Indlæg af urbananen

    Der røg Win10 på..
    -At vende sig til noget nyt.. :)


    Og under installationen gik det så også i lettere kagemand, så Win10 røg på det nye drev, hvilket ikke var meningen, da min gamle SSD gav lidt problemer, som jeg ikke lige kunne løse..
    Men hva.. Nu virker det..
    Tak for hjælpen :)

    Ja, det fandt jeg sgu ud af i pausen på arbejdet i dag..
    Kan ikke finde nogen driver til den disk..
    Skulle man virkelig installere Win10, og for en gangs skyld vinke farvel til det gamle

    Hovsa..
    Ved ikke lige hvorfor billederne ikke kom med.
    Men ja, det var blot et billede af drevet i bios, så fundet er det.


    Jeg har installeret den nyeste driver til chipset, men det kan da være at jeg lige skal prøve igen, nu her efter jeg opdaterede bios..


    Det kan ikke være fordi at jeg kører win7, at den ikke har driveren?

    Som det kan ses på vedhæftede billede, kan jeg nu endelig se den i BIOS..
    Kunne jeg ikke inden opdatering.. Så langt så godt..
    Kan ikke sætte NVMe til nogen steder, men det skulle være aktivt, har jeg læst mig til.


    I min enhedshåndtering står der stadig fejl på PCI porten.. Eller, ukendt enhed, og jeg ved bare det er den.
    Der findes desværre ingen driver til det drev, som vel egentlig heller ikke burde være nødvendigt.

    Har købt mig et en sådan Corsair MP510, og skyndte mig at kaste den i kassen.


    Den registrerer så ikke drevet nogen steder, og kan ikke finde det i Bios.


    Har et Asus Rampage V Extreme bundkort, så det burde fint understøtte drevet, med mindre der er noget jeg har misforstået.


    Har så opdaget at jeg nu har en ukendt PCI-enhed.. Og den kan ikke installere nogen driver til den.


    Jeg har kun et grafikkort i maskinen, så den burde ikke ha deaktiveret m.2-porten.


    Under diskhåndtering er der heller ingen Corsair at finde


    Hjæælp hvis muligt :D ..

    Du er 100%? Hvis ja, så slipper jeg for at tænke yderligere over det :))
    Jeg snakker slet ikke DX12.. Men understøttelse af normal sli.
    Nogle påstod jo også at de 2 andre kort jeg havde ikke kunne køre CF, men det gik jo glimrende :)


    Stop nu!


    Det kan ikke lade sig gøre at køre SLI mellem de to grafikkort, uanset hvad folk påstår. Det er vrøvl. Det eneste der kan lade sig gøre, er at køre dem separat med DX12, men det er jo knap nok understøttet endnu. Men aldrig, som SLI. Slå det ud af hovedet.

    Ved godt muligheden er der med dx12, men det var ikke min ide..
    Tænkte at ti kørte samme chip som TitanX, og der derfor var en chance. Kørte engang sli med et 5970 og et 5870.. kørte som var det 3x5870, men ved ikke om ti og titanX ligner hinanden nok til det.

    1920x1200 med alt på very high, på nær shadows. Jeg kører med v-sync, og 99% af tiden på 60fps.
    Uden v-sync ligger jeg snildt på 80-100fps.
    Forstår ikke hvorfor folk ikke tror på nogen, når de siger de kører det uden frameDrops.
    Kører fint hos mig, og det ser flot ud.


    Men til emnet, så skulle 290x 4gb trække det ligeså fint ifølge test.

    Købte for et års tid siden denne router:


    https://www.fcomputer.dk/netv%…e1zClaF9KeWM54aAiyg8P8HAQ



    Var træt af den jeg fik sendt af Fullrate, da den konstant gik i kage.


    Så der røg over 1000kr til en router med modem, og den har kørt problemfrit siden jeg satte den til.



    Nu har jeg så kig på noget internet over mobil-antennen, og kan derfor ikke bruge dette vidunder længere, eller hva??


    Som det ser ud skal jeg købe en router/modem med plads til simkort.


    Man kan ikke købe et eller andet "billigt", som kan tilsluttes min nuværende router, så jeg ikke skal ud og hive 1.000-2.000kr op af lommen.

    Jeg udskiftede følgende:
    i7 920 @ 3.9ghz
    2x3gb corsair
    Intel x-25 SSD
    ATI 5970 + 5870


    Og købte:
    Asus X99 bundkort
    5820 CPU@ 4.4Ghz
    850Pro SSD
    Asus Gtx970 Strix
    4x4GB ram


    Og ja, der er rigtig meget forskel at mærke.


    Ved ikke hvor meget det egentlig løb op i til sidst, men det blev da en sjat penge.

    Det var sandelig en mærkelig størrelse SSD :)
    Som der allerede er sagt, er 290x et sultent kort, og mit bud er at du sidder med mindre end 450watt .
    jeg ville ikke putte et sådan kort i de PC, med mindre man havde en fair 550watt PSU.
    Der skal også være fysisk plads i selve kabinettet til et større kort.
    Mange af denne slags computere plejer at være lidt små i det.