Hvor dyr er bilen?

  • http://www.bilbasen.dk/brugt-b…Di-115-4d_ID255301408.htm


    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…amique-4d_ID149900461.htm


    Jeg har kig på disse to, og jeg ville klart vælge audi'en hvis prisen var ligegyldig.


    Men når bilen er købt, er der jo en masse udgifter og hvor billige er de i forhold til hinanden? (her tænker jeg nok mest på værksted og prisen efter 6-8 år) Jeg skal køre ca 20.000km om året
    Jeg betaler den kontant så der er ik nogen renteudgifter

  • Jeg vil hel klart vælge en tysk bil - men hvis valget skal være mellem de 2, tjaa... så er dne sgu lidt svær da audien har kørt for meget, forhold til citroen...


    Den mister en del værdi når den ryger op over 150.000 km.... tilgengæld er der langt op til 150k for citroen..


    Du får lidt mere "luksus" ved audien og den er klart pænere (smagssag, i know)

  • Citroën:


    pros


    Utroligt meget udstyr til prisen
    Nok en af de bedste dieselkværne pt.
    God komfort
    Helt ny model, med ny konstruktion
    billige i reservedele
    Stor fællesskabfølelse blandt citronister


    cons


    Formentligt stort værditab
    Dårligt ry
    Generelt for bløde sæder i franske biler
    muligheden for at få en mandagsmodel.
    Værkstederne kan være en prøvelse..
    Stor fællesskabfølelse blandt citronister




    Audi:


    pros


    Prestige mærke
    rigtig god kabinekvalitet



    cons


    Motoren lyder IKKE godt
    Prisen
    Samme ringe kvalitet på undervognsdele som andre mærker
    Gammel model der er faceliftet lige inden ny model blev introduceret
    DYRE dele..
    Arrogante værksteder (man skal f.eks. betale for at få skiftet pærer, selvom man køber pæren i samme biks)




    Var det mig der skulle vælge var det ikke svært - så røg jeg på Citroën'en uden den mindste tvivl.


    Jeg har kørt i en A4'er på skitur i Frankrig, og det var en voldsom skuffelse. Man sidder elendigt på bagsædet, den knirkede fra instrumentbordet (dette skal den IKKE gøre i en Audi). Da vi skulle hjem kunne bilen ikke starte, og da den endeligt kom igang skulle den holdes igang med speederen i bund - så kunne den lige akkurat holde sig kørende på 1500 omdr/min i 2 minutter indtil den fik en smule varme på. Den stod så i tomgang i 10 minutter mens vi pakkede den og skrabede sneen væk - men nu ville den ikke i gear. (Multitronic) - vi måtte lade den stå i tomgang 10 minutter mere før den ville gå i gear. Motoren lyder aldrig sund i den, den har et godt moment, men det er så snævert at man konstant skal skifte gear for at holde den i gang.


  • Generelt for bløde sæder er vel en smagssag. De tidligere modeller (citroen ds) var jo kendt for at have sofa sæder og du sidder sku også som en sofa i dem - jeg synes det er fedt. Men nogen synes åbenbart ikke det er så fedt.


    Dårligt ry, tja det kan man jo ikke bruge til noget, hvis man skal forholde sig til fakta.

  • jeg ville hoppe på audien, den har færre km på sig og bliver nok en del billigere i rep, mens med citroenen får du nok en del reperationer på halsen, franske biler har det med at faile med elektronikken.


    hvis du eller 'en i familen er medlem af FDM, kan du se brugtbiltests på deres hjemmeside, de giver gode pointers til hvad du skal holde øje med når du køber, plus at det altid er godt at tage dem på en prøvetur...


    men du får mere for pengene hvis du tager audien IMO

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Foxx, vrøvler du ikke, C5'eren er en fabriksny demo og har gået 800 km, audien 126.000. 8)


    Med hensyn til valget mellem de 2 er Jeg ikke i tvivl, har selv en A4 turbo. :D


    Med hensyn til udstyr har audien vist lige så meget som c5, men er jo ved at være 3 år og ny bil dufter jo dejligt. :D


    Har en kammersjuk der har haft den gamle C5'er i 4 -5 år, han har ikke haft nævneværdige fejl på den.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    men hvilken bil tror I bliver dyrest i længden?


    Citronen :) de er hammerdyre at få lavet rep på, hvorimod Audi er billige at få lavet rep og service på hvis du blæser ned og grænsen med den :)

  • Synes generelt at citroen er mere besværlige at skrue, hvilket mange gange betyder en øget værksteds regning.
    Men når det er sagt så kører de som en drøm.
    Problemet kommer når det begynder at gå i stykker.
    De første C5´ere havde mange børnesygdomme. Går stærkt ud fra at dette er blevet klaret med denne model.


    Hos audi´en køber du de 4 ringe. Næsten alt der ligger i den er Vw. Intet dårligt i det men så kunne man lige så købe en Vw,Skoda eller Seat.
    Generelt er de forholdsvise nemme at gå til og billige i reservedele. Og holder rimeligt.


    Hvis jeg skulle vælge og dette set ud fra en mekanikers synspunkt. Så havde jeg taget Citroen´en.
    Men stod valget mellem Citroen og feks en Seat eller Skoda til billigere penge, så havde jeg taget en af dem.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • cons


    Motoren lyder IKKE godt
    Prisen
    Samme ringe kvalitet på undervognsdele som andre mærker
    Gammel model der er faceliftet lige inden ny model blev introduceret
    DYRE dele..
    Arrogante værksteder (man skal f.eks. betale for at få skiftet pærer, selvom man køber pæren i samme biks




    Nu er han jo ikke nødsaget til at køre på autoriseret værksted.
    Og med det sagt så er der mange små værksteder, der også tager penge for at skifte din pære.
    Jeg vil feks have noget for mit arbejde, hvis det indebære at jeg skal bruge et kvarter på at skifte en pære.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668


  • Ja det er fint. Men vi ved jo godt i tager for en fuld time ;)


  • Men så kunne man jo evt. vælge en VW Passat?


    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…ndline-4d_ID132701262.htm


    Eller måske Skoda?


    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…TDi-Ambiente_ID309378.htm


    Men passat og skoda er efter min mening bare "under" Audi og C5, dog er de jo så selvfølgelig også billigere og falder vel ikke så hurtigt i værdi, samt de er vel også billigere på værksted.
    Men hvordan er køreegenskaberne i de 2, og frem for alt sikkerheden??

  • Ja det er fint. Men vi ved jo godt i tager for en fuld time ;)[/quote]



    nej minimum 2 pr påbegyndt arbejde..
    ;)

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Men så kunne man jo evt. vælge en VW Passat?


    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…ndline-4d_ID132701262.htm


    Eller måske Skoda?


    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…TDi-Ambiente_ID309378.htm


    Men passat og skoda er efter min mening bare "under" Audi og C5, dog er de jo så selvfølgelig også billigere og falder vel ikke så hurtigt i værdi, samt de er vel også billigere på værksted.
    Men hvordan er køreegenskaberne i de 2, og frem for alt sikkerheden??[/quote]


    Kører mere eller mindre på samme måde som Audi.
    Koster også ca det samme i rep, da flere af dele er ens.
    Gensalgsværdien er dog større på Vw end Skoda.


    Men ville nok snuppe Skoda´en i dette tilfælde, da motoren i Vw er for lille i min mening

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Skodaen er helt super - motoren yder skide godt, især 1.9 TDI - og så er den skide sikker - jeg kørte galt i den første vi havde, jeg fik kun få skrammer i ansigtet - og det var en ret voldsom ulykke skal det lige siges....


    Hvis det var mig der skulle ud og købe ny bil, så havde jeg købt en Skoda Octavia 2.0 TDI - helt fantastisk motor og så er de store skodaer faktisk helt vildt komfortable at køre i...


    Det eneste jeg har at sige omkring vores octavia, er at den godt kunne have nogle lidt blødere sæder - men det er, som tidligere sagt, en smagssag...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • zalam: Ja det er en smagssag, men jeg synes de er for bløde, selvom de er blevet meget hårdere de sidste år :)
    Dårligt ry kan man altså ikke komme udenom - selvom det ikke er lige så håndgribeligt som 260Nm og 110Hk. Klart de fleste lader ry'et være med når man køber bil, en bil er med til at sende nogle signaler - skal man smide 400.000Kroner for en ny bil, så køber man næppe en SsangYoung, ikke fordi det er en meget ringere bil, men fordi den ikke har de signaler man gerne vil have med. Hvorfor mon der ikke er flere der kører Hyundai? ;)


    Foxx: Du skriver "bliver nok", "får du nok" eller med andre ord, det er gætterier baseret på fordomme. Har du set hvilken bil ADAC har som den mest driftsikre?


    dmk: Hvordan kan du mene at Citroën'en er "hammerdyr" at reparere på? Reservedelsindexet er væsentlig lavere end på Audien, mon ikke det igen er fordomme eller historier med mandagsmodeller? Almidelige service er billigere hos Citroën end det er hos Audi. Iøvrigt er Citroën også billigere at servicere syd for grænsen, men hvorfor skal man dog gøre det?


    Skaaning: Jeps den første C5'er var ikke skiiide heldig :) De er franske at skrue på, men det betyder ikke højere regninger ;) Skoda, VW og Seat er i samme gruppe - men der ER forskelle, specielt i kabinen er der forskelle. Seat er klart den "billigste" i kabinen. Desuden kører Skoda og Seat ofte med ældre generations motorer end Audi. Historien med pærerne har en psykologisk baggrund - man køber en bil til 400.000 hvor det næsten er umuligt at skifte pærer selv - så er der noget psykologisk i at værkstedet skifter pærerne U/B. IMHO er det IKKE kundepleje at tage en timeløn for at skifte en pære.. Det afspejler meget godt SMC's arrogance..


    Sukkerfar: En passat med 1.6l motor og 102Hk - den kommer du med garanti til at fortryde.. Den er ikke bare sløv - den er ekstremt sløv! Synd for bilen er ellers ret lækker, men den motor bør du holde dig fra. Octaviaen er en rigtig fin bil - men prøv om ikke du kan få den med CommonRail motor istedet, de der PD motorer er altså ikke heldige. jeg ville stadig snuppe den C5'er :)


    Klovnemanden: C5 får 5 stjerner i EuroNcap, Octaviaen kun 4.. Octaviaen er en ældre konstruktion, hvor C5'eren er helt ny. TDi motorerne er imho ikke så gode som VAG tilhængere gerne vil have dem til. De har et godt moment, men det er snævert og så lyder de som en kasse med løse skruer.


  • TDI motoren i C5 lyder som en kasse med løse skruer?