Indlæg af Slacker

cmd-v: DR understreger, at P1 og P2 vil bevare sin nuværende form på DAB, og man vil gøre en stor indsats for at markedsføre DAB kanalerne, så de kan blive mere udbredt inden 2011.

Det ser ud som om jeg pev lidt over at DR har valgt at forringe FM-udsendelsen af både P1 og P2 ved at lave en dobbeltkanal frem for bare at rykke en (P2 helst ;) ) til DAB ligeud.

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Vil da lige nævne at chancen for at du trække nummer som gør at du skal ind, er UTROLIG lav. det er måske kun 5-10% der kommer ind.

Så vil du ind, skal du melde dig frivilligt. Og selvom du melder dig frivilligt, så er der en vente tid på 1-2 år. Så det er ikke noget du bare kan gå ind og få "overstået". Du skal skrives op og finde noget at lave i mellemtiden.

At lave noget andet mellem uddannelse og uddannelse (eller job, afhængig af hvad ens planer er), kan jo også være en kanon oplevelse. Selv havde jeg tre sabbatår, hvoraf halvdelen af tiden blev brugt i Irland. Tag det som en oplevelse, tjen lidt penge til senere og lad være med at have så travlt med alting er mit råd :)

Som Bubbi siger kand et være strømforsyningen. Kan den køre på batteri overhovedet? Kan den det, bare i et par minutter kan det nok næsten udelukkes.
    Varme kunne det også være, det kan man finde software der kan aflæse, eller du kan holde lidt øje med om det er 100% random eller sker når den arbejder meget.

Et andet bud kunne være ram der er ved at gå sig en tur. Du kan prøve at lave en cd eller usbpind med MemTest -> http://www.memtest.org/. Det vil kunne sige om der er fejl på rammene.

Jeg tror bestemt ikke der er noget at spare ved at købe en oplåst version. Om de er oplåste eller ej ved jeg faktisk ikke, jeg skulle nu nok mene de burde være det, teknisk er det ihvertfald muligt, hvorimod der sikkert går en rum tid før en simlås kan brydes, selvom de kan jailbreakes. Under alle omstændigheder har du jo, hvis du køber herhjemme, muligheden for at snakke nogle af pengene væk. Jeg tænker ihvertfald noget i retning af at telefonen måske koster 2000 i køb og så 600 om måneden i 6 måneder. Det er måske 400 mere end jeg bruger på min telefon nu. Og det er worst case.
    Så udgiften for mig til sådan en ville altså være 2000+2400, worst case. Og det ville samtidig gøre at jeg ville have det sjovt med at bruge telefonen fuldstændig som jeg lyster fordi mit abonnement alligevel ville dække meget over mit egentlige behov. Læg dertil at der ikke skal spekuleres i told (hvis tolderne ved noget som helst om iPhones ved de jo nok at den ikke er fra dk) og oplåsninger osv.
    Jeg ville ikke umiddelbart mene det er det værd.

EVO 4G kom i USA her forleden, men den passer jo ikke til de danske frekvensbånd, det er ikke en GSM-telefon. Jeg har ikke kendskab til at den skulle komme til Danmark her med det første. Og det kræver jo også at der er 4g på markedet, og det tilbyder AT&T ikke i USA, og der er ingen der kan tilbyde det i Danmark - frekvenserne blev først fordelt mellem udbyderne i Maj 2010. Jeg gætter på der går ALLER mindst et år før de åbner for det. Mange af selskaberne siger at de ikke har fået pengene hjem på deres 3g-netværk endnu.
    For Apple giver det ikke mening at bruge plads (der er ingen chips der kan håndtere 3g OG 4g. EVO har to separate chips til det) og batteritid på det, når der ikke er nogen åbenlyse markeder. Jeg har set folk der skriver at EVO holder 6 timer pr. opladning hvis 4g er tændt. Det håber jeg ihvertfald ikke er sandt. Men under alle omstændigheder forstår jeg sagtens at Apple ikke putter 4G i. Det ville være direkte fjollet på nuværende tidspunkt imo.

A'hva? HP's Slate var blevet fremvist, ja. Men ikke udkommet. Og nu udkommer den sandsynligvis aldrig (http://www.engadget.com/2010/0…-from-windows-7-to-webos/). Under alle omstændigheder er det i mine øjne en forkert tilgang til en tablet at den skulle køre windows 7. Jeg synes iPad er nice, en af grundene til det er netop at den kører et let system, og at når man kører et app er det app hele skærmen. iPad'en bliver til det app man kører. Det synes jeg er en god måde at gøre det når alt skal køre via touch.

Oprindeligt indlæg af HerrMansen

fixxed. 8)

Hehe, det kunne man jo mene. I det mindste må man i Danmark ikke binde for 24 måneder. En almindelig god smartphone i USA har som regel kostet ca 2000 usd (hvis man altså ikke regner med at man får "noget" for de penge man lægger hver måned), hvis jeg ikke husker galt. Det er immervæk en pæn snas :)

Jeg ville ihvertfald sikre mig at det der bliver købt er noget der kan unlockes, da de amerikanske teleselskaber stort set tjener alle deres penge på binding. Men hvis du køber helt uden abonnement er det jo så måske et mindre problem.

Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
    så lige prisen for deres bumpers (kant beskytter)
    [Blocked Image: http://www.iphoneuserguide.com/wp-content/uploads/2010/06/Screen-shot-2010-06-08-at-2.06.32-PM.png
    de kommer til at koste 29$ for en skide kant beskytter, syns måske lige det er lidt overpris

Sådan er Apple bare. Alt hvad der er tilbehør koster kassen. De 29 usd er også det de tager for skærmkonverterkabler osv.
    Det er ligesom at opgradere sin computer gennem dem. Lad være :)

Angående telefonen ser den ret fed ud. Det kan godt være det er ved at være tid at få opgraderet den gamle originale iPhone :))

Efter at have kigget lidt omkring ser det ud til at det er geforce 8-serie jeg skal have. De nyere 8400gs skulle være ok, og koster ca 200 kr. Så med mindre nogen i Århus lige har et bedre de vil sælge for den pris tror jeg bare jeg køber sådan et når engang mine eksamener er ved at være overstået :)

Oprindeligt indlæg af Slacker

Jeg går ud fra at prisen på de ram er for alle fire stænger, og at de virker som de skal.
    I så fald vil jeg gerne lægge billet ind på at slå til, hvis man kan det? Jeg vil lige cleare finanserne i morgen..

Jeg må nok desværre indrømme at studiebudgettet ved nærmere eftersyn vist ikke helt dækker 8 gb DDR2-ram, der er nok andre ting der presser mere på..

Oprindeligt indlæg af ArCoN
    Har et X1600XT til og ligge tror jeg

hvis det skulle have interesse :)

Hvad skulle det koste og hvor er det? Jeg må lige kigge på det, men deet kan jo nok komme til at spille. Som sagt foretrækker jeg nok NV på baggrund af driversupport under linux, men hvis det er i nabolaget eller noget skulle man da næsten være et skarn om man ikke overvejede det.

Hej,

Jeg søger ovennævnte. Det skal ikke kunne det store, men skal have DVI eller endnu bedre HDMI ud, og må meget gerne være fra nVidia, da jeg skal bruge det i en linux-box.

Ellers er der ikke de store krav umiddelbart, det vil være kanon hvis det lige understøtter DirectX 9.0c også. Er der nogen der har noget liggende?

Jeg går ud fra at prisen på de ram er for alle fire stænger, og at de virker som de skal.
    I så fald vil jeg gerne lægge billet ind på at slå til, hvis man kan det? Jeg vil lige cleare finanserne i morgen..

Oprindeligt indlæg af tAshDa
    Jeg læste lige din problemstilling, og har prøvet noget nær det samme..
    Min MacBook ville ikke boote fra en Windows Vista CD, og selvom partitionen var lavet (på en enkelt harddisk, dog) var der ingen vej at installere Windows uden OSX.. Jeg brugte dog så BootCamp, hvor den guidede mig igennem.. Og på magisk vis bootede den så fra CD, efter at BootCamp have fortalt den skulle genstarte computeren..

Held og lykke med det, ellers! Jeg har ellers (næsten) aldrig oplevet nogen større fejl i OSX eller ved en Mac i det hele taget...

Der er ret stor forskel på en ægte Mac og en hackintosh.
    iBandit, hvad har du gjort for at få OSX ind på maskinen? Det er ret vigtigt hvis man gerne vil have det væk...