Indlæg af _WHAT_

    Der blev plads til et 750Ti OC udgave fra Asus også, der var ikke så meget forskel fra den almindelige op til Ti.


    Så nu skulle der gerne være maskine til et godt stykke tid igen. Nu skal der bare samles og rykkes rundt i kabinetter :)

    Nå nu har jeg kigget lidt mere på det....


    Jeg har fundet følgende stumper frem...


    ASUS MAXIMUS VI HERO (C2) - Haswell 1.349,00 kr.
    Intel Core i7-4770K Haswell - Box 2.159,00 kr.
    G.Skill TridentX DDR3-2133 DC - 16GB 1.337,00 kr.
    XFX ProSeries XXX Edition - 650W PSU
    Noctua NH-D14 605,00 kr.



    Jeg er lidt i tvivl om jeg bare skal holde mig til en i5 4670k istedet for at snuppe i7 udgaven.


    Tanken er at OC maskinen op til at køre omkring de 4.3 ghz.


    Der er 600 kr i forskel så det er jo ikke vildt.


    Maskinen bruges til Photoshop, Lightroom, Capture One, lidt video redigering og Diablo 3 :)


    Jeg har mit gamle gtx 260 kort, som jeg egentlig bare kan køre med. Hvis man skulle have noget lidt bedre men billigt hvad skulle det så være? Vi snakker nvidia pga. cuda.[/url]

    Overvejer sådan en i5 i K udgaven også give den engang overclock. Kan se at overclocking i england sælger dem overclocket til 4.2ghz.


    Det må da være til at klare så hvis man finder et godt bundkort...

    Komplett har nogle gode bundles. Men du siger den skal bruges til photoshop? Det kræver da ikke noget specielt hardware. En i5 4670k, 8gb ram og et Asus deluxe vil være helt fint.


    Sendt fra min SM-N9005

    Jeg knokler ofte med tunge filer og har pt 12gb ram i maskinen. Jeg kan se jeg ofte er over de 8gb så er helt sikker på det er 16gb der skal i maskinen. Photoshop kan blive ret tung når man kaster nok arbejde efter den.


    Det er egentlig også et tungt program photoshop når man bruger det professionelt.


    Jeg laver også små video ting engang imellem hvor 16gb klart er en fordel.


    Kan du smide et link til det bundkort?


    Må lige ind og kigge på de pakker ved kompelt :)

    Jeg sider lidt og kigger på at skulle have opdateret lidt og nu er det jo alt alt alt for længe siden jeg holdt øje med hardware markedet.


    Jeg har kig på nyt mobo, cpu, ram og psu.


    Prisen skal meget gerne holdes nede men det skal også være noget der virker.


    Har kigget på 4670k og 4770k og vi snakker 16gb ram.


    Hvad bundkort skal man kigge efter??


    Krav: lydkort med spdif ud - minimum 6 sata og usb 3


    Regner med bare at genbruge mit GTX260 kort da det eneste jeg spiller er Diablo3 og det er kun engang imellem.

    Jeg har selv et Canon G1x som er et super fantastisk lille kamera.


    Jeg havde kameraet til låns for at skrive en test og blev så vild med det at jeg endte med at købe et.


    http://test-zone.dk/kompakt-power-canon-g1x/



    Det er dog lidt tid siden og på daværende tidspunkt var der ikke kommet en udgave 2 har Sony's RX100.


    Skulle jeg vælge imellem RX100 MK2 og G1X ville det være et svært valg, men jeg tror faktisk at Sony'en ville blive vinderen.

    Jeg skal et smut til spanien i min ferie, og er lidt i tvivl om hvilke objektiver jeg skal tage med.
    Jeg vil leje dem ved Click da jeg kun selv har et Nikkor 18-105 mm. Nogen der har nogen gode forslag?


    jeg har tænkt lidt på en 70-200 2.8 VR II, 105 2.8 micro (macro) og så et enten 50 1.4 eller 35 1.8


    De skal sidde på et Nikon D7000.

    Du er på ferie skal du huske så det er ikke værd at slæbe på det helt vilde. Jeg har lige selv været en tur ned igennem Europa med stop i Paris, en uge i spanien og stop ved Annecy.


    Kamera - 5DM2 - Optik Tamron 28-300 og 16-35L og en speedlite. Var godt med vidvinkelen, men set i bakspejlet havde jeg nok kunne klare mig med 28-300 alene.


    Hvis du skal tage billeder af familie/venner ude i solen er en speedlite en meget god ide til at bløde de hårde skygger op.


    Poiten er at det ikke er værd at slæbe sig vind og skæv hvis man holder ferie. Hvis det er foto ferie er det selvfølgelig noget andet.

    Har ikke hørt noget endnu, men håber den slipper igennem med macbooken ville da ikke gøre noget at få en af de nye med retnia skærm :)

    Nu ved jeg ikke om du har været ude og handle, men vil da tro du kan få en del mere ud af dit kit objektiv hvis du lære lidt af teknikken.


    Quick guide uden dybe tekniske forklaringer....


    • Sæt kameraet på Av
    • Vælg det laveste F tal du kan - vær opmærksom på det skifter når du zoomer så er ikke en fejl :)
    • Zoom helt ind - hvis du laver fuld figur så bliv ved med at være zoomet ind og gå længere væk for at få alt med.
    • Hvis dit billede bliver for lyst så brug eksponerings kompentation - google hvordan du gør det på lige netop dit kamera.
    • Sørg for at holde lidt øje med baggrunden - den må ikke blive for rodet og det vil hjælpe dig at hun ikke er tæt på den. Jo længere der er til baggrunden jo mere uskarp vil den blive.

    Nu ved jeg ikke om du har været ude og handle, men vil da tro du kan få en del mere ud af dit kit objektiv hvis du lære lidt af teknikken.


    Quick guide uden dybe tekniske forklaringer....


    • Sæt kameraet på Av
    • Vælg det laveste F tal du kan - vær opmærksom på det skifter når du zoomer så er ikke en fejl :)
    • Zoom helt ind - hvis du laver fuld figur så bliv ved med at være zoomet ind og gå længere væk for at få alt med.
    • Hvis dit billede bliver for lyst så brug eksponerings kompentation - google hvordan du gør det på lige netop dit kamera.
    • Sørg for at holde lidt øje med baggrunden - den må ikke blive for rodet og det vil hjælpe dig at hun ikke er tæt på den. Jo længere der er til baggrunden jo mere uskarp vil den blive.

    Ja ultra har selvfølgelig strøm nok var mere den anden jeg tænkte på :)


    Med power mente jeg kræfter/hastighed skulle jo gerne kunne bruge den til photoshop på farten.


    Har lige sendt dem et forslag på den nye macbook pro med retnia skærm så må vi se om jeg er heldig de vil godtage den.

    Var inde og kigge på vision og de ser da på specs meget fint ud, men designet ser da ud fra de små billeder ikke specielt spændende eller pænt ud. Med 8 cell batteri er den også over 3kg så bliver en tung fætter.


    Jeg har overvejet det ultrabook lidt, men er der nok power i dem og kan man få en god nok skærm ???

    Ved ikke helt hvad budgettet ligger på men 10-12k er intet problem.


    Prøv bare og kom med bud så må jeg tage den med budgettet med forsikringen er jo dem der ikke kan levere så de må hoste op må de :P

    Dem kan du bare ikke rigtig få i DK mere desværre :(


    Jeg havde en total forsikring på den som dækker og de kan ikke få Envy så skal have fundet en anden desværre :(

    Jeg har desværre fået druknet min trofaste HP Envy 15" maskine.


    Jeg skal derfor ud og have fat i en ny bærbar.


    Den bliver primært brugt til foto arbejde, men selvfølgelig også almindelig surf, mail osv.


    Den gamle maskine var med 15" skærm, i7 og 8ram.


    Hvad har i af bud på en kvalitets maskine??


    Power, batteri og kvali er vigtigt. Design har selvfølgelig også noget at sige skal jo være lækker at arbejde med.

    Nikon's 1 system ville jeg gå uden om alene pga. den meget lille chip der sider i kameraerne.


    Tag et kig på Sony's NEX serie der er faktisk nogle rigtig gode kameraer hvis det ikke skal være dslr.