Indlæg af -Sandman-

    Nice :)


    Mht. Processorkraft er det ikke så meget GHz jeg er nervøs for, men mere at Lenovoen ser ud til at spare på strømmen til dens CPU, hvilket jo giver lavere ydelse.

    Mit Budget er knap 5.000. Jeg er på SU, og har tænkt mig at købe en fladskærm som skal kobles på, sammen med mus og tastatur, når jeg er hjemme.


    Hvor godt tror du Lenovo'en vil kunne trække WoW? I forhold til at jeg har en GMA900 i øjeblikket :P

    Hej Tweak


    Her er så et sjældent indlæg om køb af en ny bærbar ;)


    Min nuværende Medion m. GMA 900 halter lidt med grafikken, så jeg har besluttet mig for at skite den ud.


    -Den skal kunne køre WoW i fuld opløsning.
    -Den skal være bærbar (ingen 17" skærm), da jeg transporterer den rundt i min taske hver dag.
    -Den skal have Windows 7.


    Jeg har lavet lidt forarbejde og skåret feltet ned til 2 kandidater, som i selvfølgelig gerne må supplere hvis jeg skulle have overset noget.


    Kandidaterne:


    Lenovo IdeaPad U450p 3389
    Har 14" skærm og er derfor meget transportabel.
    Har PCI-E x16, med 512MB dedikerede RAM.
    Har ATI Mobility Radeon HD 4330
    Har 4GB RAM
    Men har kun 1.9 GHz Processor med ULV (Ultra Low Voltage)


    ASUS N61VG JX037V
    Har 16" Display, og er derfor mindre transportabel end Lenovoen.
    Har PCI-E x16, med 1GB dedikerede RAM.
    Har NVIDIA GeForce GT 220M.
    Har 4GB RAM
    Har 2.9GHz Processor


    Valget står som altid mellem størrelse og ydelse. Det afgørende spørgsmål er derfor, hvor stor en rolle Lenovoens manglende processorkraft spiller. Hvis Lenovoen kan trække WoW flydende med høj opløsning og mange detaljer, er den klart det bedste valg. Hvis den tværtimod halter lige så meget som min nuværende Medion, falder valget på ASUS'en.


    Opfylder Lenovoen min krav til ydelse? Og er der nogen bærbare jeg har overset?


    Mvh. Sandman

    Ja, det ser unægtelig sådan ud... :$


    Før jeg lukker tråden vil jeg lige høre om der er nogen af jer, der kan anbefale en bærbar der kan trække WoW. Den behøver ikke at kunne trække alle muligt high-end FPS spil, bare WoW :)

    Ja, det er nemlig det jeg har. Men jeg tænkte at der vel var et alternativt produkt på et danske marked som er betydeligt billigere.
    De bokse som Magma laver ser ud til at være til professionelt brug, hvilket formegentlig ikke involverer gaming ;)


    Når jeg nu ikke fik formuleret mig klart nok første gang, prøver jeg igen :)


    Findes der hardware på markedet der gør det muligt at tilslutte et eksternt grafikkort? Helst til en billig penge, og helst til salg i Danmark :)

    Hej Tweak, længe siden :)


    Jeg solgte for et par måneder siden min stationære PC, da jeg ikke længere brugt den og ikke orkede at synkronisere dens data med min laptop. Problemet er bare at jeg ikke kan spille WoW på den.


    Jeg har lavet lidt research og fundet frem til, at et firma der hedder Magma laver en såkaldt Expressbox. Denne box slutter man til sin laptop, og til sin pc-skærm. Inde i boksen er der en PCE-E port, hvori man kan tilføje hvilket som helst grafikkort man skulle ønske. Jeg kan bare ikke finde det nogen steder.


    Hvor kan jeg købe en sådan box?
    Og har i nogen erfaringer med den?


    Mvh. Sandman

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jurge
    Jeg har valgt ikke at tage afsted i år, grundet økonomien. Men som nogen af i andre også skriver så er det ikke kun på grund af musikken, men mest for hyggen med vennerne i en uge i et rent druk/røg orgie :cheers: (det bliver man aldrig for gammel til) :hb:


    Kunne ikke have sagt det bedre - Jeg overvejser også selv at droppe festivalen pga. Økonomi, men der er et par måneder til endnu, så måske har jeg tid/penge til det.. *Håber* ;)

    Flot billede! Filteret får det til at fremstå som et gammelt fotografi, bortset fra det orange selvfølgelig.


    Jeg har altid undret mig over hvordan man laver den slags billeder, jeg kan ikke finde filteret på mit EOS 1000D. Nogen der har en guide? :P

    Kastrup / Billund, Metroen, Toge & Busser inkl. stationer, ville alle være oplagte bud.


    Men hvis jeg skulle placere en bombe for at slå så mange uskyldige ihjel som muligt havde jeg nok valgt køen i det lokale supermarked mellem 15 og 18.

    Lækker guide, jeg tror jeg vil ud at lege lidt i morgen, nu da eksamen endelig er oerstået :clap:


    Hvor velegnet er Auto Eksponerings Bracketing til HDR billeder? Umiddelbart ser det jo ud til at være en funktion der gør det en del nemmere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Jeg forstår godt folk har politikerlede. :boxed:


    Ja, der er for meget spin (populisme og "stem på mig for jeg lover dig guld og grønne skove"), og for lidt politik(Værdier, holdninger, ærlighed, åbenhed).

    Så er der købt ind, benyttede mig af et tilbud i tyskland.


    For 585 Euro fik jeg:


    EOS1000D
    4GB Kingston Micro SD kort
    Canon LP-E5 7.4V 1080mAh Li-on batteri
    Canon 18-55mm objektiv 0.28m/0.9ft
    Canon 75-300mm objektiv1.5m/4.9ft 1:4-5.6
    Inkl. Taske og nødvendigt tilbehør :P


    Hvordan vurderer i mit køb?

    Nu har det jo været juleaften, og jeg har fået lidt kontanter der skal bruges på et kamera, derfor genopliver jeg lige tråden :)


    Jeg skal til Australien efter sommer, så der skal jeg gerne kunne tage nogle gode billeder, uden at jeg behøver at skifte linse hele tiden. Men som samtidig giver mig nogle muligheder at lege med.
    Det er første gang jeg leger med spejlreflekt og mere avancerede indstillinger. Så det skal være nogenlunde nemt at kunne lære at bruge, samtidig skal jeg kunne tage forholdsvis gode billeder.


    Er et EOS1000D helt i skoven?
    Hvad er forskellen i forhold til et EOS400D?