• De kommer til danmark for at nasse på systemet. Det er ik iorden, så skal de bare sendes med det første fly a helvede til.
    De få der får et normalt liv og arbejder på flex eller fuldtids, lad dem bare komme.


    De burde skrive under på at de IKKE vil lave ballade ellers ryger de ud af landet, inden de bliver integreret. Tænk på alle de mennesker der IKKE ville være i landet så:D


    Har ikke noget imod de går med kniv, hvis bare den sidder i ryggen.

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    De kommer til danmark for at nasse på systemet. Det er ik iorden, så skal de bare sendes med det første fly a helvede til.
    De få der får et normalt liv og arbejder på flex eller fuldtids, lad dem bare komme.


    De burde skrive under på at de IKKE vil lave ballade ellers ryger de ud af landet, inden de bliver integreret. Tænk på alle de mennesker der IKKE ville være i landet så:D


    Har ikke noget imod de går med kniv, hvis bare den sidder i ryggen.


    enig i langt det meste. De har det sq alt for godt i DK

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty


    enig i langt det meste. De har det sq alt for godt i DK


    Ja DK er alt for blødsøden på det punkt.


    Ville ønske Mogens Glistrup kom til magten et par uger.

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    De kommer til danmark for at nasse på systemet. Det er ik iorden, så skal de bare sendes med det første fly a helvede til.
    De få der får et normalt liv og arbejder på flex eller fuldtids, lad dem bare komme.


    De burde skrive under på at de IKKE vil lave ballade ellers ryger de ud af landet, inden de bliver integreret. Tænk på alle de mennesker der IKKE ville være i landet så:D


    Har ikke noget imod de går med kniv, hvis bare den sidder i ryggen.



    Definere "de" ?


    haha... pludselig skal det være et krav at arbejde flex eller fuldtid? hvad med de syge? hvad med alle dem som flygtede i krig f.eks? (dem som er havnede her) som ikke er i stand til at arbejde? Alle de krig hvor danmark har været med til at støtte? Et stort ansvar som DK må acceptere hvorefter.

  • Quote

    Originally posted by Hitmanden
    Jeg sad, igår, på en bænk sammen med min kæreste i Århus på strøget, ved en 6 tiden. Så kommer der 3 indvandre drenge på ca. 19 - 20 år gående fordi. De kigger alle meget på min kæreste. Så kigger en af drengene på mig og siger følgende: "Walla, det er en lækker kæreste du har, mand. Skal vi ikke lave trekant på hende, dig og mig, walla?" Hvor efter han griner og går videre med hans venner.


    Se, var det mig der havde stået i den situation, så havde jeg krøllet hans pariserhovede lige på stedet!


    Sådan noget kan jeg bare på ingen måde holde til i mit hovede, og slet ikke når det er varmt.


    Generelt siger de der invandre mig intet på nogen måde, men dermed ikke sagt at der ikke er en masse der er ganske flinke osv.


    Men ja, den type du beskriver der, dem flækker jeg når jeg får muligheden.. Ærlig snak ;)

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    De kommer til danmark for at nasse på systemet. Det er ik iorden, så skal de bare sendes med det første fly a helvede til.
    De få der får et normalt liv og arbejder på flex eller fuldtids, lad dem bare komme.


    De burde skrive under på at de IKKE vil lave ballade ellers ryger de ud af landet, inden de bliver integreret. Tænk på alle de mennesker der IKKE ville være i landet så:D


    Har ikke noget imod de går med kniv, hvis bare den sidder i ryggen.


    Dig ka' jeg li' :clap:

  • heh det der er jo en lille ting...smådrenge i den alder vil jo gerne lyde seje og spille op overfor vennerne...sådan var vi sq også selv i den alder (omend vi måske havde mere pli normalt ) ....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    De kommer til danmark for at nasse på systemet. Det er ik iorden, så skal de bare sendes med det første fly a helvede til.
    De få der får et normalt liv og arbejder på flex eller fuldtids, lad dem bare komme.


    De burde skrive under på at de IKKE vil lave ballade ellers ryger de ud af landet, inden de bliver integreret. Tænk på alle de mennesker der IKKE ville være i landet så:D


    Har ikke noget imod de går med kniv, hvis bare den sidder i ryggen.


    Du tror ikke der er nogle danskere der nasser på systemet eller?


    Tror det er vigtigt man deler "indvandre" ind i 2 grupper nemlig flygtninge og asyl ansøgere.


    Folk der er flygtninge som kommer fra krig og mindre udviklede lande, kommer næsten altid med store psykologiske problemer som post-traumatisk stress "granatchok" mm. De er bange for at være samme med mennesker de ikke stoler på, og det gør det svært for dem at få et normalt arbejde. Når et barn ser sin far ligge på sofaen hele dagen lang, så tænker det så, jamen far laver ikke noget, hvorfor skal jeg så?


    Asyl ansøgere kommer hertil fordi de gerne "vil" arbejde, gerne vil starte en tilværelse her i Danmark, og det skal de da have lov til. Specielt nu hvor der er mangel på arbejdskræft. Så har jeg ingen problemer i at se at jeg bliver opereret af en læge fra Kina eller Pakistan.


    OG det er bestemt ikke alle der kommer til landet for at nasse på systemet. At mene at dem der bliver ved med at lave grov kriminalitet og ikke har stærke bånd til Danmark, jamen selvfølgelig skal de ha en enkelt bilet til deres hjemland.


    Men jeg vil understrege at det er bestemt ikke alle der kommer til for at nasse.

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Mine bedsteforældre har SLIDT sig selv op ved at arbejde, og de har arbejdet her i Danmark, betalt skat på ligefod med andre og været gode borgere i samfundet,



    Så kom ikke komme med en dum kommentar og påstå at indvandre kun nasser på samfundet!!


    Hvad folk glemmer at forstå er at indvandre er ligeså gode mennesker som Danmark, ja der findes brodne kar, men der findes også mange pæredanskere som er utroligt brodne!!


    Man begynder måske at tro at danskere er hellige, mens indvandre er de onde dumme. At man er sej når man siger at indvandre, de skal bare ud af landet?



    Der er en tendens til at folk simpelthen ikke tænker sig om mere


    (SproNx tjek lige din PM boks)



    Jeg anbefaler folk som har problemer med indvandre eller lign. at komme i kontakt med nogle indvandre, IRL, det den eneste måde at komme af med sine fordomme på, jeres såvel som deres. Så skal man selvfølgelig bare ikke opsøge ballademagrene og sige, "Vil du være min ven?", men hellere "en af de gode typer". Det kunne f.eks. at være den lokale kebabmand, grønthandler eller lign.

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    De kommer til danmark for at nasse på systemet. Det er ik iorden, så skal de bare sendes med det første fly a helvede til.
    De få der får et normalt liv og arbejder på flex eller fuldtids, lad dem bare komme.


    De burde skrive under på at de IKKE vil lave ballade ellers ryger de ud af landet, inden de bliver integreret. Tænk på alle de mennesker der IKKE ville være i landet så:D


    Har ikke noget imod de går med kniv, hvis bare den sidder i ryggen.


    Tjah.. vi har lige snakket om man kan få 2 års fængsel for racistiske udtalelser.. eller op til 1 uges ban herinde.. Hvornår er det racistisk? hvis jeg var indvandre ville jeg da bestemt ikke bryde mig om at få det der smidt i hovedet..

  • Quote

    Originally posted by Lemon


    Tjah.. vi har lige snakket om man kan få 2 års fængsel for racistiske udtalelser.. eller op til 1 uges ban herinde.. Hvornår er det racistisk? hvis jeg var indvandre ville jeg da bestemt ikke bryde mig om at få det der smidt i hovedet..


    Helt enig, jeg syntes ikke tonen i debatten er særlig sober.


    OT: Jeg har selv haft masser af dårlige oplevelser med unge indvandrere, men jeg har haft lige så mange med de 'indfødte' men hvor vil jeg være henne som menneske, hvis jeg generaliserer ud fra de oplevelser? Så skulle de fejltagelser jeg selv har gjort, definere mig som person og proppe mig i en kasse jeg ikke kan bryde ud af.


    Enig i at han er et røvhul, ham der kom med kommentaren, men ligesom du ikke repræsenterer alle de indfødte med din opførsel, repræsenterer han ikke alle indvandrere.

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Hold da lige op hvor hurtig man bliver bange.


    Ja det er fuldstændigt uopdragent, men sådan er mange folk altså også ude i byen.


    Det er for slapt at blive bange / et skridt tættere på racist på grund af små ting.


    Er du nogensinde blevet slået i hovedet af en dansker og sparket på, mens du lå? Hvis ikke, så kom ikk her og sig at det er for slapt at blive bange, eller føle sig truet. Jeg har en lillebror, der har røget på sygehuset, og fået 5 sting for et flækket øjenbryn. Dengang var han 12 år, de to voldsmænd (begge med etnisk baggrund) var omkring 17-18 år. Den dreng bliver bange hver eneste gang han ser indvandregrupper klædt i hiphop-bukser og store trøjer - altså indvandrerer som udsender et signal som: Jeg-smadrer-dine-tænder-ud-af-dit-hovede-hvis-du-spiller-smart! Og jeg skal da være den første til at indrømme, at jeg ikke føler mig tryg, når grupper som disse, pludselig omringer én, og helt umotiveret tiltaler mig. (Specielt ikke, når det er med en kommentar, som den Hitmanden blev udsat for)


    Lad vær med at sig hvordan vi danskere skal reagere i sådanne situationer, når du åbenlyst aldrig selv har været i samme situation - det er nemt at gøre sig klog på sådan noget, når man ikke har været udsat for det samme.


    Tror, at der er mange danskere, der kan nikke genkendende til følelsen af utryghed i disse situationer.
    --


    Jeg prøver ikke og have fordomme - men altså, hvornår ser man to 18 årige danskere slå en 12-årig dansker/udlænding ned?! Der skal en HELT anden mentalitet til - det er vel igen noget med en forskellig opdragelse, forskellige værdisæt, forskellige normer - en helt anden kultur..

  • Det ville enhver blive sur over, lige gyldigt hvilken idiot der sagde det. Der findes også uopdragne danske unger skal jeg hilse og sige!


    Har oplevet en 9 årig knægt vi engang havde som nabo, begyndte og råbe og skrige idiot og jeg skal komme efter dig. Det slutter så med at han spytter på min ven.


    Det bliver man gal over. Ligegyldigt hvilken hjernedød idiot der siger og gør sådan noget.


  • Hvem er det du mener er et røvhul??




    Tonen er ikke særlig fin i denne debat. Men folk har også meget forskellige holdninger til dette.


    Jeg er ikke racist! Og jeg er meget enig med Shooqer. Hvis de ikke kan opføre sig ordenligt så skal de ud!


    Vil da også lige sige at jeg har både posetive og negative oplevelser med indvandere. Heldigvis flest posetive.


    Og Hitman jeg kan godt forstå at du bliver gal over sådan en kommentar. Det var jeg sku også.
    Jeg har også opleve nogle uheldige ting ang indvandere og piger.... Min kæreste har lidt mørk farve. (Hendes mormor er mexicaner) Og dette har nogle gange gjort at både jeg og hende har fået en kommentar med på vejen. Og det er sku ikke danskerne der er kommet med de kommentar. Det har altid været indvandere der skulle spille op. Heldigvis er det for det meste kun endt med at vi har dele lidt verbale lussinger ud.

  • Quote

    Originally posted by Huba_99




    okay ved ikke hvorfor men blev sku i tvivl... :crazyeyes: Det må være varmen;)



    Ja jeg er meget enig med Shooqer i det meste han skriver. Dog ikke lige den kommentar med kniven.

  • Quote

    Originally posted by recruit




    okay ved ikke hvorfor men blev sku i tvivl... :crazyeyes: Det må være varmen;)


    hehe, ja puhaa, varmen går os mig til hovedet... tror jeg smutter ud i det gode vejr nu :D


    :oops::offtopic:

  • Mit største problem er at folk seriøst mener at der skal være ligestilling.. hvad fanden er den af?


    De er gæster i vores land og bør derfor underlægges strammere regler end danskere, det er da kun ret og rimeligt ikke? Jeg har rejst meget i verdnen og har tit stødt på lande hvor der er 2 standarder.. en for landets befolkning og en for turister/invandre.. og det syndes jeg faktisk er meget rimeligt.. når man er gæst i et land så burde man være på sin bedste opførsel enda bedre end dem der bor i landet..


    Når jeg er ude og rejse så betragter jeg mig selv som en representant for danmark og behandler derfor alle jeg møder med respect, og jeg indordner mig også efter deres traditioner og kultur. Det er man jo nød til man er gæst, og har ikke samme rattigheder.. og sådan skal det være.


    Mit største problem med invandre i danmark er at gransen imellem invandre og flygtninge er så udvisket i dag at det stort set er det samme.. jeg har intet imod folk der kommer her til danmark for at arbejde og kan forsørge sig selv de er mere end velkomne.. jeg har derimod et problem med invandre der komme til DK under påstand om at være flygtninge men som i virkeligheden bruger flygtningeloven til at opholde sig i danmark på skatteydernes regning og efter en årrække automatisk at blive danske statsbogere og derefter fortsat snylte på skatteyderne ved at være evigheds kontanthjælps modtagere...


    Løsningen er efter min meninge en opstramning med 2 former for "ingang i danmark"


    1. Flygtning.. Alle er her velkommen hvis de realt kommer fra et konflikt ramt område, men de vil aldrig kunde få dansk statsbogerskab og så snart der er ro i deres hjemland er det ud af vagten.


    2. Invandre.. Udlændinge der komme til danmark for at arbejde og kan forsørge sig selv.. er mere end velkomen og kan efter en årerekke få dansk statsbogerskab hvis de fortsat kan forsørge sig selv.. hvis de fejler at forsørge sig selv er det ud af vagten..


    Hvis invandre politikken var struktureret sådan vilde mange problemer være løst..


    Fed7haS



  • Godt sagt. Lyder meget fornuftig. Og ja som gæst skulle man jo opføre sig ordenligt :9xo