Indlæg af Spixe

    Er det standard ATX eller et eller andet proprietary format der kun passer i det kabinet?


    Hvis det er standard (E)ATX fik du nok mere ud af at smide det i et almindeligt kabinet og få nogle større blæsere.


    1U er bare ikke designet til at være stille.

    Det er ATX. :) Problemet er dog CPU-kølerne. De er meget lavprofil og uden faste blæsere. De små 40mm sidder og blæser lige igennemt ribberne.
    Jeg har kigget lidt rundt, og det er ikke nemt (og billigt) at finde LGA771 kølere, som er effektive i et større kabinet. Så jeg tænkte, at en blæser monteret lige over hver køler kunne fungere.


    Jeg har lige slået airflow op for de små 40mm. De er 21 CFM, hvor den større 80mm er 28 CFM, så i teorien skulle det kunne gå. :) Så er der bare airflowet.

    Og du har undersøgt, hvilke modemmer er whiteliste? Så vidt jeg ved, så er det ikke bare sådan lige at smide et nyt modem i. :) Selvom det er nemt at pille ud.

    Hej. Jeg har en ældre dual Xeon maskine i et 1U kabinet. Jeg overvejer at hoste en server, men det kræver, at jeg har maskinen stående i stuen ved routeren.


    Problemet ligger nu i, at computeren lyder som en støvsuger under drift. Derfor tænker jeg at ombygge den. Jeg vil fjerne alle 40mm blæsere, som sidder i den (4 til CPU+RAM+Chipset+flow, og 1 på PSU). Så vil jeg skære hul i toppen af kabinettet og montere nogle stille 80mm blæsere på følgende lokationer:



    • 2 blæsere over CPU'er. Én over hver.
    • 1 over RAM og chipset samlet.
    • 1 over PSU, hvor airflow bliver tvunget igennem PSU'en.


    Jeg ved ikke, hvordan dette vil udspille sig, da jeg ikke har prøvet lignende før. Så her er et par spørgsmål:


    • Tror i, at der vil være tilstrækkelig køling med denne ombygning?
    • Vil der være tilstrækkeligt airflow rundt i kabinettet? Det er opbygget som et normalt 1U rack serverkabinet med harddiske i front.
    • Skal jeg kigge på køling af de fire 10k RPM harddiske, eller bliver disse ikke kølet?
    • Nogen med erfaringer med denne blæser? Stille? Passende til mit behov? http://www.coolerkit.dk/shop/arctic-cooling-f8-2088p.html


    Specs på computer:
    2x Xeon E5420
    16gb RAM
    4x 10k HDD i RAID
    330W PSU




    Tak på forhånd! :)

    Tænkte det var længe siden, at jeg har været aktiv herinde, men er lidt i et dilemma lige nu, hvor jeg ikke kan finde svar på Google.dk (it finally happened!)


    Jeg sidder i en diskussion med min kære mor og kæreste, og de holder sammen mod mig! Jeg er bange for, at jeg tager fejl, men til problemet: Hvad betyder "en hårfin grænse"?


    Jeg har altid tolket det, som at når man bruger det udtryk, så er det fordi grænsen mellem to ting er så fin, at man ikke er sikker på, hvilken side af grænsen man er på.
    Som fx "der er en hårfin grænse mellem gal og genial". Jeg tolker det som at man ikke er sikker på, hvorvidt man er gal eller genial.


    Både min kæreste og mor mener dog, at det udtryk betyder, at grænsen er så fin, at man enten er på den ene eller på den anden side; altså den er målbar.


    Jeg håber, at jeg ikke har levet mit liv og misforstået det udtryk! ?(

    Som i selv siger, så ved i jo godt hvordan et 780 GTX ser ud. Hvis det nu var han sendte kortet, så ville et billede fra ham give et godt tillids-boost, men da han ikke sender og kun vil handle person til person, så kan et billede da for guds skyld være lige meget? Han får jo ikke noget ud af at lade som om han har et kort i Hillerød, hvis nogen kommer forbi.

    Well. Nu sad jeg og undersøgte, hvilken Clevo model det var, hvorefter jeg så du allerede har skrevet på techpowerup. Men her er et review af W840SU-T, som er bygget på samme kabinet som W840SN.


    http://www.notebookcheck.net/R…-T-Notebook.105225.0.html



    Jeg er rigtig glad for min egen MM-Vision (snart 2 år gammel. Clevo W370ST). Jeg vil dog ikke sige, at det føles som andet end halv-billigt plastik selve kabinettet, men det er holdbart, og jeg har haft absolut ingen problemer med det.
    Lukkemekanismen kører ligeså godt, som den gjorde fra ny, og der er ingen slør eller noget. Der kommer lidt slitage, hvor du har din underhånd, men det er de færreste bærbare, der ikke får det.
    Tastaturet på netop denne model, som jeg har, har det med at være lidt løst, så det kan godt larme, når man taster, men det kan nemt fikses selv. Og tvivler på W840 har samme problem.
    Alle gummi-dupper sidder stadig på også, både på skærm og bund, hvilket heller ikke er noget jeg har oplevet med mine gamle bærbare.


    Så alt i alt føles det måske ikke som om den er bygget i god kvalitet, men det er den bestemt. Den er holdbar.

    Tror du sådan en hjemmeside har reparationer nok til at sidde med det 8 timer dagligt? Jeg tvivler.
    Er ikke unormalt at have en høj timeløn, da det jo gerne skulle kunne løbe rundt for dem også.

    Det har du ret i, men jeg er så også rimelig sikker på, at det er langt de færreste af de mobilreparations-sider, som rent faktisk lever af -kun- at fikse mobiler og lign. Fx den side du selv linkede til. Det er en shop, monterer bluetooth i biler, sælger erhvervstelefoni og så reparerer de håndholdte enheder.
    Og så er der de sider som fikser mobiler, hvor det er en enkelt gut, som sidder og vil tjene lidt ekstra penge ved siden af noget andet han laver.

    Tjah. Så vil jeg komme med min mening om lige præcis dette emne - overpriced i stor stil. ;) Fx en ny skærm. Den koster 500,- til 600,-. Og det er en original skærm - altså præcis samme som sidder på mobilen i forvejen.


    At nogen så vil tage 800,- oven i den nye skærms pris for en operation der tager omkring 30 minutter. Vanvittigt, hvis du spørger mig.


    Så en timeløn på godt 1.600,- (hvis vi kigger på reparationen som koster 1.400,-), det er fair?

    Aha, det ligner meget mit kort. Så lur mig om det ikke ser ligedan ud på mit kort. Mange tak for hjælpen! Selvom jeg burde have tjekket det noget mere omhyggeligt selv. Jeg tror det har noget at gøre med det han sagde til mig, om at jeg skulle have fan-pins ledige på bundkortet - så har jeg knapt nok overvejet at finde stikket på kortet

    Jeg må indrømme, at det undrer mig lidt også. Han har vel ikke sagt det uden en grund. Så måske har han sat køleren på og glemt at sætte stikket i (har jeg selv gjort et par gange), og så bare været for doven til at tage det hele af igen for at sætte stikket i, eller også er der faktisk en grund. ;) Det kan være, at stikket ikke kan være der for køleren. Eller at blæseren bruger en anden type stik. :)
    Du må lige vende tilbage, når du har kigget på det!

    Tak for svaret. Jeg har ikke lige tid til at tage kortet ud nu, men jeg synes ikke umiddelbart jeg kunne finde en FAN-indgang.


    Da jeg købte grafikkortet sagde manden bare noget med, at jeg skulle være sikker på jeg havde nogle ekstra fan-pins på bundkortet.

    Nu ved jeg ikke, om dit kort er med anderledes print, men det standard 4870 printkort kan ses her:


    http://www.bit-tech.net/hardwa…870-architecture-review/5



    Der sidder stikket til blæseren nederst i højre hjørne på kortet. :) Prøv at se, om du ikke kan smide blæseren i det stik i stedet for.

    Hvis du virkelig gerne vil have en i7, så har MM-Vision også nogle gode muligheder, dog lidt over de 9.000,-, som de andre ligger på. De har dog SSD'er i alle deres bærbare (men tilgengæld intet styresystem, men kunne jo være du havde det i forvejen).


    De har en til 10,5k med SSD, GTX770m og en god i7. :)


    770m'et er lidt langsommere end det AMD-kort, men du får som sagt en i7 og en SSD også. For merprisen, :)


    http://www.mm-vision.dk/produk…00010&gruppe=pcnotevision


    Tak for svaret ^^,
    Jeg er også rimelig sikker på det er godt kram. Hvert fald hvad jeg har læst :)
    Så køber jeg sådan to næste måned når lønnen går ind :) en til min stationære og en til min bærbare.


    Tusinde tak for hjælpen. Det har været en stor hjælp :)


    Ikke at der var så meget at hjælpe med. Du havde rimelig godt styr på det hele selv. ;)

    Jeg kender et par stykker, som har haft en HP Envy. Det er godt nok en til to års tid siden og en ældre model, men den havde virkelig mange problemer med at komme af med varmen. Det har sikkert ændret sig, men læs hellere et par reviews. :)


    Jeg er selv blevet lidt af en MM-Vision fanboy, efter at jeg har købt en og prøvet dem. Der får du også rimelig meget for pengene, blandt andet et noget bedre grafikkort til samme penge, som dem du kigger på har.
    Så jeg synes, at du skal tage dem med i dine overvejelser også. :)


    http://www.mm-vision.dk/produk…oteVision&type=notevision


    Super. Eller ikke super :)
    Kan i anbefale at købe en Samsung 840 120GB ? :)

    Når nu ingen svarer: Jeg har selv 830'eren og er virkelig glad for den. Jeg ved dog ikke så meget om hvilke harddiske er gode osv, men er rimelig sikker på at have læst, at du aldrig går forkert i byen med Samsung's SSD-serie. :)