Sjællændere er klogere end jyder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Han sagde faktisk til at starte med at man ikke skulle vente på at han læste op, at man godt selv måtte læse spørgsmålet og besvare det.


    well, synes bare det var svært at regne når han læste op. Hvorfor gjorde han det egentlig? Sagde de noget om det?

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Tænkte på at se det lige indtil jeg fandt ud af peter kjær var vært så tænkte jeg nå er det sådan en gang lorte og lod værd at tænde for kassen... kunne da kun være spild af tid.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Latterligste koncept TV 2 nogensinde har fundet på og testen er fuldstændig ubrugelig.


    konceptet er fra holland.
    konen kommer dernede fra og hun sad og brokkede sig over at det var tyvet fra holland der har haft den udsendelse i ca 8 år ....



    mensa er det ikke 150 man skal have??




    k 8o

  • Fordet første har IQ ikke noget med hvor "Klog" man er men hvor hurtigt man opfatter og lærer ting..


    For det andet skal der være 180 spørgsmål før det overhovedet kan bruges som en "mensa" test...


    og for det tredje skal man have 45mins totalt til at løse opgaverne..


    Ingen af de betingelser blev der opfyldt i programmet....


    Men det var nu alligevel meget sjov at se genudsendelsen - Imo kan man ikke bruge det til andet end at grine af ;)


    Også for at besvarer overstående skal man have en IQ på 132 for at være Mensa...

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

    Rettet 2 gange, sidst af jK^ ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Også for at besvarer overstående skal man have en IQ på 142 for at være Mensa...


    Nej ..


    Quote


    Hvor høj en IK skal man have for at blive medlem af Mensa?
    Adgangskravet er ikke defineret ud fra en bestemt IK, men at resultatet modsvarer en intelligenskvotient inden for de øverste 2% af befolkningen. Dette svarer til en IK over 130 på den test vi bruger i Danmark. Det kan svare til 132 eller 148 på andre IK-tests eller på gamle resultater på Mensa-testen. IK-skalaerne kan afvige fra test til test og fra land til land. I Mensa Danmarks IK-test måles IK som normalfordelt omkring en middelværdi på 100 og med en standardafvigelse på 15. Andre test bruger en standardafvigelse på 16 eller 24. Et IK-angivelse på én skala kan altså afvige fra samme IK-angivelse på en anden skala, lidt på samme måde som celcius afviger fra fahrenheit eller miles afviger fra kilometer.


  • Quote

    Fra Mensa.dk
    Hvor høj en IK skal man have for at blive medlem af Mensa?
    Adgangskravet er ikke defineret ud fra en bestemt IK, men at resultatet modsvarer en intelligenskvotient inden for de øverste 2% af befolkningen. Dette svarer til en IK over 130 på den test vi bruger i Danmark. Det kan svare til 132 eller 148 på andre IK-tests eller på gamle resultater på Mensa-testen. IK-skalaerne kan afvige fra test til test og fra land til land. I Mensa Danmarks IK-test måles IK som normalfordelt omkring en middelværdi på 100 og med en standardafvigelse på 15. Andre test bruger en standardafvigelse på 16 eller 24. Et IK-angivelse på én skala kan altså afvige fra samme IK-angivelse på en anden skala, lidt på samme måde som celcius afviger fra fahrenheit eller miles afviger fra kilometer.

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Argaen ().

  • I de matematiske opgaver var det fuldstændig umuligt at tænke når Peter Kjær skulle stå og snakke samtidig med.


    Flyopgaven er forkert. A er det rigtige svar.
    Prøv at lave opgaven selv. Det er da ret simpelt. Bevæg din hånd i luften som et fly, og tab så et eller andet, og se hvilken bane den tager. Det kan da ikke være sværere. Og som en eller anden sagde ville det ligne en parabel. Den kan da ALDRIG nogensinde blive en ret linje når den blivet smidt fra et objekt der er i bevægelse, med mindre objektet flyver direkte op eller ned, og det må man jo gå ud fra at flyet ikke gør.


    Synes sgu det var sjovt at frisørene kun fik 84 i snit. Der må da være noget galt......

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nej ..



    Undskyld Hr. Perfectionist der skulle stå 132 og ikke 142 hvis det gør dig glad...


    Slap af ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

    Rettet en gang, sidst af jK^ ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Så vidt jeg kan se er hun helt rolig..


    Desuden står der over 130. Ved så ikke om det mindste man kan få som er OVER 130 er 132, men jeg ved heller ikke om de mener at 130 er godt nok.
    Forresten er der heller ingen der har sagt at tv2's test kunne bruges som mensa-test eller noget. Den var kun for sjov og tester bredere intelligens end mensa.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Så vidt jeg kan se er hun helt rolig..


    Shhhh .. Pas på hvad du siger, du får bare at vide du skal slappe af .. *G* Men bare du husker hænderne over dynen .. :))


    Og nej, 132 gør mig heller ikke glad, for det er over 130 der er det rigtige .. ;) Det må ikke være rart at reagere sådan på at blive rettet .. :crazyeyes:


    SlackeR .. Du kan få en på 131 ifølge mensa.dk .. Det er så vidt jeg ved OVER 130, men UNDER 132 .. :D

  • Quote


    Hvor høj en IK skal man have for at blive medlem af Mensa?
    Adgangskravet er ikke defineret ud fra en bestemt IK, men at resultatet modsvarer en intelligenskvotient inden for de øverste 2% af befolkningen. Dette svarer til en IK over 130 på den test vi bruger i Danmark. Det kan svare til 132 eller 148 på andre IK-tests eller på gamle resultater på Mensa-testen. IK-skalaerne kan afvige fra test til test og fra land til land. I Mensa Danmarks IK-test måles IK som normalfordelt omkring en middelværdi på 100 og med en standardafvigelse på 15. Andre test bruger en standardafvigelse på 16 eller 24. Et IK-angivelse på én skala kan altså afvige fra samme IK-angivelse på en anden skala, lidt på samme måde som celcius afviger fra fahrenheit eller miles afviger fra kilometer.



    Undskyld jeg ikke er Uptodate med ALT Hvad der sker rundt omkring i hele verden... men når du selv smider sådan nogen facts på bordet så læs og forstå det hele også ;)


    Anyways ingen grund til at kører mere i det :ph34r:

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Burger er for rolig :\


    Synes det er imponerende at man kan kommentere TV testen når man har taget den på nettet, ved at kommentere at man bare kan ignorere hans talen, lyder flot og fint men er jo totalt urealistisk... Ham Peter Kjær har en nedern stemme.


    - 12k

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Burger er for rolig :\


    Synes det er imponerende at man kan kommentere TV testen når man har taget den på nettet, ved at kommentere at man bare kan ignorere hans talen, lyder flot og fint men er jo totalt urealistisk... Ham Peter Kjær har en nedern stemme.


    - 12k


    Eftersom du ikke ved hvornår jeg tog testen, kan du ikke rigtig udtale dig om hvad jeg har gjort eller ej ..


    Jeg tog den på nettet mens han stod og ævlede, og det var ikke et problem for mig, at han snakkede .. Så det er ikke totalt urealistisk at være i stand til at ignorere ham ..


    jk^ .. jeg har både læst og forstået, men det har du måske ikke? Der står andre tests, eller tidligere mensa tests .. Det ændrer ikke ved, at adgangskravet for at blive medlem af Mensa er over 130 på den test de tilbyder .. ;)


    EOD ..

  • Synes også det er imponerende, at der er nogle, som ta'r diskusionen her så alvorligt. Lige så imponerende er det, at en underholdningsudsendelse kan få, få nogle til at himle op. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Fuck det..


    FCK's Fans er landets dummeste.


    BIF FOREVER


    Eller måske er det fordi FCK fans har bedre ting at lave? Og hvis det endelig skulle komme ud på det, så kan man bare se på befolkningen i Brøndby og omkring frederiksberg/østerbro, så kan du prøve at se hvor der er flest arbejdsløse, uuddannede mennesker.. Og hvor gennemsnits lønnen er højest osv..


    Ang. programet, så skulle der være noget med at mænd var klogest? Såvidt jeg har hørt burde kvinder være klogest fra naturens side, men det er åbenbart ikke tilfældet.. Hvilket jo egentligt er ok når nu man er mand 8)


    Jeg har en teori om at grunden til jyderne var så langt bagefter var at de fleste af dem sad og så Olsen Banden i Jylland på DR1 :razz:


    Edit: Syns måske ikke den test er helt seriøs, fik 151, og så klog mener jeg nu ikke jeg er..


    Og Bentzin, mener det skam ikke negativt på den måde, men hvis han endelig mener at brønby fans er de klogeste, så skulle han nok overveje den geografiske placering, for alt andet lige må der formodes at være en højere gennemsnit's IQ i de dyre område, og omkring videregående uddanelses institutioner, i forhold til de billigere, rent teoretisk! Ved skam godt at ikke alle Brøndby fans kommer fra de belastede områder, ligesom der kommer en del FCK'ere fra belastede områder..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

    Rettet en gang, sidst af teko ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko


    Eller måske er det fordi FCK fans har bedre ting at lave? Og hvis det endelig skulle komme ud på det, så kan man bare se på befolkningen i Brøndby og omkring frederiksberg/østerbro, så kan du prøve at se hvor der er flest arbejdsløse, uuddannede mennesker.. Og hvor gennemsnits lønnen er højest osv..


    Sikken dog en ligeså latterlig og tåbelig konklusion. Tyder på meget lidt omløb i øverste etage, når der bliver fyret sådan en gang ævl af. Jøsses !!!!!