Indlæg af Burger

Jeg ville give et kig på Asrock, der laver rimelige bundkort, som også holder en rigtig god pris.

Hvis I kommer lidt ind på hvilke formål og hvilket budget vi opererer med, for at det skal være billigt og have 2pcie er lidt vagt. Lidt forskelligt hvad folk finder billigt og hvad de egentlig vil nøjes med.

Så vidt jeg er informeret, så skal delene bruges til en computer der skal stå i en bar og vise drinkskort m.v. på nogle skærme der er opsat til formålet. Jeg er i øjeblikket ikke klar over, om computeren skal bruges til andet end det, men der er ikke rigtig noget der tyder på det.

Jeg kan derfor forestille mig, at vi er ude i noget med den billigst mulige løsning, uden der er tale om, at man køber katten i sækken. Så det kan godt være, at det er bedre at starte med en ikke alt for dyr processor, og så efterfølgende kigge på et bundkort der lever op til kravet om 2 x PCI-E?

Hej

Jeg er blevet bedt om at anbefale et billigt bundkort med 2 x PCI-E, og straks tænkte jeg, at det ved I mere om end jeg gør ;)

Der er brug for en "samlet pakke" med bundkort, ram og processor så der er altså ikke umiddelbart et krav om, at bundkortet skal passe til en bestemt processor. Hovedkravene er altså, at der er 2 x PCI-E porte og at det er billigt.

Så hvad kan I anbefale?

Jeg er startet i folkeskolen igen :crazyeyes:

Denne gang er det dog som SkoleIntra-ekspert og undervisningsassistent. Da jeg startede, tidligere på året, var den første opgave at flytte skolens hjemmeside fra HVAL til SkoleIntra, og ca. 50% af mine arbejdsopgaver har stadig tilknytning til SkoleIntra. Det er altså mig der er superbruger på systemet og jeg hjælper derfor både ledelsen, lærere, forældre og elever med at bruge systemet.

Som undervisningsassistent er jeg primært tilknyttet en 3. klasse og en 8. klasse. Udover det, så har jeg efterhånden fået mig en del vikartimer på stort set alle årgange. Senest i en 1. klasse i dansk - og det var en yderst spøjs oplevelse ;)

Jeg tror bare jeg går videre til "Hjemmesider - design & kode" og leder efter en Actionscript haj :D

Jeg kan nemt få det til at virke et stykke ad vejen, men det automatiske kan jeg simpelthen ikke hitte ud af :O

Oprindeligt indlæg af nitan
    Der må det være muligt at lave noget automatisk billed skift - Men er ikke lige en haj til det der Actionscript programmering :)

Det er der helt sikkert også, jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan. Det er godt nok længe siden jeg sidst rodede med flash, og det var heller ikke min favorit-beskæftigelse dengang.

Men alternativt så ved jeg, at jeg kan lave det uden at billederne skal hentes fra en mappe, så det kan også være det ender med, at jeg vælger den løsning og så må jeg leve med de begrænsninger det giver. Vi har da computere nok hvor jeg arbejder :))

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ja det er nok det bedste bud - få den til at "hente" billederne fra en undermappe (eller samme) efter navn. f.eks. slide1.jpg, slide2.jpg osv..

Er det en opgave du har prøvet før og i så fald kender du en fornuftig tutorial til hvordan jeg får det lavet?

Det kan være, at mine google-skills er blevet ringere de sidste par år, men jeg har lidt svært ved at finde noget jeg er 100% sikker på jeg kan bruge til noget.

Oprindeligt indlæg af Karga
    Hvis du kan lave det med Flash selv, så ville jeg da anbefale dig bare at lave det "dynamisk", så flash-filen henter fra en bestemt mappe.. Så behøver du ikke lave det om hver gang der kommer nye billeder

Ved ikke selv hvordan man gør det, men ved da at det kan lade sig gøre

God idé.

Det må jeg hellere lige læse op på hvordan man gør og så få kigget nærmere på hvad systemet siger til den løsning. Det er noget tid siden jeg sidst har arbejdet med flash, men så får jeg også lejlighed til at blive klogere :D

Oprindeligt indlæg af Michael90
    Det skulle vel ikke være i stil med dette at du efterlyser?
    http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/photoalbum.htm

Desværre ikke. Der er allerede et eksisterende fotoalbum, så det resultat jeg skal ende ud med er en håndfuld billeder der kører i et slideshow der bliver vist igen og igen. Det skal selvfølgelig automatisk starte når folk besøger hjemmesiden.

Som nævnt er der faktisk en funktion i SkoleIntra der burde kunne gøre det, men der skifter billederne i øjeblikket først når folk trykker på billedet, og det bliver først lavet om til januar. Så lang tid kan min chef ikke vente ;)

Som sagt, så ved jeg, at det kan laves med en prøveudgave af Adobe Flash Professional CS5.5, men så har jeg problemet igen om 30 dage når billederne skal skiftes.

Jeg ved, at der findes små programmer der kan gøre det, men jeg har kun haft held med at finde nogen der smider et vandmærke på billederne medmindre man vil betale - og det er en gratis løsning jeg efterspørger. Hvis det da i det hele taget findes.

Jeg har ikke udelukket alternativet, men jeg er måske lidt begrænset af hvad jeg kan få lov til.

Jeg har mulighed for at lave det SkoleSoft og Uni-C kalder for en indlejret webside. Dvs. en webside der bliver vist i en ramme på hjemmesidens forside.

Men kan Lightbox bruges til det jeg ønsker? Jeg har primært rodet med det i forbindelse med Wordpress og mener ikke jeg er stødt på muligheden for at lave slideshows der selv skifter uden brugeren gør noget aktivt - men det kan være mig der tager fejl.

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    1. Min kæreste har fået harddisken udskiftet i butikken ... 2? gange nu - begge gange indenfor reklamationen. Bliver den (reklamationstiden) fornyet hver gang at der dukker en fejl op? Er det tredje gang at den samme fejl forekommer at man kan kræve pengene tilbage?

Når der bliver udskiftet en del så vil der være en ny 2 års reklamationsret på denne del, men reklamationsretten på hele maskinen bliver ikke forlænget.

Der er faktisk ingen regel om hvor mange gange den samme fejl skal være der før man kan kræve pengene tilbage. Der er nogle situationer hvor sælger kan have ret til mere end et forsøg på at afhjælpe manglen, men det er ikke automatisk sådan.

Du kan læse mere om reglerne på området her.

Oprindeligt indlæg af Foxx
    Burger: I stand corrected... men er det stadig ikke forbrugerens ansvar at være sikker på pakken når frem?

Du skal selvfølgelig vælge en forsvarlig forsendelsesmetode. Nogle butikker vælger at sende en pakkeseddel, men gør de ikke så skal du - hvis der bliver konstateret en fejl - have dine portoudgifter refunderet.

Jeg arbejder pt. på en skole hvor jeg bl.a. står for alt hvad der har med SkoleIntra at gøre. Det giver en lang række udfordringer, og en af dem er, at jeg skal have en håndfuld billeder til at køre i en form for slideshow på skolens hjemmeside.

Normalt ville man i min situation blot bruge den indbyggede funktion i SkoleIntra, men den er pt. deaktiveret og vil først blive aktiveret igen til januar. Så indtil da skal jeg have fundet en anden løsning.

Der er dog mulighed for at tilføje en flashfil, så det er umiddelbart mit eget bud på en midlertidig løsning men jeg mangler et program der kan hjælpe med at fremstille filen. Jeg er godt klar over muligheden for at downloade en prøveudgave af Adobe Flash Professional CS5.5 men det virker som en smule overkill til at løse en ret simpel opgave.

Så det store spørgsmål er - kender I et program der kan bruges til at løse opgaven? Programmet skal være gratis og ikke kræve at man linker til mærkelige hjemmesider eller lign. ligesom der selvfølgelig heller ikke skal tilføjes et vandmærke til billederne.

Jeg har selvfølgelig selv været på Google, men jeg har hverken tid eller lyst til at installere 20 forskellige programmer for at afprøve dem, så det jeg søger er altså konkrete anbefalinger til et program I har erfaring med.

På forhånd tak.

Hvis der er fejl på varen skal butikken betale fragt begge veje. Det fremgår af købelovens §78 stk. 4 hvor der står følgende:

Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Oprindeligt indlæg af dna
    Desuden er selve måden partiet er drevet på og noget af deres politik jeg er meget enig i (og noget af deres politik er helt hen i vejret)

Det kan være, at jeg har misforstået dig, men er du tilhænger af, at folketingsmedlemmerne afleverer alt over 22.000 kr. af deres løn til partiet som en partiskat, fordi alle i Enhedslisten skal tjene det samme?