Sjællændere er klogere end jyder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko


    Eller måske er det fordi FCK fans har bedre ting at lave? Og hvis det endelig skulle komme ud på det, så kan man bare se på befolkningen i Brøndby og omkring frederiksberg/østerbro, så kan du prøve at se hvor der er flest arbejdsløse, uuddannede mennesker.. Og hvor gennemsnits lønnen er højest osv..


    ....


  • Hmm, det skrev du i en anden tråd :P - Altså at du tog den på nettet.. ;)


    Adgangskravet afhænger lige pt. af hvad spredning man anvender, og 24 mener jeg bestemt ikke er standart som en i tråden her linker til på sine billeder, mener det er 15... Giver et noget lavere resultat lige pt..

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know


    Hmm, det skrev du i en anden tråd :P - Altså at du tog den på nettet.. ;)


    Adgangskravet afhænger lige pt. af hvad spredning man anvender, og 24 mener jeg bestemt ikke er standart som en i tråden her linker til på sine billeder, mener det er 15... Giver et noget lavere resultat lige pt..


    Præcis. Spredning 15 er den mensa benytter. Og den giver ALTID et andet resultat ;)
    At 130 så ser fint ud er ligemeget hvis man vælger den forkerte spredning.

  • Må lige se om jeg ikke kan finde den test frem igen :P - Kan nemlig ikke selv huske en dadle om det - er 8-10 år siden men var på hospitalet det blev testet, mine forældre siger jeg ramte 142 :|


    - Og jeg går ud fra det er med 15 spredning, ville være ret sweet, hehe..

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Hmm, det skrev du i en anden tråd :P - Altså at du tog den på nettet.. ;)


    Ja, men ikke noget om hvornår jeg tog den på nettet .. Jeg tog den der fordi jeg ville have resultatet med det samme, i stedet for at vente til testen var slut, da jeg ikke var sikker på jeg gad se hele programmet .. Så lad være med at dømme andre mennesker, når du ikke ved noget om hvornår tingene er sket ..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Må lige se om jeg ikke kan finde den test frem igen :P - Kan nemlig ikke selv huske en dadle om det - er 8-10 år siden men var på hospitalet det blev testet, mine forældre siger jeg ramte 142 :|


    - Og jeg går ud fra det er med 15 spredning, ville være ret sweet, hehe..


    Eftersom du på det tidspunkt var under 15, vil resultatet, alt andet lige, være meget upræcist .. Og hvis det bare mindede om en mensatest, var normalspredningen måske 24 på det tidspunkt, da det ikke er voldsomt mange år siden der blev skiftet i mensa ..



    Og så ser en masse mennesker ud til - igen - at have glemt, at klog og intelligent ikke er det samme .. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Sikken dog en ligeså latterlig og tåbelig konklusion. Tyder på meget lidt omløb i øverste etage, når der bliver fyret sådan en gang ævl af. Jøsses !!!!!


    Og du er som altid ikke istand til at opføre dig som man burde forvente af en moderator.


    Jeg som troede personlige angreb var forbudt herinde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    Også ved IQ 100?


    Hmm nej du siger noget. sikkert ikke. Men det var nu også hans malplacerede PT den var møntet på..
    Forresten mener jeg Mensa først vil godtage en test efter at man er fyldt 18, fordi det simpelthen er umuligt at måle det før. Hvilket det som sådan også er efter, men hvad.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Og du er som altid ikke istand til at opføre dig som man burde forvente af en moderator.


    Jeg som troede personlige angreb var forbudt herinde.


    Er bentzin blevet mod igen?? :pokey:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR



    Er bentzin blevet mod igen?? :pokey:


    Derfor skal regler stadig overholdes selv om han har været mod... :razz:

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM


  • Burger, nej kan jeg ikke tillade mig men du bør måske tænke lidt over hva du egentlig selv skriver... Du synes ikke det virker bare en liiiiiillle smule arrogant at skrive at man snildt kan koncentrere sig om at regne mens han snakker når de første 3 i en tråd har kommenteret at de havde problemer med det og 2 ud af 4 af de udspurgte om hva de synes om aftenen i showet også netop kommenterede det..


    Såfremt du ikke er enig, kan jeg sige at på mig virker det temlig provokerende at du siger "det kan man sqda sagtens" - jeg sad og klemte mine arme på øret og lignede en fatsvag i forsøg på at holde koncentrationen..


    Og hva angår den test der, aner jeg intet før jeg har fundet papirene, men nej 24 spredning har ikke været standarten, og det er helt sikkert en valid test de bruger når det er på neurologisk afdeling på et amts hospital skal du se...

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious


  • jeg ved ikke helt, 12k. er det ikke også lidt arrogant at mene at 112 er et "dårligt resultat"?
    Anyways mener jeg ikke en test kan anses for valid før man er 18 stykker. Men det er ikke noget jeg lige kan finde en kilde på.
    Under alle omstændigheder kan spredningen sagtens have været 24 eller 16 eller noget andet. Mensa skriver selv på side at den mest udbredte spredning er 16, selvom de bruger 15.


    Edit: Jo, selvfølgelig skal alle opføre sig pænt. men han ER ikke mod. Så man kan evt bare reporte det eller skrive en pm frem for at fylde tråden med en diskussion som ganske sikkert vil opstå.

  • SlackeR, well... ;) - Ja, har høje forventninger, og det er vel en anelse arrogant, og det beklager jeg..


    IQ af uafhængigt af alderen.. :|

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    SlackeR, well... ;) - Ja, har høje forventninger, og det er vel en anelse arrogant, og det beklager jeg..


    IQ af uafhængigt af alderen.. :|


    Det synes Tv2 ikke. Der får man højere jo ældre man bliver :boxed:
    Men det er noget med hvor udviklet man er osv. Jeg mener at have set det et sted, men kan ikke huske hvor. Tv2's test virkede heller ikke hvis man ikke var 15.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Det synes Tv2 ikke. Der får man højere jo ældre man bliver :boxed:
    Men det er noget med hvor udviklet man er osv. Jeg mener at have set det et sted, men kan ikke huske hvor. Tv2's test virkede heller ikke hvis man ikke var 15.


    Var såmendt ikke sådan ment, man forbedre ikke sin IQ med alderen, men som der blev sagt kan interesser have indflydelse..

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know


    Var såmendt ikke sådan ment, man forbedre ikke sin IQ med alderen, men som der blev sagt kan interesser have indflydelse..


    Man skal jo også lige kunne tingene. Og lære at se mønstre. Det kan man altså ikke bare. Det kommer lige så stille efterhånden som man gør sig efaringer henad vejen. Og eftersom du har scoret markant lavere gangene efter at du har fået den taget tyder det jo også på at der har været noget med den test.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Man skal jo også lige kunne tingene. Og lære at se mønstre. Det kan man altså ikke bare. Det kommer lige så stille efterhånden som man gør sig efaringer henad vejen. Og eftersom du har scoret markant lavere gangene efter at du har fået den taget tyder det jo også på at der har været noget med den test.


    Nu har jeg ikke lige studeret det, men tror du tager fejl, er basal logik som hjernen ikke behøver at lære, altså f.eks det med at kunne vende og dreje ting... Det med at se systemet i de geometriske opgaver osv...


    Selvfølgelig kan man træne sig op i de specifikke opgaver og blive bedre til det... ;)

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know


    Nu har jeg ikke lige studeret det, men tror du tager fejl, er basal logik som hjernen ikke behøver at lære, altså f.eks det med at kunne vende og dreje ting... Det med at se systemet i de geometriske opgaver osv...


    Selvfølgelig kan man træne sig op i de specifikke opgaver og blive bedre til det... ;)


    Det er en antagelse det har du ret i. Jeg husker tilbage, men vil påstå at jeg ikke altid har kunne se sammenhængen i alle de der former og farver man kan støde på i de opgaver. Det skal nok passe at det ikke udvikler sig fra hvor jeg er nu, men da jeg var 10 ville jeg ikke have kunnet gøre det halvt så godt.