• Når vi er ved indvandrere.. Arbejder som Ejendomsfunktionær, og den flinkeste beboer af dem alle er en indvandre. Suuuper flink, og 10x så taknemmelig som enhver anden der ude. Og de mest besværlige er de pensionerede danskere.


    (Det var da lige den anden grøft)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by tRuz
    No offence, men det er jo tydeligvis for sjov de sagde det til dig. Hvis en dansker havde kommet hen og sagt det til mig ville jeg måske synes det var mere klamt, fordi det så ville virke seriøst. Sådan som du beskriver det, var det jo bare for sjov.
    Nu har jeg gået på en skole med små 70-80 % indvandrere og det har aldrig været et problem på nogen måde.
    Ikke noget at lukke mundtlort ud om, og slet ikke at stemme på Dansk Folkeparti om. Fair nok, at en del ældre mennesker er for DF, for de gør meget for ældre, men fordi de er imod udlændinge er helt sygt. Danmark ville det være det værste indavl, hvis vi ikke har den form for integration som vi har idag - og det indavl der er, er tydeligvist Dansk Folkeparti.


    Hvis der kom tre udlændinge hen til dig og din kærste, og hvoraf den ene spurgte "Wallah, skal vi lave en trekant?" vil du altså grine og tænke: "Arh, det er sagt i god mening. Han sagde det bare for sjov"


    Er det a) fordi du har en rimelig dårlig humor, eller skyldes det b) manglende selvrespekt?


    Tja, det kunne jo også være c) at du tænkte ligesom Lemon, at indvandrerne har det åh, så hårdt, og at vi derfor bør se igennem fingre med sådanne bemærkninger?


    Nu bliver jeg helt nysgerrig - hvori ligger det "sjove" i kommentaren, og hvorfor er det sjovt, når en udlænding siger det, og hvorfor er det ikke sjovt, når en dansker siger det? P.S. er det ikke hvad vi definerer som racistisk, når der tilsyneladende efter dit synspunkt, er disse forskelle afhængig af race?


    (Synes det er en vulgær og upassende kommentar - uanset om det kommer fra en sort/hvid/gul ..younameit)

  • Hold da lige op hvor hurtig man bliver bange.


    Ja det er fuldstændigt uopdragent, men sådan er mange folk altså også ude i byen.


    Det er for slapt at blive bange / et skridt tættere på racist på grund af små ting.


    Om det var et kompliment eller humor ved jeg ikke, men en af tingene var det sikkert. Nej det er ikke indvandre "style" humor/ kompliment, men sådan er nogle folk altså bare, i nogle omgangskredse...

  • Næsten hver weekend når folk har været ude og feste, så hører man i TV avisen at nogler er kommet op og slås!
    Gæt nul gange hvem det er 90% af gangene som starter, invandrer, mest Afghanerer, Tyrkerer, og dem fra mellemøsten!
    Også alle de gange man hører om folk der er blevet slået ned på åben gade, af invandre.
    Jeg syntes at det er DYBT DYBT sørgeligt, at mellemøsterer skal gøres til psykopater, for mange af dem er sgu pisse flinke.
    Bare nogle af dem som åbenbart HELE tiden skal slås, og røve...


    Mvh. Kristian

  • Quote

    Originally posted by Lemon


    Nej men vi gør det da bestemt heller ikke nemt for indvandrerne her i danmark. Jeg kan godt på en eller anden måde forstå at de laver ballade.. "Hey, vi er her og vi har rent faktisk brug for hjælp!" Tror det er de færeste der tør indrømme det, for at sige at man har brug for hjælp er et ret stort skridt at tage..


    Så indvandre får ingen hjælp af det danske samfund !?


    Hvor mange milliarder, bliver der ikke brugt hvert år på indvandre ?


    Kan udemærket godt huske en historie fra midten af min folkeskole.
    En dreng, som hed Hussien, startede i vores klasse, han snakkede ok dansk, med iransk accent.
    Hans far tjenede OK også. Mere end min far faktisk gjorde og stadig gør.
    Hussien, havde ALTID mindst 1000 kroner med i skole. ALTID, han brugte dem aldrig, men viste dem ALTID, til skolefesten i 6. eller 7. klasse havde han 4k med!
    Hussien lavede så meget ballede, når han ikke var i skole. bl.a. Begik han indbryd i 3 klassekammeraters huse.
    Han stjal de ting man købte i kiosken, selvom han havde penge nok.
    Han stjal endda pokemon kort, fra en dreng i 1. klasse!!
    Han blev virkelig hadet af store dele af byen. Han kom også op og slås et par gange. Men det var så mere eller mindre hans egen skyld.
    Men han gjorde nu aldrig mig noget.
    Og så skal det lige siges, at ca. 6måneder før de flyttede tilbage til Iran, stoppede hans far med at arbejde, fordi de fik penge nok af kommunen til at klare sig.


    Jeg ved udemærket godt at der er ordentlige indvandre i DK, men dem ser man jo intet til. Det er jo dem som laver ballede, man ser. Og der er flere indvandre der laver ballede end danskere. I forhold til antallet i DK

  • Næste gang, så spørg om det er et kompliment, en joke, eller han er seriøs. Så kan vi finde ud af det :)

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Originally posted by Carstone
    Næste gang, så spørg om det er et kompliment, en joke, eller han er seriøs. Så kan vi finde ud af det :)


    Ja da, i værste tilfælde brækker han næsen på dig, men pyt..

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    ja det tror jeg godt du må men der er jo en grænse til hvad man må tillade sig
    men vis man siger sådan noget er man ikke en skid bedre ind alle de indvandre som tæver tilfældige folk



    Nu brugte jeg det også som et eksempel.


    Men hvis man gerne må det, hvorfor er alle folk så, så pissed over hvem der er racist og man bliver slagtet hvis man siger noget racistisk? Folk har da lov til at have sin mening.

  • Der er regler for hvad man må gå og sige i det offentlige rum. Dertil har vi noget i Danmark der hedder Racismeparagraffen.


    http://da.wikipedia.org/wiki/Racismeparagraffen

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Der er regler for hvad man må gå og sige i det offentlige rum. Dertil har vi noget i Danmark der hedder Racismeparagraffen.


    http://da.wikipedia.org/wiki/Racismeparagraffen


    Som også står i reglerne her på siden ;)



    DXC: Om du har tænkt dig at sige det andre steder, må du selv rode med men du risikerer at blive anmeldt på §266b, og vi vil derfor ikke se sådanne udtalelser her på Tweak.dk. Nøjagtig som medlemmer af Dansk Folkeparti blev på baggrund af deres udtalelser. Selvom vi har ytringsfrihed i Danmark, så skal lovgivningen stadig overholdes.


    Jeg må f.eks. heller ikke skrive, at du er sindsyg, da du næppe har papirer på at du er det. Så er det dog injurier jeg kan anmeldes for, og ikke en overtrædelse af §266b.


    Quote


    rofl - så hvis jeg sagde noget racistisk her kunne jeg få op til 2 års fængsel?


    Hvis du blev anmeldt for det, så ja. Fra vores side vil grove racistiske udtalelser her på siden vil som minimum føre til udelukkelse i en uge.

  • Jeg vil lige sige til debatten at jeg aldrig har oplevet flabetheder fra danskere af den slags der omtales her.. men oplever det på en daglig basis fra invandre.. så jeg må da uden at være rasistisk kunde antage at de er dårligere opdraget eller i det mindste ikke har samme respect for deres medmenesker som danskere..


    Fed7haS

  • Jeg vil nu give op til flere ret i, at mange danskere også er yderst elendigt opdraget.


    Så om sådanne bemærkninger kun skulle komme fra udlændinge er nok så meget sagt.


    Uden at skulle lyde som en gammel nisse, så er ungdommen i hvertfald ikke på samme måde som for 10 år siden.


    Men stadig, ignorer bare den slags.


  • Helt korrekt. Det bekymrer mig også lidt, den retning 'nogen' er på vej hen når de siger, at de kun kender til tilfælde med indvandrere som regelbrydere.


    Som sagt, det giver jo sig selv, at Dansker A ikke går hen til Dansker B og råber: "Hvad så flæske-dansker?"


    Den slags sker jo netop kun på tværs af forskellene, og det er jo kun typisk, at det kun er det dårlige (det der rammer én selv) der huskes, og ikke så meget det, der går den anden vej.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Vil lige tillade mig til at bruge tråden til et andet spørgsmål, jeg faktisk er i tvivl om.



    Vi har ytringsfrihed her i landet, må man så ikke godt sige noget racistisk? F.eks. at jeg hader alle udlændinge og de skulle dø alle sammen? Så længe det er MIN holdning, og min alene?


    Hvis du i offentligt rum udtaler dig hånende, nedladende eller truende om en anden pga persons, hudfarve, religion, race osv kan du få op til 2 års fængsel eller en bøde..


    EDIT: woops.. var vidst blevet sagt :P


  • Vi er mindst 4 ordentlige "indvandre" her på Tweak og vi gemmer os ikke så meget! (Ja lige nu placerer jeg mig selv i indvandre boksen da ingen alligevel tager hensyn til dansker med "etnisk baggrund" etc.)


    Problemet er at indvandre der opfører sig normalt, dem bliver der enten ikke lagt meget mærke til ellers får de ikke samme mediedækning som de andre!!


    Du skal bare åbne øjnene op, og så ser du at de er der.


    Så fordi Hussein er en mindre god person, så bruger du den slags få katastrofe børn som eksempel på alle andre indvandre?
    Jeg er meget enig med Macimuz! Se tøjstilen f.eks., dengang og nu, attitude, dengang og nu etc.


    Det med penge på indvandre, ja der er en del der snyder i SKAT, men ved du hvad, der er også mange danskere der snyder, så godmorgen! (Retfærdiggøre intet offcourse)

  • Som jeg ser det er der mange ting der er blevet værre de sidste 10-15 år fra dengang jeg var barn/ung.


    Der er ikke den samme respekt for folk man ikke kender. Mange ting er gået et skridt i den forkerte retning. Der fandtes også mobning i min barndom, men det var langt fra så ondsindet som nu.


    En af de store forskelle er at forældre dengang tog lærerens parti indtil eventuelt andet er bevist. Nu om dage tror alle at deres lille unge er verdens bedste og altid uskyldig. Min søster er folkeskolelære og hun har oplevet det utrolig mange gange.


    I mine øjne er grunden til meget af dette først og fremmest dårlig/manglende opdragelse. Opdragelse er ikke kun at give kærlighed og sørge for børnene har det godt. Det er også i høj grad at sætte grænser og lære dem nogle moralbegreber.


    Om indvandrere/personer med anden etnisk baggrund er værre end andre aner jeg ikke, men der er ihvertfald mange der ikke aner særligt meget om hvordan man bør opføre sig (hvilket der også er hos folk uden anden etnisk herkomst).


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------