Køb af Passat

  • Der lige så mange meninger/holdning som der er bil modeller.


    Alle modeller typer har deres fejl/svagheder og det modsatte.



    Så køb hvad du begærer mest - du kommer under alle omstændigheder til at punge ud
    til reservedele og mekanikker. :cheers:

  • Købte denne, og fik en super god behandling og forhandlet pris http://saltum-autohandel.dk/3419.cms?id=314001296


    Medfølger spritny tandrem, påsiddende dæk ( vinterdæk ), samt et valg af sommerdæk MED Alu fælge til omkring 8k, nye bremser overalt, ny vandpumpe, nysynet, fuld service bog på VW værksted, longlife skift ved 90.000km m.v


    nu mangler jeg forslag til 17" fælge - evt 16" som ville klæde bilen udne den virker som en teenage vogn ;)

  • Jeg synes at dørene ruster er et kæmpe problem :) grunden til at de ikke har løst problemet endnu. er vidst fordi de har så mange på lager. Jeg synes også at en Ford er noget virkelig lort at rode i.. hvis man skal skifte en ting. skal der tit fanme 10 andre ting af 8o vi havde en ford mondeo inde fra 2004 tror jeg.. for at skifte koblingen. SKAL broen HELT af :D det er efter min mening tåbelig. mancheterne går også for et godt ord.
    jeg siger ikke at det er en dårlig bil. jeg synes bare at hvad jeg har oplevet er de andre tyske bil mærker bedre :)


    fransk køre godt.. deres nye ophæng er utrolig gode. og man mærker ikke meget.. men de har lavet det så dårligt at efter 1 vinter med salt.. som kommer ind i bære kuglene så er de færdige :P
    men de har nu mange problemer.. kender flere som arbejder ved peugeot. og de siger at der er så mange problemer at det er helt vildt.. den nye 308 kommer med mange fejl fra ny. billige biller.. men får og kvaliet derefter :)


    Jeg synes nogen af toyotas biler er lidt kedelige.. men jeg kan nu meget godt li min carnina E synes den er flot.. Carina E ruster slet ikke.. det eneste problem de har er at de kan ruste lidt i dørne.. men ved at de får en behandling så hjælper det meget.. jeg har set carinaer E fra 93 der aldrig har fået noget undervogns behandling og der var ikke noge rust..'


    Jeg vil så også sige at alle biler kan ruste.. derfor er det SUPER at give den en undervogns behandling :)


    tillykke med din bil.. den ser fin ud :)


  • Ok hvad er det du ikke forstår ? , du skrev intet om hvad år den skulle være fra og 1.9 TDI modellen så vidt jeg husker er lavet før 2000 , efter 2000 er deres nye modeller med en 2.0 TDI motor , ved ikke helt hvad det er du ikke forstår.


    Så hvis du vil give 250.000 max for en passat diesel ( tdi ) 1.9 , så er du godt dum :p.


    Jeg kan få en 1.9 TDI i meget pæn stand for 20-30.000.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Clausen
    Ok hvad er det du ikke forstår ? , du skrev intet om hvad år den skulle være fra og 1.9 TDI modellen så vidt jeg husker er lavet før 2000 , efter 2000 er deres nye modeller med en 2.0 TDI motor , ved ikke helt hvad det er du ikke forstår.


    Så hvis du vil give 250.000 max for en passat diesel ( tdi ) 1.9 , så er du godt dum :p.


    Jeg kan få en 1.9 TDI i meget pæn stand for 20-30.000.


    Men er det ikke indforstået, i hvert fald ved hjælp af lidt logisk tænkning, at manden nok ikke ønsker en bil til 20.000 når han sætter et budget på 250.000? Bare fordi det ikke står sort på hvidt, er det tilladt at bruge hovedet og selv gætte sig til meningen.


    Du anbefaler måske også en Audi 80 med kasettebåndsafspiller til folk der efterlyser en lækker Audi til under en million? :crazyeyes:


  • Ja, ja - jeg køber selvfølgelig en gammel Passat til 20.000kkr når jeg efterspørger en bil omkring 250.000!
    Træd nu lige ind i kampem, og brug knølden ;)

  • nu må i lige have styr på jeres mærker... Ford er ikke og har aldrig været et tysk mærke... Ford er amerikansk.. det burde alle da vide.. kender i ikke Ford Mustang....


    men tilbage til bilerne..


    ingen tvivl om at Toyota er noget af det bedste man kan få..


    men har en 93'er peugeot 306 1.9xrdt der har kørt 360000 og der har aldrig nogensinde
    været det mindste galt...



  • He he du er sjov. Ford er Amerikansk,tysk samt engelsk.
    Mustang= amerikansk
    Mondeo= tysk
    Anglia= engelsk.



    Ford har altid haft et rust problem. Men det samme kan man sige om de gamle franske.
    Toyota ruster gerne i skærmkanter, men hvilken bil gør ikke det. Dog er der sjældent kritiske fejl på dem. Mindes dog en Carina E med nogle tandstænger.


    Vw er en yderst konfortabel bil samt udstyret med en dejlig motor. Dog synes jeg at der er meget turbotøven i dem. Men synes generelt at priserne er for høje. Men ja de holder priserne godt.



    Tror at diskutionen med den 1.9 til 20.000,- omhandler at han ikke mener at 1.9tdi motoren blev lavet i 2004. Men istedet er det en 2.0tdi. Dette skal jeg ikke kunne besvare.
    Bare så i ikke hiver hovedet af hinanden.


    Jeg skal ikke gøre mig klogere end alle andre men har snart skruet på et par biler i min tid. Samt driver mit eget værksted.


    Bare så i ikke begynder at "flame" mig, og beskriver mig som ignorant i automobil verdenen.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flæske
    Købte denne, og fik en super god behandling og forhandlet pris http://saltum-autohandel.dk/3419.cms?id=314001296


    Medfølger spritny tandrem, påsiddende dæk ( vinterdæk ), samt et valg af sommerdæk MED Alu fælge til omkring 8k, nye bremser overalt, ny vandpumpe, nysynet, fuld service bog på VW værksted, longlife skift ved 90.000km m.v


    nu mangler jeg forslag til 17" fælge - evt 16" som ville klæde bilen udne den virker som en teenage vogn ;)



    Ellers en flot bil. Specielt farven.
    Dog kører den ikke langt på literen kan jeg se.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af skaaning



    Ellers en flot bil. Specielt farven.
    Dog kører den ikke langt på literen kan jeg se.


    19km/l er fint for den bil.


    Hvad angår fælge, så er jeg lun på momo ten´s. Er de okay?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flæske


    19km/l er fint for den bil.


    Hvad angår fælge, så er jeg lun på momo ten´s. Er de okay?


    Ja 19 er fint men der står kun 9.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af skaaning


    Ja 19 er fint men der står kun 9.


    virker det logisk på dig ;)
    Der står 18
    9km/l


    i samlet linie nok 18.9


    Ergo 18.9, men de står angivet til knap 20 på nettet.


  • en Peugeot der aldrig har været noget galt med :D:D det var fandme dagens joke
    der findes fandme ikke noget værre end en fransk lorte æske