Farvel til 25-øren

  • tjae så er det vel nu man skal sige, så er der ikke merer for den 25øre

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Arr.. På dankortet findes den 25 øre jo stadig.
    Og jeg er med på euroen.. :D
    -Den er allerede mulig at handle med, bare ikke så udbredt endnu.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tha Priest


    Lige præcis! 50-øres tyggegummi FTW!


    Hvor skal jeg så få mine falske vand-tatoveringer hvis vi ikke kan købe dem mere?! Så kan jeg jo ikke rende rundt i byen og se sej ud med tatoveriger mens jeg tygger tyggegummi. :))

  • Og hvis tyggegummierne bliver sat op til 1 krone, så brænder jeg et legehus af!


    Nej helt seriøst, gider da ikke betale dobbelt pris for en vare ligepludselig når 50-øren bliver afskaffet også nok

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PaW^
    Så må i bare købe 2 stk for 1 krone :P


    Men hvad nu hvis man kun vil have ET tyggegummi ? :crazyeyes:

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe


    Men hvad nu hvis man kun vil have ET tyggegummi ? :crazyeyes:


    Så må de skrive en tilgodeseddel :$


    Det ville heller ikke gøre noget for min skyld hvis 50-øren ryger med i svinget også.


    Til gengæld er jeg lidt tilbageholden med hensyn til euro. Da de andre lande indførte euro'en røg priserne på varer i vejret mange steder. Og vi har jo egentlig vist at vi klarer os fint med kronen. Selv om euroen nok skal komme til DK på et tdspunkt så har jeg bestemt ikke travlt med det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det er ok at komme af med 25-øren, men ja tag dog 50-øren med.


    Men bedre var at komme på EU vognen, det gør det noget nemmere at sammenligne priser over grænser, og man skal ikke veksle når man skal ud og rejse, og turrister kan betale med deres egne penge.


    Er vi et EU land? Jeg kommer i tvivl.


    Og ja der bliver lidt omvending for os alle, men det er da det mindste, efter en måned har vi lært det.


    Så sparer tankstationerne også penge på at udvide deres prisskilte til at skulle skrive de mange tal.


    Det kommer jo før eller siden, så hvorfor ikke nu hvor de har taget hul på det.


    Skal det så være lovligt at skilte med priser på kr. 9,95 det kan man jo kun betale på dankort




    PS: var det ikke Femø der ville have deres egen valuta, de kan få vores aflagte.

  • Nu er det jo ikke første gang det er sket. 5-øren og 10-øren røg for 20 år siden (eller noget i den stil). Det er i bund og grund ikke noget der giver de store problemer. Efter ganske kort tid har man vænnet sig til det. Personligt synes jeg egentlig at 25-ører og 50-ører er et irritationsmoment i pungen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Nu er det jo ikke første gang det er sket. 5-øren og 10-øren røg for 20 år siden (eller noget i den stil). Det er i bund og grund ikke noget der giver de store problemer. Efter ganske kort tid har man vænnet sig til det. Personligt synes jeg egentlig at 25-ører og 50-ører er et irritationsmoment i pungen.


    Anders


    Kan du så ikke samle dem i en kasse og sende dem til mig?

  • Har fire(fem) ting at sige ...


    VISA
    Mastercard
    American Express
    Diners Club
    ... og bla bla bla ... indsæt navne på dine plastickort her :))


    ... Hvad fanden skal man med penge når man tager til udlandet ? - og det rager mig lidt at turister vil betale med euro i danmark istedet for at veksle til danske kroner.


    Forstår slet ikke dem der siger at vi skal have euro i danmark fordi det gør det lettere når man rejser udenlands. Hallo ... våg op og kom ind i den fagre "nye" verden og få jer nogle plastickort istedet for det papir-fedteri :T


    Euro´en kan rende mig i røven og det kan EU også :))


    Men om jeg savner en 25-øre ? ... Har man ikke et problem hvis man savner en mønt ? - som oven i købet ikke er en daddel værd :)) - forstår dog heller ikke hvorfor de ikke har taget 50-øren med, men når priserne ikke engang er tilpasset sig efter at 5- og 10-øren røg for snart 20 år siden, så kan det vel være ligegyldigt ... alt er røvligegyldigt når det alligevel ikke bliver gjort gennemført ... :crazyeyes:


    Men det er jo "mønternes tidsalder" ... Det er jo nok bare et spørgsmål om tid før 50 og 100 kr ender som mønter ... :crazyeyes:


  • Så du køber aldig noget i udlandet? Heller ikke over nettet? Der er da kun en vej, vi skal med på vognen, så vi kan se om de snydder os, og samtitidig overskue hvor meget de danske afgifter er i forhold til andre EU lande


  • Nu er det jo så ikke alle forretninger/butikker/handlende i udlandet der tager imod dine elskede plastikkort - slet ikke hvis du tager til fattigere lande - og så kan det i flere situationer være rart at have nogen håndører parate i lommen på forhånd.


    Bortset måske fra turistområderne, men der får man sku heller ikke meget ægte kultur for pengene...
    Men ok, hvis dine rejser kun går til Ibiza for at drukne dig i alkohol, teenagere og kopivarer, så ja, så er plastikkort sikkert vejen frem. :))


    Quote

    Euro´en kan rende mig i røven og det kan EU også :))


    Øøøhh.......??! :boxed:


    Quote

    Men om jeg savner en 25-øre ? ... Har man ikke et problem hvis man savner en mønt ? - som oven i købet ikke er en daddel værd :)) - forstår dog heller ikke hvorfor de ikke har taget 50-øren med, men når priserne ikke engang er tilpasset sig efter at 5- og 10-øren røg for snart 20 år siden, så kan det vel være ligegyldigt ... alt er røvligegyldigt når det alligevel ikke bliver gjort gennemført ... :crazyeyes:


    Nu er det jo ikke regeringen der bestemmer over priserne, så hvis du vil klage over at priserne ikke passer til vores møntenheder, så klag da hellere til hele den private sektor. :crazyeyes:


    Quote

    Men det er jo "mønternes tidsalder" ... Det er jo nok bare et spørgsmål om tid før 50 og 100 kr ender som mønter ... :crazyeyes:


    Hvorfor? Hvornår er en pengeseddel sidst lavet om til en mønt her i Danmark? Hvad mener du egentlig? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-


    Helt enig, helt enig.


    Nu sørger ERM2 arbejdet jo for at vi 'nærmest' har Euro'en, så kan ikke se hvad der er så fedt ved Euros? Der er alligevel [SIZE=7](næsten)[/SIZE] ikke gebyr på at veksle til udenlandske længere :roller: