Selv på en hviledag sker der noget...

• Han er simpelthen for dum!

Ikke nok med, at han har været dum nok til at bruge en dopingform der kan spores, så har han dælme også brugt en anden persons blod. Derudover, så valgte han også at vinde etapen efter at have kørt et elendigt løb indtil da, og så vidt jeg er orienteret, så bliver alle etapevindere testet når de kommer i mål.

Jeg er skuffet over, at sådan et fjols prøver på at ødelægge cykelsporten helt! I år har det været en fornøjelse at følge med i Touren fordi løbet er så åbent, og der virkelig sker noget på etaperne, og så er der folk som Vinokourov der fatter absolut minus!

Men i det mindste er Carlos Sastre nu et skridt nærmere podiet.

• Jeg ved sku ikke hvad jeg skal sige, jeg tror egentlig bare vi har haft et ligeså "rent" løb som de foregående år, bortset fra at Armstrong ikke har været der til at smadre alt og alle. Tror og håber dog stadig på at Michael ikke har været ude i noget snavs, men en del af mig begynder også ligeså stille at tvivle. Men man er vel en dansker!

Originally posted by ^Genzo^
    alt den cykling må sgu være skadeligt for hjernen, alle er næsten doppet, de ku næsten lige så godt gøre det lovligt :boxed:

Nemlig. Så kunne man gøre ligesom i formel1 hvor man har kørernes mesterskab og kunstruktørernes mesterskab.

Rytternes mesterskab og lægernes mesterskab :P

Originally posted by Marquis
    Jeg ved sku ikke hvad jeg skal sige, jeg tror egentlig bare vi har haft et ligeså "rent" løb som de foregående år, bortset fra at Armstrong ikke har været der til at smadre alt og alle. Tror og håber dog stadig på at Michael ikke har været ude i noget snavs, men en del af mig begynder også ligeså stille at tvivle. Men man er vel en dansker!

Jeg tror ikke på rent øb indenfor top 10, ihvert fald ;)
    Men ja det er dumt. Ikke at Astana ikke havde det i vente - de er sådan generelt lidt suspekte. Men de er jo også fra Kazakhstan :))

• Synes ikke at man skal tage det for mere end det er, lige i hans tilfælde.. Burger du siger at han er dum, mener jeg også helt fuldt og holdent, men Ca 80 % af de andre cyklister er lige snotdumme..

Men altså "Vinos" Tour i år har godt nok også været vekslende, plus at han har været i asfalten to gange hvor han har fået syet sine knæ..
    Det er eterhånden utroligt hvad sådan en Tour kan byde på..

/natch

Originally posted by Marquis
    Jeg ved sku ikke hvad jeg skal sige, jeg tror egentlig bare vi har haft et ligeså "rent" løb som de foregående år, bortset fra at Armstrong ikke har været der til at smadre alt og alle. Tror og håber dog stadig på at Michael ikke har været ude i noget snavs, men en del af mig begynder også ligeså stille at tvivle. Men man er vel en dansker!

Skulle det være et godt tegn?

• Cykling på professionelt plan er gennemført råddent. Det er fyldt med doping og har været det i MANGE år, men stadig virker det som om de ser hvert enkelt tilfælde som enkeltstående i stedet for at indse at det er et kæmpe problem.

Jeg synes det er fedt at tysk tv boykotter Tour De France. Hvis et par tv-stationer mere gjorde det samme vil det forhåbentligt få øjnene op hos ledelserne de forskellige steder da de jo mister mange penge ved det.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Originally posted by dna
    Cykling på professionelt plan er gennemført råddent. Det er fyldt med doping og har været det i MANGE år, men stadig virker det som om de ser hvert enkelt tilfælde som enkeltstående i stedet for at indse at det er et kæmpe problem.

Jeg synes det er fedt at tysk tv boykotter Tour De France. Hvis et par tv-stationer mere gjorde det samme vil det forhåbentligt få øjnene op hos ledelserne de forskellige steder da de jo mister mange penge ved det.

- Anders

Deler de samme holdninger som dig...

Af samme grund ser jeg heller aldrig nogen form cykelsport. Har simpelthen ikke tillid til at det er selve udøverne man ser, men derimod mængden/"kvaliteten" af deres doping.

• Nu skal man også passe på med ikke at male fanden på vægen. En af grundene til at cykelsporten ser så rådden ud at de er blandt de eneste der virkelig intensivt og systematisk laver dopingtests osv. Lur mig om ikke man indførte ligenende tilstande i hånbold, fodbold tennis osv., ville se dramatisk flere sager en der er i øjeblikket.

Det er jo også så nemt at sidde og smide om sig med at alle er dopede osv, især når man ikke har sat sig en skid ind i hvad det hele handler om. Det er jo ikke fordi man skyder sig selv med doping en enkelt gang kan køre over et bjerg 10-15 minutter hurtigere. Det er noget der foregår over en lang periode. Det man også skal huske på er at rytterne også bliver testet såkaldt "out-of-competetion" hvilket mærkeligt nok betyder at de bliver testet uden for løb.

Et stof som EPO giver en merydelse på ca. 5-15% +/- så det er jo ikke fordi at de bliver supermennesker af den grund, hvilket gør det endnu mere uforståeligt at dem der tager det, tager det.

Det kan virkelig få mit pis i kog når en rytter har taget noget, det er som om illusionen om de fantastiske udfoldelser fuldstændig blegner ved siden af misbruget. Dog både tror og håber jeg på at en mand som Bjarne Riis virkelig har lært noget af sit eget misbrug, og prøver at holde sit hold "clean". Deres dopingprogram virker imo. legitimt nok, og hvorfor ville en mand som Rasmus Damsgaard der er anerkendt som en af de bedste dopingforskere herhjemme sætte sit gode rygte på spil?

Sagen omkring Vino, skuffer mig netop fordi han var igang med et kæmpe comeback af de helt store med den enkeltstart han kørte i lørdags. Det minder lidt om Floyd Landis sidste år, han er dog ikke dømt for noget endnu, men han er dømt af både presse og den generelle befolkning, for i cykelsporten gælder det at man er skyldig indtil det modsatte er bevist, i modsætning til normal retspraksis hvor man er uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Mht. Michael Rasmussen er der intet, og jeg mener INTET der peger på at han skulle være dopet. Ja han har fået de der famøse advarsler, men helt ærligt manden har fået taget 14 (!) tests under Tour de France og ALLE har været negative. Selfølgelig er tvivlen der, især med "skoæskesagen" som den allerede er blevet døbt af pressen, selvom det er ord mod ord og derfor ikke en sag. Men som Pat McQuiad (UCI's Præsident) udtalte, så vil der altid være en vis skepsis i forhold til manden i gult. At Michale kører over evne på især enkeltstarten er der vil heller ingen hokus pokus i, han er jo for pokker i gult og vil gøre alt for at beholde trøjen.

Ja, cykelsporten har et problem, men jeg er overbevist om at hvis man begyndt at ridse lidt i overfladen på mange andre sportsgrene man ville finde lignende problemer, bare se med Operation Puerto, det er langtfra kun cykelryttere der er undermistanke, bl.a. er Rafael Nadal der ligger nr. 2 på mændenes verdensrangliste i Tennis blevet nænt i forbindelse med den sag.

Personligt er jeg selv for livstidsudelukkelser hvis det kan bevises at sportsudøveren har brugt doping, og jeg mener at det skal gælde for samtlige sportsgrene, der må forbundende slå hovederne sammen med WADA, og lave livstidsudelukkelser, og evt. bødestraffe til snothovederne. Jeg tror det er en af de eneste måder at komme det til livs på.

Men ligemeget hvad vil jeg, persongligt, altid nyde cykelsporten og de store op- og nedture der hører med. Dopingen er bagsiden af medajlen som hører med, man må tage det sure med det søde, og desværre tror jeg aldrig vi kommer til at se en 100% ren sportsverden så længe der er penge involveret, men det er en helt anden diskussion.

Originally posted by SeePee

Med hensyn til at male fanden på væggen så vil jeg bestemt mene at de selv har bragt det over sig. Det er selvfølgelig rigtigt at de bliver testet mere end mange andre sportsgrene, men der er jo også en grund til at de bliver testet så meget og det er fordi man har fundet meget.

Min holdning til cykling (og jeg tror jeg deler den med rigtig mange) er efterhånden at når jeg hører om nogle der har lavet et flot resultat så tænker jeg at det har været en der har været god til at dope sig og holde det skjult i stedet for at tænke at det er squ en flot præstation.

Desuden er en forbedring på 5-15% temmelig meget når rytterne ofte ligger inden for ganske få sekunder eller minutter efter flere timers kørsel.

Jeg mener nu at der er ting der peger på at han har været dopet i træningstiden. Han har fået i alt 4 advarsler for ikke at meddele hvor han har været henne, og det sker squ ikke for en professionel. Jeg vil mene at hvis man har rent mel i posen så vil man efter 1 advarsel være påpasselig.
    Desuden er der en der er dukket frem i medierne og påstået at Michael ville have ham til at skaffe sig doping. Dette tager jeg dog med et gran salt, da det jo trods alt bare er påstand mod påstand og der kan være forskellige andre grunde til at dukke frem (medieluder, tjene penge osv).
    Jeg synes heller ikke Michael skal udelukkes (endnu i hvertfald), da der jo ikke er nogen beviser og man trods alt er uskyldig til det modsatte er bevist.

Jeg er fuldstændig enig i at påviselig dopingbrug bør give en livstidsudelukkelse, og evt. også bøder. Der er selvfølgelig nogle gråzoner hvor de påstår at de har brugt astmamedicin osv som kan give udslag, men det må være til at løse.

I mine øjne er cykelsport meget opreklameret og jeg forstår ikke hvorfor der skal vises så meget af det på en kanal som TV2, da det egentlig er ret kedeligt at se på (dette gælder også for flere andre sportsgrene). Jeg kunne godt tænke mig en mere alsidig dækning af diverse sportsgrene på TV2 og DR1 og så henvise den intensive dækning af enkelte løb/turneringer til de rene sportskanaler. Så kunne man ved f.eks. Tour De France lave et halv times program om aftenen, hvor man gennemgår dagens etape og viser højdepunkterne på TV2 eller DR1.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Originally posted by dna
    Cykling på professionelt plan er gennemført råddent. Det er fyldt med doping og har været det i MANGE år, men stadig virker det som om de ser hvert enkelt tilfælde som enkeltstående i stedet for at indse at det er et kæmpe problem.

- Anders

Synes Danmark burde boykotte det, cykling er kun doped nu jo så vinderne er næsten 100% sikkert påvirket på den ene eller anden måde. Og så er det den kedeligste sport nogensinde..

Originally posted by Jacorik

Synes Danmark burde boykotte det, cykling er kun doped nu jo så vinderne er næsten 100% sikkert påvirket på den ene eller anden måde. Og så er det den kedeligste sport nogensinde..

Jeg er ikke sadist men jeg elsker at se dem falde.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Ja, det er rigtigt at man i tidernes løb har fundet meget i forbindelse med cykelsporten, men det er også den sportsgren der altid har gået forest mht. bekæmpning af doping, det er mig bekendt også den sportsgren hvor der foregår flest tests, og derved flere positive tests. Men klart ja, cykelsporten er jo nok den hvor problemet er størst, men jeg tror også at cykelsporten får meget lort fra pressen i forhold til alle mulige andre sport pga. dens store bekæmpelse mod doping.

Det tror jeg bestemt du gør. Jeg må da også indrømme at jeg studser over resultater fra tid til anden, men jeg vælger at lade tvivlen komme rytteren til gode. Måske er jeg naiv? Men jeg holder så meget af at se på cykling at mit billede måske bliver lidt farvet på den front.

Nu er det jo umuligt at komme med eksakte tal for sådan noget da det jo er individuelt, men det var mere for at give et billede af hvor på skalaen vi ligger. 15% er kun i meget sjældne tilfælde. Men ja det virker som en del, men tænk over det, 15% er efter min bedste hovedregning under 10 sek pr. minut og i et klassement som det nuværende i touren ville det svare til at MR havde ca. 2 min til Contador mod de ~2.20 han har nu.

Der er som sådan ikke noget unormalt i at en rytter kører rundt med en advarsel i baglommen. Lad os nu stille en hypotese op: MR melder af den ene eller den anden grund ikke hvor han var på et tidspunkt da dopingkontrollen kiggede forbi eller han simpelthen ikke har været til stede. Han modtager en advarsel. Den næste får han fordi blevet blev forsinket er forsvandt i posten, det ved vi alle kan ske. Så har han to. Hvis så DCU har været forbi på nogenlunde samme tidspunkt, jamen så har han også to fra DCU. Hus på at det er fra to forskellige instancer han har fået dem.

Selfølgelig vil der altid være sager hvor man kan være i tvivl, men de plejer jo at blive løst på den ene eller anden måde, så på det punkt er vi enige.

Der er jeg så uening med dig, men det er jo også en smagssag. Jeg elsker at sidde og se en etape udvikle sig (især bjergetaperne) og alt hvad der hører med til det. Hvis man ser på et program som AftenTour på DR så synes jeg mange gange at deres etapeindslag er taget ud af contekst og ikke beretter helt hvad der skete på etapen. Jeg kan mange gange sidde rive mig selv i håret over den måde de kan sidde og sige en rytter var ved at falde tilbage, men egentlig bare skulle ned og hente vand, det glemmer de bare at fortælle. Men det er nu nok mere et eksempel på dårlig journalistik. Men hvis du tænker over det så viser TV2 jo sådan set ikke voldsomt meget TdF på TV2. De har hvad? 2,5 - 3 timer fra etapen (iøvrigt afbrudt af ~20 mins nyheder og regional stuff), og så et TdF studie før og efter som opvarmning og fyld indtil 18 Nyhederne. Så har de 18.25 TdF studie som afløser til Go' Aften Danmar der er på sommerferie ;)

EDIT: WOW... Hvem sagde 60'er LSD? :razz:

Stop nu med det mundlort når der ikke ligger noget som helst til grund for det du siger. At du synes sporten er kedelig betyder jo ikke at vi skal boykotte den.

Desuden så hjælper det ikke at boykotte cykelsporten.

Så kan man også tage andre indrætsgrene hvor EPO også kan give betydelige præsentationsforbedringer:
    Roning
    Langrend
    Svømning
    Triatlon
    Mellem- og langdistanceløb
    Marathon
    Brydning

Jeg mindes bestemt en flok kinesere som pludselig vældede frem i mellemdistanceløb engang i 90'erne - og Kina som sjovt nok ikke har været nogen stor nation i løb :ph34r:

Personligt er jeg af den holdning at de altid er rene, indtil det modsatte er bevist. Rygter skal have lov at furrere, men rygter kan bare ikke benyttes som et argument for at en rytter er dopet.
    Jeg kan godt lide den måde hvorpå T-Mobile bla. har valgt at fryse deres rytter Sinkewitz helt ud, efter at han blev taget i testosteron, og ikke som hos Astana, som vi så idag, tager rytteren til sig, og siger at der sansynligvis findes en forklaring.

Som en trøst for at Vino blev taget i doping, blev Petacchi, den italienske supersprinter, frikendt idag, efter at være blevet taget med en for høj koncentration af astma-medicin i kroppen. Personligt kan han ikke bebrejdes da afvigelsen er ganske lille men rytteren lider af astma.

Som en sidste bemærkning. Astana, som hold, hænger nu i en meget tynd tråd. Kessler den tyske rytter blev taget med testosteron, Mazzolini (nr. 3 i Giroen) skal forsvare sine forbindelser i en gammel dopinganklage og nu er Vino taget. Holdet kan miste sin ProTour-licens ved to dopingdomme, så det ser surt ud...

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Rettet en gang, sidst af Slammand ().