Indlæg af jedimind

    Takker. Er det lige hvilken RAM jeg smider i så længe det er ddr3?
    Tænker en 1070 eller måske 1060 kort her ved blackfriday


    Hvilke mærker er do og dont på grafikkort?


    Har en gammel win8 key som jeg har fået gratis upgraded til win10 men går ud fra jeg skal ud og købe en ny key til win10 hvis jeg skal lave fresh install?
    :rules:

    Ja angående ram. Hvad angår grafikkort , så kan jeg ikke rigtig svare på hvilket mærke er do eller don't . Det bedste er at kigge nogle anmeldelser af de forskellige grafikkort. Det med Windows har jeg desværre ikke forstand på .

    Smid 16gb ram i maskinen og et nyt grafikkort så er du godt kørende et stykke tid , og evt . oc din CPU. Du skriver ikke hvad dit budget er . Men noget ala et nvidia gtx1060 eller amd 380x vil give et mærkbart boost .

    nu kan jeg se at du har et gtx970.. gtx970 er alt for sløv til 4k opløsning.. GTX970 er helt klart bedst egnet til 1080p. tror det er muligt i de fleste spil at opnå 144 fps med et gtx970 i 1080p.. vel og mærket hvis man skruer ned for detaljegraden.

    Selv med en high end maskine skal du forvente nogle seriøse slowdowns og framedrops. Sidder selv med en 3570k, 8GB RAM og et 760GTX og med relativt lave indstillinger er jeg ofte ude for at spillet næsten dør ud til tider i dagstimerne.

    jeg har nu ingen problemer med slowdowns og framedrops, kører med de fleste settings på very high og er nærmest aldrig under 60fps.

    Lad være med at forvente meget af Unity.
    Du skal ikke forvente at grafikken bliver efter det som det rent faktisk kræver. Har du set gameplay derfra? Grafikken er bestemt ikke dårlig men det ligner noget som skulle være kommet sidste år og bestemt ikke en next gen titel... I det hele taget skal du tage spil udviklers requirements med, til tider, kæmpe mængder salt. Bare se på CoD Ghosts.


    Du skriver du vil køre spil på ultra og så overvejer du 970? Altså der er spil som ikke kan trækkes på ultra den dag idag, på det grafikkort. At kræve alle spil på ultra er umuligt at give dig. Så er det sagt. Ja 970 er det bedste single GPU til pengende. Uden tvivl! Men hvis du vil have alt på ultra er det sgu det forkerte kort... Altså jeg kan ikke engang spille WoT på ultra med mit Titan. Og så vidt jeg ved er det stadig en smule stærkere end et 970.


    Om du skal køre ting på high- ultra eller ultra med få ting rykket ned, det er det samme eyecandy mere eller mindre. Jeg syntes det er direkte dumt at opgradere dit 770. Det er på ingen måde et dårligt kort endnu og bare du venter til efter jul er der nye kort(fra AMD lejren). Og det skulle også gerne få Nvidia ned i pris på deres kort.

    et overclocket GTX970 yder omkring det samme som GTX titan, og i nogle tilfælde er GTX970 en smule hurtigere. Nu er det jo rimeligt svært at sige noget omkring hvordan grafikken bliver i unity, Det man har set af spillet er konsol og ikke pc.

    Det ville være tåbeligt at købe et GTX980 når du kun har en skærm der er 1080p.. GTX970 er rigeligt til 1080p, Har selv et GTX970, har msi gaming 4g, er jeg rigtig glad for.. Du skriver at du har problemer med at trække shadow of mordor med alt på ultra, Jeg kan ikke trække det helt flydende med alt på ultra med mit GTX970, Kan sætte de fleste indstillinger på ultra, Men texture er jeg nødt til at sætte ned på high for at have konstant 60fps. Men der står så også at ultra kræver 6gb vram. Assassins creed black flag var enormt dårlig optimeret til pc. Selv de heftigste systemer havde problemer med at køre spillet optimalt med alt på max.. Jeg havde et GTX680 da jeg spillede black flag, og synes næsten det var ligemeget hvilke settings jeg brugte, Så kørte det ikke optimalt. Krydser finger for at unity bliver bedre optimeret.

    hvis det er load temps, hvilket jeg går ud fra det er, Så er temps ihvertfald helt fine. Btw. kan se du skriver du har opdateret physx, forstår jeg ikke helt, det er kun nvidia der understøtter physx.

    vil også sige at du skulle tage at anskaffe dig windows 8. Der er også nogle spil der simpelthen kører bedre på windows 8, Og så det faktum at du har et kort som understøtter directx 11.2, Windows 7 understøtter kun op til directx 11.1, gør windows 8.0 så også kun, Men man kan gratis opgradere til windows 8.1 når man har installeret windows 8.0. Windows 8.1 understøtter directx 11.2

    hvis din skærm eksempeltvis er 1080p, så ville det være dumt at købe et 290x, medmindre du havde tænkt dig senere at få en skærm som har en opløsning ala 2560x1440 eller højere. Så tag at køb et sapphire 290 tri-x, Og det vill uden tvivl også være fint til større skærm opløsning. Dog vil det komme til at halte lidt hvis man kommer op i ultra HD, men selv 290x halter lidt i så voldsom en opløsning.