Hvor dyr er bilen?

  • Skaaning: Jeps den første C5'er var ikke skiiide heldig :) De er franske at skrue på, men det betyder ikke højere regninger ;)


    Jo længere tid man bruger på en rep, betyder jo i sidste ende en større værkstedsregning. Nu snakker vi ikke om reservedele men arbejdslønnen.
    Der kan selvfølgelig være ting på andre mærke som tager lang tid at lave, men nu snakker jeg om min generelle erfaring.
    Og den siger mig at citroen gerne er dyrer at køre til mekaniker end feks Vw.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Jeg må så indrømme at Vw gruppens Tdi ikke er på højde med Psa gruppens Hdi.
    For Psa gruppens Hdi, er i min mening nogle af det bedste Diesel motorer der findes på markedet.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    TDI motoren i C5 lyder som en kasse med løse skruer?


    C5'erne er ikke med TDI motor, men HDI. HDI'en er commonrail hvor dyserne fødes af en enkelt dysebro eller rail. TDI'en er en pumpedyse hvor hver dyse har sin egen pumpe. TDI'erne lyder væsentligt hårdere end en commonrail motor gør. Hvad præcis dette skylde skal jeg ikke kunne sige. Commonrail kører med to spøjt, et pre sprøjt som sænker forbrændings temperaturen og minimerer diesel lyden og hvis de har FAP et post sprøjt for at varme udstødnings gasserne op.


    Prøv at stå ved siden af en TDI når den startes en kold vintermorgen og så bagefter en HDI :)



  • Selvfølgelig vælger man også lidt efter ry, men at spørge til råds om biler er jo ligesom at spørge hvilket parti der er bedst, eller hvilket fodbold hold, som er bedst. - For mange er det en "religion" og de ser ikke særlig objektivt på tingene.


    Kommentare som franske biler er noget lort.
    Japanske biler er noget billigt skrammel
    Tyske biler er for dyre og for dårlige


    osv osv.


    Men faktum er jo at man bør kigge på hvor man får mest bil for sine penge. Det kan godt være det ikke er så presige fyldt at kører citronen som det er et kører Audien fordi der er et lille Audi mærke på, men vi er begge enige om den giver langt mest værdi for pengene - alt taget i betragtning.


  • min mazda er altså helt i vinkel :) jeg elsker japan :P

  • Bliver bare nød til at svare på denne tråd.. :P Jeg synes du skal vælge fransk. Fordi så får vi mekaniker mere at lave :) uden franske biler vil vi ikke havde noget at lave. så kun godt de laver så dårlige biler med så mange problemer :hb: