Kassekredit

  • Jeg er blevet 18, for ikke så længe siden, så jeg er ikke særlig meget inde i bankens systemer osv.
    Hvis jeg får en kassekredit på 5000 kr, hvor meget kommer jeg til at betale tilbage i gebyrer osv.?
    Jeg har Danske Bank, og aner intet om hvordan og hvorledes tingene foregår :)


    Håber i kan forklare mig lidt om det.

  • En kassekredit på 5000,- er spild af penge - det vil koste dig for meget i oprettelse, stempel afgift samt gebyr og løbende rente udgifter osv. Hvis du overtrækker din kassekredit - SÅ koster det dig kassen !!!


    Skal du ha en så opret en på mindst 20.000,- kr så har du mulighed for en bedre udnyttelsesgrad og får mere for dine omkostninger i forbindelse med etableringen.



    Hvis jeg var dig ville jeg snakke med banken om, at du kan få en aftale om bevilliget overtræk på din alm. bank/løn konto i stedet for, så undgår du du de høje renter for overtræk, hvis uheldet er ude.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nonsens
    vil hellere råde dig til slet ikke og låne penge, det dyrt og bliver meget hurtig en ond cirkel og komme ind i. Hvis det er muligt lav en uvending...


    find en anden løsning.


    Præcis!


    Har selv kæmpet nogle år med at få en 25k kassekredit væk. Det er endelig sket, og der skal jeg ikke ned igen.

  • Koster vidstnok omkring 500kr (eller lidt mere) at få den oprettet. Rente er det du aftaler med din bankrådgiver. 10% eks.


    Som andre siger er det dog en rigtig skidt ting at gøre, da det højst sansynligt blot ender med at -5000 er dit nye "nul" og at du dermed konstant går rundt med -5000kr i lommen. Indtil du får hævet kassekreditten til 10000kr selvfølgelig...

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet 3 gange, sidst af Yonzie ().

  • Kan også kun sige, lad vær.. Begge mine brødre har gjort det, og fortrudt det meget.. Min ene bror har lige fået sin kassekredit på 20k væk, og har nu +penge, efter 4 år..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Koster vidstnok omkring 500kr (eller lidt mere) at få den oprettet. Rente er det du aftaler med din bankrådgiver. 10% eks.


    Som andre siger er det dog en rigtig skidt ting at gøre, da det højst sansynligt blot ender med at -5000 er dit nye "nul" og at du dermed konstant går rundt med -5000kr i lommen. Indtil du får hævet kassekreditten til 10000kr selvfølgelig...


    ja plus at du så betaler for at have brugt de 5000kr som er dit nye nul. og det gør du så hver mdr. en skidt skidt løsning.

  • Man skal ihvertfald tænke meget over hvad det er man skal bruge pengene til. Problemet er ofte at det lynhurtigt ender med at bundet af kassekreditten ender med at blive "det nye 0".


    Hvis det er penge der skal bruges til noet akut, så vil jeg da meget hellere anbefale et reelt lån (self. helst at vente til man har pengene) - derved er du sikret at du får afdraget og ikke hænger på en fast kassekredit der alligevel altid ligger i -5000 eller lign.


    /ask

  • En kassekredit er en dyr løsning at bruge hvis du ikke driver en virksomhed. Og selv der koster det kassen. Hvis du er kanon gode venner med banken kan du måske få renten på 8% men tvivler. Mange steder ligger den på 12% og opefter.


    Tag hellere et lån over et år eller mere.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Eller spørg dine forældre, det er oftest det billigste ;)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • En kassekredit er IKKE en dårlig ting - Men det forudsætter jo:


    1/ Du har brug for en.


    2/ Du kan få den på acceptable vilkår



    Som du nok kan læse af svarrene herinde, er der mange som ikke kan administrere det, at ha afgang til
    "extra" penge.... som med alt økonomi gælder det om, at ha fornuften og selvdisciplinen med sig.


    Det smarte ved en kasse kredit, er at du slipper for, at skulle spørge og bruge tid på banken etc om du kan bruge et given beløb udover det du har til rådighed. Du skal heller ikke betale for udgifter til oprettelse af kommende lån osv.


    Så en kassekredit er en fornuftig ting .... HVIS behovet er til en.



    Som der bliver nævnt, er de bedste lån dem som ikke koster renter etc... altså lån af dine forældre :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Kassekredit i sig selv er ikke en skidt ide - men mangel på rygrad og selvbeherskelse er ;)


    Ganske rigtigt. Desværre viser det sig rigtigt tit at det sidste er meget relevant. Jeg kender sgu ikke mange der ikke i lige blev lidt fristet til noget de ikke rigtigt havde råd til og så brugte kassekreditten til at betale med. Det er meget lettere at falde i når man ikke skal "spørge om lov" hver gang.


    Men som det er skrevet andensteds: Kan man styre det (hårdt), og behovet reelt er der, er der ikke noget i vejen med en kassekredit!


    /ask

  • pffff kassekredit.


    Du skal tag og lære 1 regel, og det er at du ingen penge har når der står nul på din konto. Lav en kassekredit på 5.000 så du i det mindste ikke skal betale høj rente hvis du laver overtræk, men lad det heller ikke ske, det bare en dum vane.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    :clap: så er den irriterende møgunge, som alligevel altid får ret :D:D:D:D:D:D scoret sig en flot titel som "Tweaker"


    HURRAY


    Tillykke, du gi'r lagkage!

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Jeg er ellers lykkelig for min kassekredit.
    Ville i hvert fald ikke kunne undvære den
    Ja, man bliver måske tilbøjelig til at tro at det er ens nye 0, men må man jo lade vær med, og så den ikke længere.
    Jeg har brugt den op til flere gange, ved køb af større ting. Det er rart ikke at skulle begynde at oprette et lån for sølle 10K, eller sådan noget lign., og opstår der noget pludseligt, som et par tænder der smadrer ved et uheld, bilen der går i stykker, eller andet, så kan man hurtigt få brug for den.


    Min kassekredit giver jeg 8,xx i rente på, hvis jeg altså har minus.


    I enhver bank kan man prutte med gebyrer osv..
    Opretter snart damen i den samme bank, og så bliver der stillet lidt krav, så hun får de samme fordele som jeg, og det kan uden tvivl lade sig gøre.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb