Indlæg af Slammand

    Hejsa


    Jeg står til at skal flytte, og i den forbindelse har jeg en masse ting, som jeg ikke ønsker at opmagasinere længere.


    Det første der sælges er min stationære computer som jeg helst ser solgt som én enhed pga. vandkøling mv. Det eneste der ikke vil følge med er harddiskene og mit lydkort.
    Den er som følger:

    • Intel Core2Duo E6600 @3,2 GHz
    • Asus P5W DH Deluxe
    • 2x 2GB Mushkin Redline DDRII RAM
    • Inno3d GeForce 8800 GTS 512MB
    • Antec Neo HE 550W PSU
    • ASUS DVD-brænder
    • Brugt Coolermaster Stacker på hjul. Inklusiv side uden rude. Skåret ud i top og bund til 2x Trippel 3x120mm radiator.


    • Trippel 3x120mm Radiator HW-Labs Black Ice 35mm dybde
    • Laing D5 vandpumpe
    • Klart 5.25" vandreservior
    • Danger Den TDX LGA775 kølehoved


    Derudover følger der en masse sager med til computeren. Jeg har almindelige fødder til kabinettet, hvor det er på hjul nu. Så har jeg 3/4 fyldt flaske babypool opløsning til vandkølingen. Jeg har også små 130 cm vandslange tilbage, som jeg mener er Tygon 12mm IØ. Og så ligger jeg også inde med diverse oprindelige tilbehør til kabinettet.



    Så ligger jeg også inde med en Shuttle SN95P med følgende indhold:

    • Shuttle SN95P
    • 2x 1GB Kingston Value
    • AMD Athlon 64 3700+ San Diego
    • 500 GB WD Harddisk S-ATA
    • nVidia 7900GS PCI-E med Zalman singleslot køler


    Til sidst har jeg lidt løssalg, hvis der er nogen der savner nogle gamle enkeltdele:

    • ASUS EAX1900XT 256 MB DDR3 RAM (ATI X1900XT)
    • Codegen 400 W PSU
    • 2x 1 GB G.Skill DDR2 RAM PC2-6400 CL 4-4-4-12 2.0-2.1V
    • Sapphire ATI 9800 PRO 128 MB AGP8x
    • ASUS ATI X300SE 128 MB PCI-E
    • 120 mm HW Labs Black 25mm tyk radiator u. fittings
    • Watercool AB-G reservior med beslag og fittings.
    • AMD Athlon 64 3200+
    • Danger Den Maze4 til Socket 462 (Socket A)
    • Codegen 400W PSU
    • Noname 400W PSU
    • Noname 200W PSU
    • DVI han til HDMI han 2m sort


    Billeder af det hele: https://www.dropbox.com/sh/yp1…AADwKzdCUlaAJ3VjomjBhagJa


    Jeg har nogle tanker og ser helst stationæren af sted for 1.500 til 2.000 kr. (pga. vandkøling) og min shuttle for omkring 700 kr.
    Samtidig ser jeg gerne at tingene afhentes i Aalborg eller efter d. 16. juli i Århus.
    Nogle af de helt gamle løsdele gives formentligt bort, hvis der findes nogen aftagere ;-)
    *Jeg forbeholder mig retten til at give afslag*
    BYD LØS! :D

    Det lyder mere som om du leder efter et kvalitet headset end et gamer headset! du kan jo altid bare købe et headset som har god lyd og så bruge en ekstern mic? de koster ikke mere end 100 alligevel.


    Enig. Det har jeg gjort.
    Jeg købte et Sennheiser PC 555 headset og en løs Sandberg mikrofon. Lyden er en fornøjelse og du er ikke bundet af en fastmonteret mikrofon på headsettet.

    Jeg er personligt meget glad for min tandlæge. Jeg har ingen idé om hvorvidt det er dyrt eller ej, men de melder ærligt ud hvad ting koster. Yderligere står de ved deres arbejde, hvilket jeg har kunnet drage fordel af over flere gange.


    Det jeg fik lavet senest var et mellemstort hul i en kindtand med to flader. 2x bedøvelse og fix af hul, 1.300 kr. Jeg syntes det virker rimeligt. Specielt i lyset af at jeg fik det lavet to gange uden regning anden gang.


    Tandrensning med røntgen sidste gang kostede 449 kr. og oveni limede de min retainer fast på to tænder gratis, fordi plastikken ikke havde holdt i over et år. Og så er der selvfølgelig den fordel der ligger i Forsikring Danmark hvor jeg vidst får 35% retur. ^^

    Hydrochlorothiazide


    Alexandr Kolobnev blev nappet for doping under touren, og ville lige undersøge hvad stoffet gjorde.


    Det viste sig at være et sløringsstof og til at dæmpe væskedannelse.

    I Aalborg er der Fusion der ligger i Danmarksgade. 5 km syd for Aalborg ligger Svenstrup hvor Bikebuster har en fysisk shop, men denne er fuldstændig uafhængig af BikeBuster.dk! Bikebuster i Svenstrup har et pænt stort udvalg men ejeren kan godt virke lidt bitter. Ellers er der Riis cykler og Fri cykler i Nørresundby. Jeg har ikke været hos Riis, men de andre steder er fine mht. service.


    Kan ikke lige mindes hvor WeBike har butikker, men mener de har én et sted i Århus og Heino har vist også en butik i Jylland.


    Edit: Heino er en sjællandsk fornøjelse

    Jeg er ikke synderlig begejstret for Cube-cykler. Ihvertfald ikke deres mountainbikes. De er ikke synderlige aggressive at sidde på sammenlignet med en Scott Scale. Cubes'ne fremstår lidt hverdagsagtige. Om det er en skidt ting, må vel være op til hverenkelt.


    Du kan prøve at se hvad der findes af Scott Scale her, men umiddelbart vil jeg mene at 70'eren må være den bedste hvis der ikke skal tømmes ud i bankkontoen. Scott Scale @ BikeBuster
    Selv kører jeg med en 2010 udgave at Scale 30


    Alternativt kiggede jeg lige Webike igennem, da du selv refererer hertil, og fandt en billig Rivette H2, som jeg selv synes er utrolig køn. http://webike.dk/products/rivette+h2-2+mtb-(rivh2-2).aspx


    Det eneste rigtig gode råd jeg har, det er at gå hen til cykelforhandlere og høre hvad de har. Så får du på den måde mulighed for at se cyklen i virkeligheden og du kan få lov til at prøve den en smule. Yderligere giver det dig mulighed for at få rabat på tøj, hjelm, sko, lås, flaskeholder samt flasker som du i sidste ende også får brug for.


    [EDIT] Stavekontrollen har fejlet :-)

    Jeg lavede engang et forsøg for at bestemme virkningsgraden for en jævnstrømsmotor.


    Jeg løftede et lod med en kendt masse til en kendt højde(Stigning i E_pot) over tid (J/s) med en motor med en kendt spænding(V) og strømstyrke(A).


    Effekten givet til motoren lå noget højere end den effekt der var nødvendig for at løfte loddet til den bestemte højde.


    Over flere forsøg for at begrænse fejlkilder eller udslag fra dårlige målinger kunne virkningsgraden for jævnstrømsmotoren bestemmes.


    Der kan også laves forsøg på jævnstrømsmotoren hvor den fungerer som generator. Det er ikke utænkeligt at der kun opnås en virkningsgrad på 0,5.


    Jeg kan ikke mindes om jeg tog højde for inertimomentet i spole og aksel og radiusen for ring hvor linen er fastspændt.

    Jeg bruger spritservietter til mine briller og solbriller.


    Det hænder at Bilka og Føtex har 4 pakker á 50 klude pr. pakke på bud til en flad 50'er.


    Alles Klar eller Mr. Magic (Brille renseservietter)