Indlæg af Maleficus

    jesper101996: Tak for dine forslag. Enthoo Pro ser rigtig lækkert ud synes jeg, det kunne bestemt godt være en mulighed.
    Er der nogen bestemt kabinet blæser du synes jeg bør gå efter, eller skal jeg bare snuppe en Corsair AF version?


    Tak for hjælpen

    shilka: er det denne SuperNova du vil anbefale? Har også kigget på en Samsung 840 EVO SSD på 500GB, som jeg synes ser meget fornuftig ud.
    Er det spild af penge at gå efter en 850 PRO? Kan se prisen er en del højere selvom den også er 500GB.

    Snupper en SuperNova i stedet for efter at have læst jeres kommentarer :9xo
    Angående et 290X som en mulighed i stedet for 970, så er det primært fordi jeg endnu ikke er 100% afklaret med om jeg skal køre 1440p, og så tænker jeg at 970 måske kommer lidt i problemer grundet VRAM problemerne som er på 970'eren?
    Prøver også at kigge efter et lidt bredere kabinet, ville godt nok være en skam ikke at ha' plads til det hele. Nogen der kan anbefale noget? Er ligeglad med hvilken producent, bare det er top kvalitet.
    Planen er at køre SLI senere hen. så tror jeg holder mig til 750 watt. RAID er nu definitivt droppet, så skal ha mig en 500GB SSD. Er der stor forskel på hastigheden afhængigt af hvor mange penge jeg vælger at kaste efter sådan en? Nogen der kan anbefale noget?


    Endnu en gang tak for hjælpen alle sammen :thumbup:

    Hvad får jeg ud af at vælge den dyrere PSU du henviser til? Og når du siger at jeg skal vælge nogle low profile, så går jeg udfra det er ram du taler om? Har du nogle du kan anbefale?



    Tror jeg dropper RAID og i stedet køber en 500GB SSD, lyder ikke rigtig til at det andet kan svare sig. Nogen 500GB SSD som du kan anbefale?


    Og lige til sidst... hvis vi nu siger at jeg vælger at købe 290X i stedet for 970, skal jeg så ud og ha fat i en PSU med flere watt, for når jeg læser rundt på nettet lyder det til, at 290X suger en del mere strøm end 970?



    Mange tak for din hjælp, det er virkelig værdsat :9xo

    Hey derude,


    Skal i gang med at bygge en ny maskine. Overvejer at købe 2x 250GB SSD og køre dem i RAID, kan det svare sig når det "blot" er til hjemmebrug? Sådan som jeg har forstået det, så får jeg dobbelt op på hastigheden, men samtidig dobbelt så står chance for at jeg mister al min data, hvis den ene SSD fejler - er det korrekt opfattet?
    Maskinen skal udelukkende bruges til at spille på. Er endnu ikke helt afklaret med om jeg skal købe en 1080p 144hz skærm, eller om jeg skal ta' springet op til 1440p, har mit valg mht. dette nogen indflydelse på mit valg af hardware?


    Har I fællesskab med en ven fundet frem til følgende:



    CPU: Intel Core i5-4690K


    CPU Cooler: Noctua NH-D15


    Motherboard: Gigabyte GA-Z97X-SLI ATX LGA1150


    Memory: Kingston HyperX Predator 16GB (2 x 8GB) DDR3-1866 Memory


    Storage: Crucial MX100 256GB 2.5" x2


    Storage: Seagate Barracuda 2TB 3.5" 7200RPM


    Video Card: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX


    Case: Cooler Master K280 ATX


    Power Supply: Corsair CX 750W


    Optical Drive: Asus DRW-24F1ST


    Case Fan: Corsair Air Series SP120 Quiet Edition


    Er der noget jeg bør ændre/prioritere anderledes? Det er første gang jeg skal bygge selv, så al hjælp modtages med kyshånd :thumbup:

    Hey derude..


    Min touchpad på min asus F550VB er begyndt at opføre sig underligt. Kan ikke scrolle ordenligt, det er 50/50 om jeg scroller op eller ned, selvom jeg sidder og bevæger fingrene nedad. Der er ikke noget snavs på.


    Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?


    På forhånd tak

    Hej Tweak,


    Leder efter en bærbar til både studie og gaming. Har et par krav:


    - Skærm størrelse under 17" da den skal være til at slæbe frem og tilbage.
    - HDMI indgang
    - Evt. mulighed for tilkobling til docking station, ved ikke om det er muligt med alle bærbare?



    Lige et side spørgsmål: opnår man mindre delay ved at bruge en docking station samt pc skærm til gaming i forhold til et TV der er sluttet til via. HDMI? Min plan er at benytte en større skærm når jeg spiller derhjemme, så vil i anbefale at jeg anskaffer en docking station og en fornuftig skærm eller vil det fungere med HDMI og så smide det op på et TV? Vil ha' absolut minimum delay/lag.


    Vil helst ikke bruge mere end 5.000-7.000.


    Har ikke været inde i computer markedet i et par år, så har ingen idé om hvad jeg skal gå efter.


    Er der nogen derude som har et par bud på nogle maskiner som er værd at smide penge efter?


    På forhånd tak :thumbsup:

    Hej,


    Sad og spillede lidt pc her den anden dag, og pludselig går min skærm i sort. Lidt efter kom der en masse farver på skærmen.
    Har været inde i enhedshåndtering, og her står der "fejlkode 43" under skærmkort/gfx.
    Prøvede så at slette mit kort i enhedshåndtering for derefter at genstarte, og det virkede, min pc installerede kortet efter opstart, og jeg kunne åbne spil uden at få fejlmeddelelse om gfx problemer. Pludselig genstarter min pc af sig selv, og samme trick har ikke virket lige siden. Det er en lille time siden jeg fik det til at virke, så går ikke ud fra at mit kort er brændt sammen?


    Har nyeste driver til mit kort, er virkelig på bar bund mht. hvad jeg skal stille op.


    Håber der sidder en venlig sjæl derude som kan gi et bud.

    Hej Tweak,


    Står og skal bruge en ny bærbar til studiet. Har tænkt på en skærm størrelse omkring 14-16 tommer.
    Derudover vil det også være lækkert med hdmi indgang.


    Mit budget ligger på 5-6.000 kr.


    Nogle forslag?


    På forhånd tak

    Køber et billigt kabel, så må vi se om det fungerer ordentligt - hvis ikke det dur til gaming, kan det jo altid bruges til film. Kan ikke finde noget om ms i TV'ets manual, ej heller hvilken model der er tale om.


    Tak for inputs :9xo

    Hejsa,


    Er interesseret i at købe et HDMI kabel, så jeg kan forbinde min bærbar til mit TV, så jeg har en større skærm at spille på.
    Hvilket specifikt HDMI kabel egner sig til dette? Billedet skal selvfølgelig være skarpt, og uden noget delay. Har fået det indtryk, at det ikke kan svare sig at købe de dyre kabler, passer det?


    Kom gerne med links til konkrete modeller


    På forhånd tak

    Har blits til rådighed :).


    Tak for dit svar Merling, bestemt noget der kan bruges - vil teste de forskellige indstillinger i forvejen som du også selv nævner, så undgår man at få taget en masse billeder, som viser sig at blive knap så gode.
    God idé at du lige nævner det med at undersøge forholdende i kirken, vil jeg gøre hvis muligheden byder sig.


    Leder stadig efter tips i alle afkroge, så bliv endelig ved med at skyde løs alle sammen.

    Hejsa,


    Står i den situation, at jeg har fået ansvaret for at knipse billeder til mine søstres konfirmation, og i den forbindelse kunne jeg godt bruge nogle tips fra de erfarne herrer, som jeg ved huserer her på Tweak.
    Jeg har et Canon EOS 10D til rådighed med et zoom objektiv samt standard objektiv (kender ikke den eksakte model/specifikationer).


    Det jeg sådan set er interesseret i at vide, er hvad jeg skal benytte af ISO og andre indstillinger for at opnå det bedste resultat. Billederne kommer både til at blive taget indendørs og udendørs - belysning osv. kommer i høj grad til afhænge af vejret; er der noget særligt jeg skal være opmærksom på, afhængigt af om der er solskin eller overskyet?


    Bare fyr løs med alle slags tips, som kan få mine billeder til at se en smule professionelle ud :).