Ufrivillig sænkning

  • Jeg erhvervede mig for nyligt en gammel Peugeot 309, og tog straks på sin jomfrurejse til tyskland for at hente øl.
    Intet mindre end 50 kasser, så der var fyldt godt op. Med bagenden kraftigt sænket tog jeg turen til Aalborg, stille og roligt da den knapt kunne nå jorden med forhjulene :P


    Jeg læssede så alt af, og stod pludselig og følte mig lidt dum.
    Bilen rettede sig aldrig op igen.


    Og siden Peugeot har valgt at udstyre den med torsionsstænger i stedet for fjedre, står jeg nu for at skulle skifte bagbroen. Typisk.
    Har har i et par billeder så i kan grine lidt af mig :))


    [Blocked Image: http://www.gruset.dk/pics/309/1.jpg]
    [Blocked Image: http://www.gruset.dk/pics/309/2.jpg]
    [Blocked Image: http://www.gruset.dk/pics/309/3.jpg]
    [Blocked Image: http://www.gruset.dk/pics/309/4.jpg]
    [Blocked Image: http://www.gruset.dk/pics/309/5.jpg]

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().

  • Se DET er sjovt! :clap:


    Så kan du rigtig nok lære ikke at have for meget med hjem en anden gang :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Så skal du bare gøre det samme foran, så har du en slæde med maven helt nede på jorden.. det giver street respekt! .. (hvis man kan få respekt i en 309:D)


    Se, det primære problem er at det kun er i venstre siden den blev hængende.. Højre side fejler altså intet, hvilket betyder at den ikke blot er sænket bag i, den er også møg skæv nu hehe.. Jeg tager lige et billede imorgen der beskriver det lidt bedre :P

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus


    Se, det primære problem er at det kun er i venstre siden den blev hængende.. Højre side fejler altså intet, hvilket betyder at den ikke blot er sænket bag i, den er også møg skæv nu hehe.. Jeg tager lige et billede imorgen der beskriver det lidt bedre :P


    Det lyder utroligt ubehageligt at køre i :D .. Den må fandme være hård bagi :P Min egen bil har også en alt for hård undervogn, og det sgu træls og køre lange ture i :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    jeg har sagt det før og siger det igen, hold dig fra det franske, men nej du ville ikke høre, og nu står du med dyr rep.


    Se det på den lyse side, han har fået sænket sin bil helt gratis. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    jeg har sagt det før og siger det igen, hold dig fra det franske, men nej du ville ikke høre, og nu står du med dyr rep.


    Du ved ganske udemærket at jeg køber præcis hva der passer mig ;)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • 1) så kan du lære ikke at overlæsse din bil..


    2) Hvi bilen havde været vedligeholdt ordentligt, så havde broen ikke sittet fast ;) Jeg kører nu i min 6 Peugeot og har aldrig haft bagbro's problemer - man kommer rigtig langt med vedligehold. (Her tænker jeg på vedligehold fra ny af, ikke inden for det sidste år)


    3) Hvorfor skifte hele bagbroen når man kan skifte lejerne alene - og lejerne kun koster ca. 700 kroner? Når du skal have den skiftet, så bank på bagbroen hvor svingarmslejerne sidder - du får ikke sængerne ud når de er vredet så meget som de er nu. Det er muligt at den vil svuppe op i normal højde hvis du banker lidt på broen med en hammer. Når du skifter lejerne, så sæt et sæt fedtnipler i - så kan du løbende sørge for at lejerne ikke tørrer ud. Skal du bruge hjælp så er http://www.peugeotforum.dk nok det bedste sted af hente den :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    3) Hvorfor skifte hele bagbroen når man kan skifte lejerne alene - og lejerne kun koster ca. 700 kroner? Når du skal have den skiftet, så bank på bagbroen hvor svingarmslejerne sidder - du får ikke sængerne ud når de er vredet så meget som de er nu. Det er muligt at den vil svuppe op i normal højde hvis du banker lidt på broen med en hammer. Når du skifter lejerne, så sæt et sæt fedtnipler i - så kan du løbende sørge for at lejerne ikke tørrer ud. Skal du bruge hjælp så er http://www.peugeotforum.dk nok det bedste sted af hente den :)


    Det er ikke lejerne der er stået af, men derimod torsion stængerne der er knækket

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    Det er ikke lejerne der er stået af, men derimod torsion stængerne der er knækket


    Så skift dog stængerne. Er da billigere end en bagbro.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af skaaning


    Så skift dog stængerne. Er da billigere end en bagbro.


    De kan ikke skiftes, det klogeste han kan gøre er at få et renoveret bagbro, med smørrenipler.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    De kan ikke skiftes, det klogeste han kan gøre er at få et renoveret bagbro, med smørrenipler.


    Hvorfor er der ingen der har sagt det til mig før. Nu har jeg da skiftet flere af dem i min tid.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Jeg vil råde dig til at fjerne det billede hvor man kan tyde nr. pladen, det skulle lige passe at der kom en emsig tolder forbi, så skal du både betale rep. af bil, bøde plus afgift, det kan sku blive nogle dyre øller ;(

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Razorblade
    Jeg vil råde dig til at fjerne det billede hvor man kan tyde nr. pladen, det skulle lige passe at der kom en emsig tolder forbi, så skal du både betale rep. af bil, bøde plus afgift, det kan sku blive nogle dyre øller ;(


    Øhh hvorfor? Er reglerne ikke sådan, at så længe det er til eget forbug er det ok?


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Øhh hvorfor? Er reglerne ikke sådan, at så længe det er til eget forbug er det ok?


    /ask


    Tjoh, tror det er 110 eller 120 liter øl man må tage med over grænsen - men der er jo masser af sodavand med også kan jeg se..


    Slots øl, fy for helvede :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Tjoh, tror det er 110 eller 120 liter øl man må tage med over grænsen - men der er jo masser af sodavand med også kan jeg se..


    Så længe du kan bevise, at det ikke er til eget forbrug, så må man vist også gerne tage mere med over grænsen. Dem de er interesseret i at fange, er selvfølgelig dem der sælger dem videre herhjemme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Tjoh, tror det er 110 eller 120 liter øl man må tage med over grænsen - men der er jo masser af sodavand med også kan jeg se..


    Slots øl, fy for helvede :))


    Det er jo også simpelt, hvis det skulle komme til stykket kan i se min kammerat på et par af billederne..
    Nu er vi pludselig 2 mand og så stiger det til 220 liter øl.. Ganske enkelt..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus


    Det er jo også simpelt, hvis det skulle komme til stykket kan i se min kammerat på et par af billederne..
    Nu er vi pludselig 2 mand og så stiger det til 220 liter øl.. Ganske enkelt..


    Tjah, I don't care anyway :P Men Slots.. Skam jer :))