilfælde, da motoren i Vw er for lille i min mening

    cons


    Motoren lyder IKKE godt
    Prisen
    Samme ringe kvalitet på undervognsdele som andre mærker
    Gammel model der er faceliftet lige inden ny model blev introduceret
    DYRE dele..
    Arrogante værksteder (man skal f.eks. betale for at få skiftet pærer, selvom man køber pæren i samme biks




    Nu er han jo ikke nødsaget til at køre på autoriseret værksted.
    Og med det sagt så er der mange små værksteder, der også tager penge for at skifte din pære.
    Jeg vil feks have noget for mit arbejde, hvis det indebære at jeg skal bruge et kvarter på at skifte en pære.

    Synes generelt at citroen er mere besværlige at skrue, hvilket mange gange betyder en øget værksteds regning.
    Men når det er sagt så kører de som en drøm.
    Problemet kommer når det begynder at gå i stykker.
    De første C5´ere havde mange børnesygdomme. Går stærkt ud fra at dette er blevet klaret med denne model.


    Hos audi´en køber du de 4 ringe. Næsten alt der ligger i den er Vw. Intet dårligt i det men så kunne man lige så købe en Vw,Skoda eller Seat.
    Generelt er de forholdsvise nemme at gå til og billige i reservedele. Og holder rimeligt.


    Hvis jeg skulle vælge og dette set ud fra en mekanikers synspunkt. Så havde jeg taget Citroen´en.
    Men stod valget mellem Citroen og feks en Seat eller Skoda til billigere penge, så havde jeg taget en af dem.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC


    Hvor mange timer brugte han på den?


    Hvor i landet ligger den mekaniker for virker da ikke hjernedødt hvis det er i kbh.



    Mekanikeren er skam god nok, det en god ven af familien der laver det. Jeg får bare lavet lidt ekstra ting, nu den er under kniven, derfor prisen løber sådan op =)[/quote]


    Håber da ikke at han tager 535,- i timen sort. For så skal jeg da sætte min timeløn op

    Yep. men tror heller ikke der lavet noget på bilen udover service. Men man fortryder sgu man ikke har lært og rode med biler, for deres timeløn er da helt ud i skoven, han tager 535kr i timen for at arbejde på bilen...[/quote]


    Hvor mange timer brugte han på den?


    Hvor i landet ligger den mekaniker for virker da ikke hjernedødt hvis det er i kbh.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    [quote]Oprindeligt indlæg af skaaning
    Synes at designet er pisse flot men den indvendige kvalitet minder om en Fiat. Sjovt nok...


    Måske er det fordi at FIAT ejer Alfa ? :))


    Nåh den fangede du også. :D

    Må indrømme at de gamle alfa´er rustede væk inden de kom på gaden. Synes ikke at problemet er til stede længere.
    Men må så at jeg har skiftet mange motorer på de 2 liters modeller. Deres gearkasser er svage men kan sagtens holde hvis man kan lade være med at skifte gear som schumacher.


    Synes at designet er pisse flot men den indvendige kvalitet minder om en Fiat. Sjovt nok...


    Så hvis det er den bil man vil have så køb den. Men der findes andre bedre alternativer men designet er så ikke med dem.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Og dit navn antyder du er mutant :D


    Men helt ærligt, han ved det nok godt inderst inde og der er blevet nævnt i tråden...


    Så ved man det vel også inden man læsser bilen.



    Ja og imorgen punktere han på reservehjulet.
    Er du ikke mekaniker?
    Du skifter vel heller ikke mandens skiver hvis kun klodserne er slidt ned. Selvom du godt ved at de vil blive slidt om 2 år.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    De kan ikke skiftes, det klogeste han kan gøre er at få et renoveret bagbro, med smørrenipler.


    Hvorfor er der ingen der har sagt det til mig før. Nu har jeg da skiftet flere af dem i min tid.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    Det er ikke lejerne der er stået af, men derimod torsion stængerne der er knækket


    Så skift dog stængerne. Er da billigere end en bagbro.


    Den kassekredit vil jeg også gerne have så. Jeg har en på 500.000,- men skal da betale renter selvom jeg kun har brugt 1000,- af den.


    Pænt dårlig forretning for banken at låne penge ud gratis.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af anubis69
    øhh nej.. ford er amerikans og har det altid været.. stiftet af amerikaneren Henry Ford.. det her er basis bil viden


    Ja det blev stiftet af Henry Ford. Men derefter er der lavet flere divisioner. Så man har haft amerikansk,engelsk samt tysk Ford.


    Ligesom at kalde en Chevrolet Nubira for en amerikansk flyder.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Flæske


    19km/l er fint for den bil.


    Hvad angår fælge, så er jeg lun på momo ten´s. Er de okay?


    Ja 19 er fint men der står kun 9.

    En kassekredit er en dyr løsning at bruge hvis du ikke driver en virksomhed. Og selv der koster det kassen. Hvis du er kanon gode venner med banken kan du måske få renten på 8% men tvivler. Mange steder ligger den på 12% og opefter.


    Tag hellere et lån over et år eller mere.