Indlæg af skaaning

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Flæske
    Købte denne, og fik en super god behandling og forhandlet pris http://saltum-autohandel.dk/3419.cms?id=314001296


    Medfølger spritny tandrem, påsiddende dæk ( vinterdæk ), samt et valg af sommerdæk MED Alu fælge til omkring 8k, nye bremser overalt, ny vandpumpe, nysynet, fuld service bog på VW værksted, longlife skift ved 90.000km m.v


    nu mangler jeg forslag til 17" fælge - evt 16" som ville klæde bilen udne den virker som en teenage vogn ;)



    Ellers en flot bil. Specielt farven.
    Dog kører den ikke langt på literen kan jeg se.



    He he du er sjov. Ford er Amerikansk,tysk samt engelsk.
    Mustang= amerikansk
    Mondeo= tysk
    Anglia= engelsk.



    Ford har altid haft et rust problem. Men det samme kan man sige om de gamle franske.
    Toyota ruster gerne i skærmkanter, men hvilken bil gør ikke det. Dog er der sjældent kritiske fejl på dem. Mindes dog en Carina E med nogle tandstænger.


    Vw er en yderst konfortabel bil samt udstyret med en dejlig motor. Dog synes jeg at der er meget turbotøven i dem. Men synes generelt at priserne er for høje. Men ja de holder priserne godt.



    Tror at diskutionen med den 1.9 til 20.000,- omhandler at han ikke mener at 1.9tdi motoren blev lavet i 2004. Men istedet er det en 2.0tdi. Dette skal jeg ikke kunne besvare.
    Bare så i ikke hiver hovedet af hinanden.


    Jeg skal ikke gøre mig klogere end alle andre men har snart skruet på et par biler i min tid. Samt driver mit eget værksted.


    Bare så i ikke begynder at "flame" mig, og beskriver mig som ignorant i automobil verdenen.

    Passat er nu en god og stabil bil. Men må give Shooger ret i at kvaliteten ikke retfærdiggører prise.
    Hvis jeg skulle vælge noget. Havde det været japansk. Man kan sige meget om dem men det laver nogle gode biler. Men dog er det røv kedelige at køre i.


    Ellers Hyundai ville også være et godt valg.
    Eller PSA da de efter min mening laver verdens bedste diesel motor.



    Mvh
    Daniel
    Også Bilsmed

    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Hvis der er betalt moms, så ja, ingen problemer. (men men)
    Hvis der ikke er betalt moms, må du ikke.


    Men du skal ha et mærke i bagruden, hvor der står (må benyttes privat)
    Det får man normalt sammen med bilen når man køber den.
    Ellers kan man skaffe en. Hvis der altså igen, er betalt moms, og man betaler min. 50% af privatbenyttelsesafgiften.


    og jo man må godt hvis man har trukket momsen. Feks køre børnene i skole hvis skolen ligger på din rute til arbejde. Eller køre ind og købe noget at spise. Bagateller men det måtte man ikke i gamle dage.

    Du kan jo også bare føre en kørselsbog hvilket faktisk er lovkrav. Og du vil derefter bliver beskattet af den private kørsel.


    Det er intet ulovligt i at bruge den privat, bare du har klistermærket i den. Samt du betaler for din private kørsel til skattefar

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    dejligt link, Berleburg, det er der nok mange der kan bruge til noget. ;)


    en chiptuning kan faktisk også godt give en del, eller hvis man har kabel og program til at justere bilens software, så kan man faktisk få ca. 10-15 % mindre benzinforbrug samtidigt med at man får flere hestekræfter. De fleste bilmotorer bliver heller ikke justeret korrekt fra fabrikken. Typisk er det lambdasonden der ikke er justeret helt korrekt (har typisk en værdi på 0.85-0.9 fra fabrikken, hvor 1 er det optimale.)



    Hvordan justerer man en lambda-sonde?

    Jeg har et problem med en vens computer. Han køre med et foxconn 6627MA bundkort og har lige fået et asus 2600 pro kort. Men jeg kan simpelthen ikke få den til at boote op med det kort. Det sker intet. Men lige så snart jeg tager det ud virker alt igen..



    Nogle der har nogle ideer til hvad problemet kan være?

    Jeg mener at et rep sæt til pumpen koster 600,- incl moms. Og tager ca 1 time at skifte og pumpen skal ikke engang af. Har lige lavet det på en Passat. Og det tog mig kun 15 min men har også lavet det nogle gange. Og jo en privat mand kan sagtens lave den rep. Bare man mærker Strålerne og armen op, så det sidder samme sted igen.


    Sorry jeg først svare nu, men har ikke set det før nu. Lidt trist hvis du har skiftet kværn. Det med olie forbrug er sikkert bare olietyve. Men en kompressionstest ville svare på mange spørgsmål.


    Og jo de Vw diesel motore er næsten ikke til at tage livet af, forudsat man passer dem lidt med noget ordentlig olie. Og her menes der ikke THansen billige 10w/40.


    Hvis du ikke har skiftet motoren endnu. Så skrev endelig på min msn så skal jeg nok guide dig igennem det.

    Nu skal jeg ikke gå og forsvare værkstedet. For hvis dine bremserør ligger så grimt er det noget sjusk.
    Men det med dine hjulcylindre, kan han muligvis ikke gøre for. Det ville ikke være første gang at en omløber kan rive grevinderne med ud.

    Ville nok lige lægge ud med at tage om komp test på den. For hvis der ikke er noget komp på kan det være lige meget med resten. Komp er jo alpha og omega for en diesel. Men de pumper holder heller ikke evigt. De plejer at blive utætte ved gasakslen og derved trække falsk luft.

    Ja det var lidt svært at skrive helt præcist hvad jeg søger i overskriften. Men nu skal i, få det at vide.
    Har lige startet min egen virksomhed op, og skal deror ud og stjæle kunde. Og kunne til formålet godt bruge en slags "hilsen", hvori der står alle de fortræffeligheder som jeg står for. Men i stedet for at bare sætte mig ned, og skrive det på et blank stykke papir. Ville jeg gerne have lavet det på computeren med lidt billeder samt mit logo. Men ak evnerne rækker kun til at skrue.
    Så spørger hermed ydmygt om der var nogle som evt kunne være interesseret i at hjælpe. Vil selvfølgelig gerne betale lidt mønt for arbejde, Hvis det da er inde for hvad jeg synes er rimeligt.



    Men hvis det har interesse, så skriv endelig..

    Ja som i overskrift. Så ville jeg høre om der er nogle som ligger inde med en stor skrue/propel ala dem som man nogle gange ser liggende ved havne.
    Eller nogen som ved om der er en til salg et sted i det danske land.
    Skal hverken være funktions dygtig eller ligende. Skal brage bruges som blikfang..

    Som overskriften antyder så får jeg en fejl melding, som lyder: BUFFER OVERRUN DETECTED


    Jeg får kun fejlen når jeg starter C5 op. Har opdateret xp og kørt virus og adware men kan intet finde.
    C5 er blevet reinstalleret og afinstalleret og hvad man nu ellers kan finde på. Men intet hjælper.
    Er der nogle kloge hoveder derude som kender til problemet? Hvis ja så sig endelig til, da jeg er lidt på røven..