Indlæg af Argaen

    Hej.


    Jeg sidder lige midt i et vigtigt skoleprojekt og jeg satte derfor min USB nøgle til Windows, som jeg plejer.


    Jeg begynder at kopiere nogle filer over, da den pludselig melder fejl og at der ikke er nogen USB nøgle sat i mere.
    Jeg trykker cancel, hiver nøglen ud, sætter den i igen og så melder Windows at der er en fejl på nøglen og at den gerne vil scanne efter fejl. Det går jeg med til og beder den om at reparere hvis den finder fejl.


    Efter den lille operation, så prøver jeg at kopiere filerne over igen. Det samme problem opstår igen, men efter endnu en omgang repair, så kan jeg ikke længere slette filer fra nøglen og yderligere repair får den bare til at fjerne USB nøglen fra drev-oversigten.


    Nu har jeg så prøvet at kopiere via Kubuntu, men den melder fejl ved en masse filer, som jeg prøver at kopiere over på et andet drev - og det er selvfølgelig alle de filer/notater som jeg skal bruge til en nært forestående eksamensopgave.


    Jeg har lagt mærke til, at computeren siger at der er 93 Gb på nøglen, selvom den kun er på 4 Gb. Desuden er den begyndt på at fjerne nøglen automatisk fra oversigten efter et stykke tid, uden jeg har gjort/rørt noget (jeg tror det var det samme den gjorde da jeg forsøgte at kopiere filer over første gang).



    Er der nogen der har et rigtig godt tip til, hvordan jeg kan få reddet de vigtige projekt-filer fra nøglen??
    Det er lige meget om det er Windows7, (K)Ubuntu eller Debian. Det skal bare virke.

    Jeg har heller ikke brug for en fax, så jeg kan bare undlade at bruge den del af printeren. ;)


    Jeg synes nogen af dem virker ret store, når jeg ser på målene. Det giver lidt problemer da jeg så ikke ved hvor jeg kan stille den henne. Så tror lige jeg skal forbi en forhandler og se hvor store de i virkeligheden er før jeg tager en beslutning.

    Okay, det ser ud som om jeg skal kigge på en Brother så. :D


    Jeg havde egentlig slet ikke overvejet duplex, men det ville da være smart. :D
    Men den DCP-6690CW ser dog ikke ud til at ha duplex. Hvor har du set det henne?
    MFC-6890CDW har til gengæld duplex, men er så også en del dyrere.


    MFC-5895CW ser nu heller ikke værst ud. Den kan printe i A3 og er en del billigere end DCP-6690CW.

    Hey.


    Jeg har brug for en ny printer, da min nuværende HP lige pludselig ikke gad virke mere.


    Jeg kunne godt tænke mig en ny all-in-one der har følgende:


    - Automatic Document Feeder, da jeg tit scanner mange dokumenter ind.
    - Scanning til e-mail/USB, med mulighed for at vælge PDF/billedefil e.l.
    - God kvalitet på udprintninger.
    - Understøttelse af A3 formater ville være et plus, men er ikke et must.


    Budgettet er sat til omkring 1000 kr, hvis det kan lade sig gøre.


    Er der nogen der har et forslag til mærke eller en specifik maskine, som kunne være et godt bud?

    Ved ikke om det er det OS der er tilgængeligt på alle nyere ASUS bundkort, men hvis det er, så kan du deaktivere det i BIOS.


    Kan ikke præcis huske hvad det OS på mit ASUS kort hedder, da jeg har slået det fra og ikke bruger det.


    Det er deres bud på et 'start-hurtigt-op-og-check-din-mail' OS. :)

    Den har lige gjort det problem med værktøjslinierne igen.


    Sådan ser den ud før jeg lukker ned:
    [Blocked Image: http://img227.imageshack.us/img227/4218/toolbar02.jpg]


    og sådan ser den ud når jeg starter maskinen igen næste dag:
    [Blocked Image: http://img814.imageshack.us/img814/4762/toolbar01.jpg]


    Jeg bliver så nødt til at tilføje mine værktøjslinier igen, hvilket er begyndt at irritere mig.


    Jeg gjorde intet usædvanligt i går. Brugte kun Firefox, VLC og spillede lidt Star Trek Online.


    Er der ingen andre der har den slags problemer i Win7-64?

    Jeg kan ikke helt huske hvornår jeg installerede Win7, men mener det var omkring april/maj sidste år.
    Den har ikke altid gjort det, det var noget der pludselig skete. Jeg lagde ikke rigtig mærke til det i starten, men nu er det begyndt at blive et irritationsmoment. Især fordi den gjorde det meget i juleferien, hvor jeg brugte Windows en del.


    Angående det link, så har jeg ikke lagt mærke til om dual-screen slår til, når jeg har installeret et nyt spil, men det må jeg lige prøve at blive opmærksom på næste gang. Min opløsning ser dog ikke ud til at have ændret sig, det er kun den anden skærm (som i dette tilfælde er fjernsynet) der bliver aktiveret, selvom jeg altid deaktiverer den efter brug.


    Windows autoupdate er sat til at gøre mig opmærksom på nye opdateringer, men ikke til at installere dem automatisk.


    Ikonerne derimod, de gør det uanset om jeg har installeret noget eller ej. Når jeg siger tilfældigt, så mener jeg, at jeg har mine ikoner delt op på skærmen; spil i nederste højre hjørne; mapper og drev i øverste højre hjørne;vigtige dokumenter lige midt på skærmen osv.
    Når jeg så siger at de flytter sig tilfældigt rundt, så er det fordi nogle gange flyttes de sorterede ikoner over og bliver en del af den normale lodrette ikon-linie i venstre side af skærmen, så jeg må trække dem over på plads igen. Det mærkelige er, at det ikke er alle ikonerne der flyttes rundt. Lidt svært at beskrive, men jeg kan prøve at tage et par screendumps næste gang det sker.


    Som sagt så er det ikke hver gang jeg logger ind i Windows at der er sket noget. De fleste gange er der ikke noget galt.

    Hej.


    Jeg har igennem længere tid haft et par små irritationsmomenter med min Win7-64 Ultimate.


    Når jeg lukker computeren ned, så virker alting fint, men når jeg så starter den op dagen efter, så sker en eller flere af følgende 3 ting.


    - Mine ikoner på skrivebordet er blevet flyttet tilfældigt rundt.
    - Dual-screen bliver slået til, selvom jeg har den på off som standard.
    - Mine værktøjslinier i min proceslinie forsvinder.


    Det virker helt tilfældigt hvad der sker dag for dag. Nogen dage er der ingenting galt, andre dage er det kun værktøjslinierne der er væk, mens andre dage er det 2 eller 3 ting samtidig.


    Jeg har kørt den maximale virus-skanning med min KIS 2011 + en omgang med ClamAV via Ubuntu, men ingen af dem finder noget. Jeg er desuden den eneste der bruger computeren.


    Er der nogen der kan gi en forklaring på hvad der sker eller har et tip til at få det til at stoppe?

    Nu er det et par år siden jeg har haft nvidia kort, men jeg mener der er en option til at tvinge en tv-detektion.


    Det er i hvert fald det jeg bruger for at få billede fra mit ati-kort over til mit gamle tv (ikke fladskærm).

    Hey.


    Da jeg har brug for en ny skærm, så tænkte jeg på at købe en 120hz skærm, når jeg nu alligevel skal have en ny.


    Havde først kigget på Samsung 2233RZ, som så mange har anbefalet herinde, men i går blev jeg så lige gjort opmærksom på Acers nye 120hz skærm - Acer GD245HQbid.


    23,6" FullHD i 120hz til under 3k. :hb:


    Ifølge en kommentar på flatpanels.dk, skulle den udkomme i dag.


    Er der nogen herinde der har hørt noget om den eller kender til en test et sted på nettet?

    Jeg prøver det program senere.


    Jeg har lige startet computeren igen og den er begyndt at blinke hurtigere + fortsætte længere tid. Nu gjorde den det også efter jeg var logget ind i Windows.
    Jeg begynder at tro det er skærmen, da skærm-meddelelsen 'ingen signal' også blinkede.

    Hey.


    For nogle dage siden begyndte mit skærmbillede at "hoppe" når jeg startede den op.
    ...Og med "hoppe" mener jeg at den skifter mellem skærmbillede og sort skærm et par gange i sekundet.


    Den fortsætter med at hoppe igennem al bios-halløj og "starting Windows", men lige så snart login skærmen til Windows dukker op, så stopper den med det samme.


    I dag "hoppede" den dog et par gange efter jeg havde trykket enter på login, så jeg er bange for det er noget der vil tage til med tiden.


    Det lader til at den kun gør det når jeg starter computeren op fra kold.


    Kan det være mit GFX-kort der snart trænger til en udskiftning eller kan det være skærmen?