Indlæg af dna

    Jeg er desværre ikke herre over at ændre disse ting. Det er det trådløse net vi har på skibet, hvor jeg arbejder så jeg kan ikke komme til at skifte hverken kode eller fjerne krypteringen. Og der er desværre ikke nogen fra besætningen der kan finde ud af det.

    Hej


    Jeg har fået ny bærbar (MM-Vision G3569) og prøver nu at logge på netværk uden held.


    Jeg får at vide at sikkerhedsnøglen til netværket er forkert, men det er den ikke (jeg kan komme på fra min Samsung Galaxy SII med samme kode og jeg har dobbelttjekket at det er den rigtige kode). Tredje gang jeg prøver, kommer den på med begrænset forbindelse. Samtidig står der under Netværksforbindelser for wifi-kortet: Netværket er ikke identificeret.


    Jeg har en fornemmelse af at det er nogle indstillinger, der er forkerte uden at vide hvilke. Netværket er 802.11g med WEP.


    Det er desuden ikke netkortet den er gal med da jeg godt kan komme på andre trådløse net uden problemer.


    Er der nogen, der kan hjælpe?


    Mvh
    Anders

    Tak for svarene begge. Jeg har i dag geninstalleret den Windows, der ligger på og kørt Checkdisk og det ser ud til at have fixet problemerne. Jeg er i gang med at køre noget test for at være sikker på det virker perfekt.


    Da jeg egentlig gerne vil have en lidt mindre bærbar (jeg rejser en del med arbejdet) så vælger jeg nok at sælge den i stedet. Så det med SSD er ikke så aktuelt alligevel. Men I skal have mange tak for hjælpen alligevel!


    Mvh.
    Anders

    Dnope:
    Jeg vil helst undgå en kloning netop for at slippe af med diverse ligegyldig software. Og skal jeg betale for for sådan et stykke hardware til at klone med vil jeg lige så gerne bare købe en ny version af Win7 (eller opgradere til 8).


    Maverick:
    Jo jeg har en key. Det ser interessant ud. Det ser desværre ud til den ikke findes på dansk, men mon ikke jeg kan leve med det. Jeg er i hvert fald begyndt at downloade den.

    Hej


    Som overskriften hentyder overvejer jeg at skifte min harddisk til en SSD (nærmere bestemt Samsung 840 250GB) i min godt 2 år gamle Asus G73 bærbare.


    Windows 7 64 bit ligger på den gamle harddisk, men jeg har den ikke som dvd. Når man geninstallerer Windows får man muligheden for at oprette en genoprettelses-dvd (tror jeg nok det hedder), men det har aldrig virket.


    Jeg vil egentlig gerne kunne installere en "ren" Windows uden alle de programmer som Asus ligger ind (diverse småspil, programmer, prøveversioner osv), men er det muligt uden at skulle købe en ny Windows?


    Jeg hørte på et tidspunkt at man kunne få Windows på dvd hvis man kun havde det som "harddisk"-version, men jeg har ikke kunnet finde noget om det. Ved I om det er muligt.


    Er det noget jeg skal vide på forhånd inden jeg evt. begynder på denne ombytning?


    Mvh
    Anders

    Undersøg om din fagforening, a-kasse eller arbejdsgiver har aftale med nogle selskaber. Jeg havde selv hos Købstædernes Forsikring da det var det billigste jeg kunne finde i sin tid.

    Jeg synes faktisk at Nespresso-kaffe er udmærket. Jeg har en veninde der har den maskine du linker til i starten. Kaffen er langt mere fyldig og lækker end den man får på en ganske almindelig kaffemaskine. Selvfølgelig vil en rigtig espressomaskine være at foretrække, men den er langt dyrere, fylder mere og der er mere rengøring. Alt i alt vil jeg mene at Nespresso er et godt alternativ.


    For øvrigt så virkede maskinen udmærket, men jeg har så ikke noget at sammenligne med.

    Senzer's bud vil jeg også mene er det bedste køb. Den opfylder alle dine krav rigtig godt. Du har mulighed for at gå fra 8 til 12gb for 400 kr.
    Derudover er der plads til en ekstra harddisk så du kan senere komme en lagerdisk i når du får brug for det.

    Ret smart at man vælger den bærbare og så kan finde tingene, men lige på ram kan de nu ikke være med. Jeg kan få 2x4gb for samme pris som 1x4gb koster hos bærbar.com.

    Hej


    Jeg overvejer at udvide ram i min Asus G73JW bærbar. Den har 4 slots til ram, hvor der sidder 3x2GB moduler og altså et ledigt. Computeren skulle understøtte op til 16 gb efter hvad jeg kan finde ud af.


    Jeg overvejer enten at købe 1x4gb til det ledige slot eller 2x4gb og så udskifte et af 2gb-modulerne. Er der noget man skal være opmærksom på med hensyn til om 2 og 4 gb moduler kan køre sammen eller andet?


    Jeg overvejede noget i denne stil. Primært fordi de er billige


    http://www.edbpriser.dk/ram/corsair-2-x-4-gb-id-702543.aspx

    Ganske gode penge. Omkring 26-27k udbetalt.


    I princippet er det ikke svært at have en kæreste. Det kræver blot at hun accepterer at det er det man laver og ønsker at lave.
    I virkeligheden er det dog ikke altid lige nemt. Der er mange, der ikke kan forligne sig med at deres kæreste er væk i halvdelen af tiden.

    Jeg ville helt klart også gå efter en af de to fra mm-vision som emilpapis93 nævner alt efter om du helst vil have 15,6" eller 17,3".
    Noget jeg ser som en stor fordel er at der er plads til en ekstra harddisk så man udover SSD'en også kan sætte en disk i som lager.
    Jeg havde faktisk selv kig på 15,6"-modellen for noget tid siden da min Asus G73 gik i stykker, men det lykkedes dog at få den repareret indenfor reklamationsretten.

    Hej


    Jeg skal bruge et trådløst netkort til min gamle Zepto 4200 bærbare (Windows XP).


    Jeg har kigget på denne:
    http://www.edbpriser.dk/wi-fi-…r-dwa-121-id-4925325.aspx


    Grundene er at den er lille så den kan blive siddende i computeren hele tiden. Derudover har den en god pris og den er til at få i en fysisk butik her i Kbh.


    Er der den store forskel på de forskellige netkort og er der evt. nogle I kan anbefale i stedet som opfylder mine krav?