Ufrivillig sænkning

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Sikke da en omgang fis - de kan snildt skiftes! De kan endda opgraderes til GTI stænger - så den bliver hårdere.


    Ja og så om 14dage går lejerne, så skal broen alligevel skiftes


    gider ikke diskutere mere med dig, du tror jo du har prøvet alt det vi andre ikke har, Hr. Godtfred Boglært


    EOD

  • .... det første der slog mig (nok en typisk tanke for forældre med børn) ..... Tænk hvis én anden lastbil kørte frontalt ind i dig med den vægt du havde bagi. Jeg ville nødigt have mærket en kasse Royal komme flyvende i nakken på mig. Ud af dette kan du så læse, at jeg aldrig fylder mere i min bil, end hvad jeg kan have i bagagerummet. Jeg tør det ikke .... ikke engang noget ligget på hathylden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Ja og så om 14dage går lejerne, så skal broen alligevel skiftes


    gider ikke diskutere mere med dig, du tror jo du har prøvet alt det vi andre ikke har, Hr. Godtfred Boglært


    EOD


    WHOA 8o slå bak skipper, det er da helt iorden at tage fejl en gang imellem..


    Nu har jeg kørt Peugeot siden 98, jeg har renoveret to 205'ere og to 106'ere - og jeg driver danmarks mest kompetente Peugeot forum, så jeg ved godt hvad jeg snakker om.


    Man kan sagtens skifte stængerne på sådan en bagbro og er lejerne sunde så er der ingen grund til at røre dem.

  • Ha HA.. LOL


    Gjore det samme med en kammerart i min opel astra 1.6 sta fra 96 her for 2 md siden. Vi have så bare 65 kasser blandet i den, den stod godt nok også lodret, var ikke særlig behageligt at køre hjem. :$


    Men så var der øl og vand til venner og familie. :dance:


    Ser lige om jeg kan finde billede frem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus
    .... det første der slog mig (nok en typisk tanke for forældre med børn) ..... Tænk hvis én anden lastbil kørte frontalt ind i dig med den vægt du havde bagi. Jeg ville nødigt have mærket en kasse Royal komme flyvende i nakken på mig. Ud af dette kan du så læse, at jeg aldrig fylder mere i min bil, end hvad jeg kan have i bagagerummet. Jeg tør det ikke .... ikke engang noget ligget på hathylden.


    Hvis han kørte frontalt sammen med en lastbil tror jeg ikke det havde gjort en forskel om der var noget bag i, eller ej... men ja, kan godt følge din point.. En hård opbræmsning kan også nemt få det til at flyde med pils og andet godt på forsædet

  • Ja, det god humor.. Hvornår får vi billedet se af bilen bag fra, så man kan se hvor skæv den er?
    Synes desuden det utroligt at de er knækket, bare pga. 250-300kg bag til.
    Jeg må læsse 556kg i min, og kan da forstille mig at du også må ha små 400-500kg i.


    Godt man ikke køre gammel bil længere. :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • ;) - ser da sjovt ud.
    kan huske engang jeg har hentet +30 kasser øl/vand i min Celica(87) til en 30 års fødselsdag.
    Den var lige så langt nede som din på vejen hjem.
    Rettede sig dog pænt ud igen efter aflæsning.

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ja, det god humor.. Hvornår får vi billedet se af bilen bag fra, så man kan se hvor skæv den er?
    Synes desuden det utroligt at de er knækket, bare pga. 250-300kg bag til.
    Jeg må læsse 556kg i min, og kan da forstille mig at du også må ha små 400-500kg i.


    Godt man ikke køre gammel bil længere. :crazyeyes:


    Jeg glemte helt at tage billeder af det idag da jeg ikk har været ude at køre, men det blir imorgen :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus
    .... det første der slog mig (nok en typisk tanke for forældre med børn) ..... Tænk hvis én anden lastbil kørte frontalt ind i dig med den vægt du havde bagi. Jeg ville nødigt have mærket en kasse Royal komme flyvende i nakken på mig. Ud af dette kan du så læse, at jeg aldrig fylder mere i min bil, end hvad jeg kan have i bagagerummet. Jeg tør det ikke .... ikke engang noget ligget på hathylden.


    Så ville det jo kun være ham selv der kom til skade - lidt Darwinistisk udrensning i arvemassen ;)


    Hvad værre var hvis geniet kom ud for en anden farlig situation i trafikken med andet end en kæmpe lastbil.... Sådan en gammel spand bremser nok ikke specielt godt med et læs sodavand bagi og et et læs lort ved rattet :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious


    Så ville det jo kun være ham selv der kom til skade - lidt Darwinistisk udrensning i arvemassen ;)


    Hvad værre var hvis geniet kom ud for en anden farlig situation i trafikken med andet end en kæmpe lastbil.... Sådan en gammel spand bremser nok ikke specielt godt med et læs sodavand bagi og et læs lort ved rattet :crazyeyes:


    Det var jo ikke specielt pænt sagt? :)


    Du ved jo ikke om han overhovedet har overlæsset bilen? Så vidt jeg ved må sådan en ha 800 kg. på anhængeren, så hvis han holder sig til 'anhænger hastigheder' er der vel ikke noget ulovligt som sådan i det han har gjort?


    Og nej, ved godt han ikke har haft anhænger på, men om vægten ligger i anhængeren eller i bagagerummet gør vel ingen forskel mht. opbræmsning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Og nej, ved godt han ikke har haft anhænger på, men om vægten ligger i anhængeren eller i bagagerummet gør vel ingen forskel mht. opbræmsning.


    Sådan som vægten er fordelt tror jeg godt at du kan regne med at vejgrebet (bremselængden) er væsentligt forringet på forhjulene! Når du læsser en trailer må der jo heller ikke være ret mange kilo på krogen! Er det ikke maks 50kg for en CV?


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Sådan som vægten er fordelt tror jeg godt at du kan regne med at vejgrebet (bremselængden) er væsentligt forringet på forhjulene! Når du læsser en trailer må der jo heller ikke være ret mange kilo på krogen! Er det ikke maks 50kg for en CV?


    /ask


    Ja ok, så langt tænkte jeg jo ikke.. jeg regnede bare i ren kg i vandret retning, men når du læsser på den måde tar' man selvf. noget af vejgrebet fra forhjulene.. Men, hvis vi antager at der er greb nok i forhjulene til at 'påbegynde' opbremsningen, vil den ekstra vægt bagtil også forøge vejgrebet på forhjulene i sidste ende ;)



  • Ja og imorgen punktere han på reservehjulet.
    Er du ikke mekaniker?
    Du skifter vel heller ikke mandens skiver hvis kun klodserne er slidt ned. Selvom du godt ved at de vil blive slidt om 2 år.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz


    Ja ok, så langt tænkte jeg jo ikke.. jeg regnede bare i ren kg i vandret retning, men når du læsser på den måde tar' man selvf. noget af vejgrebet fra forhjulene.. Men, hvis vi antager at der er greb nok i forhjulene til at 'påbegynde' opbremsningen, vil den ekstra vægt bagtil også forøge vejgrebet på forhjulene i sidste ende ;)


    Jeg kan da ihvertfald fortælle at det var småt med vejgrebet på vej hjem hehe.. Den blev ikke lusket over 100 km/t for så kunne forhjulene næsten ikk nå jorden :P


    Som lovet, et par billeder så i virkelig kan se hvor skæv den er lige pt.


    [Blocked Image: http://www.gruset.dk/pics/309/6.jpg]
    [Blocked Image: http://www.gruset.dk/pics/309/7.jpg]

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Det er fandme blevet nogle dyre cola'er :ph34r: :))

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    haha, det ser sq lidt surt ud det der...


    Nogen idé om hvad det kommer til at koste i rep. ?


    Nope.. Jeg venter på Shooqer finder mig en pris på støddæmpere og bagbro, og så tager jeg den derfra..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Nope.. Jeg venter på Shooqer finder mig en pris på støddæmpere og bagbro, og så tager jeg den derfra..


    No offence, men var det ikke ham der sagde at man ikke kunne skifte lejer i den? Hvorfor skifte dæmperne på den - hvis det kun er en torsions stang der er knækket på den?


    Hvis du skal have anden bagbro på den, så _lad være_ med at køb en fra Bjarne Thorup.. Igen jeg kan anbefale dig http://www.peugeotforum.dk.


    en brugt pris for en sund bagbro ligger på ca. 1800 - stængerne kan du få for en 500..