Indlæg af GoNe

    Kaffe feder fordi det overtager noget andet plads...
    Hvis du drikker en kop kaffe samtidig med at du spiser et stykke franskbrød. Så forbrændes kaffen først og fremmest, derefter kommer franskbrøden, når den tid er kommet så er frokosten osse kommet... Så nu er der både en frokost og en franskbrød der skal ud af systemet.


    Der er osse nogle enkle ting i kaffen der indeholder et letoptageligt stoffer.

    Koffeintabeletter er og har aldrig være forbrudt... Det man lavede om for "lang" tid siden var max grænsen for mg pr. g...



    Link



    Når blodsukkeret er højt, vil kroppen altid forsøge på at opfylde det nødvendige energi behov...
    Om man så ikke selv kan mærke det er uden betydning...


    Det var ikke lige den artikel jeg ville ha brugt... Men det var hvad jeg kunne finde...


    EDIT: Toppen


    Kaffe er faktisk utroligt usundt...


    Det indeholder koffein som ligger et kunstigt højt blodsukker/energi niveau/forbrænding.
    Men der er så osse nogle andre stoffer i kaffe der feder en hel del... Løsning = Koffein tabeletter, ren dejlig koffein. Den har samme effekt som kaffe og er faktisk billigere og ligger et mere stabililt blodsukker... Kan købes på apotekter

    Om det er let eller skummet har nu ikke den store betydning...


    Det ene gram fedt forskellen er, er 9 kcal. pr. 100 ml.


    Så det er ikke alverden...


    Om det er fornuftigt at drikke mælk om morgenen er der delte meninger... "Nogle" videnskabsmænd mener at det formindsker mavesyrens effekt... Jeg er dog ikke enig... :)

    Quote

    Originally posted by Happy^



    Forresten er det IKKE godt at drikke en hel masse vand, da du istedet risikerer at miste en hel masse mineraler hver gang du skal p*sse pga. af alt det vand. Bl.a. derfor der hvert år er nogen som bliver syge af at have drukket for meget gennem en periode.
    Den gyldne regel er, at alt i en stor mængde er dræbende. Du kan faktisk dø af alt, bare mængden er stor nok.


    Det anbefales man ikke drikker over 8 liter vand om dagen... Men det er osse en hel del som jeg tvivler på nogle normale mennesker er i stand til at presse ned.


    Og den sidste sætning... Korrekt :)


    Selv grøntsager er farlige... De indeholder en mængde gift der kan slå ihjel, hvis de bliver indtaget i store mængder.. ;)

    Quote

    Originally posted by asgerbj


    Hvis det har taget 130 dage at tage kiloene på, så kan man vel også bruge 130 dage på at smide dem igen :)


    Når man som bodybuilder træner for at opnå muskelmasse, så spiller man ca. 1-2000 mere ned man forbrænder. dvs man tager 2 kilo på om ugen. Når de skal tabe sig for at fremhæve den muskelmasse så taber de sig med omkring 500 kcal. om dagen. dvs et halvt kg. om ugen.


    Det vil ofte tage længere tid at tabe sig fordi du stadig skal indtage mad. Er kroppen ikke vant til at spise mindre, så bliver man lækkersulten og så ryger der en franskbrød eller et stykke chokolade.


    Men som sagt det er nemmere at overstige det kroppen har brug for, end at sulte den.

    Grunden til man siger man skal spise frugt er fordi "frugt" ikke indeholder så mange kalorier... Dvs. man kan spise mere af det uden af tage så meget på...


    ALT feder, undtagen vand...


    Det man skal gøre for at tabe sig:


    At indtage færre kalorier end man forbrænder.


    Når man gør det så begynder kroppen at nedbryde sig selv "tabe sig"


    Dvs. det er uden betydning "HVAD" du spiser, så længe du forbrænder det. Selvfølgelig er der noget med nogle vitaminer bla bla. Men teoretisk set kunne man leve af Pizza og Cola og stadig tabe sig...


    Tips:


    Spis mange gange på en dage "6-7 gange" Det gør at kroppen når at forbrænde alt maden før det næste kommer... Det skal desuden være små protioner, men det kommer med tiden, da kroppen vender sig til at spise lidt mad mange gange...


    Spis ikke mad 3 timer før sengetid.


    Drik ikke alkohol... Undersøgelser viser at 8 øl nedsætter forbrændingen med 75 procent det første døgn. Og tager 2 uger om at blive normalt. Dvs. en bakke pomfritter og en grill kylling virkelig sætter sig... :)
    Er det nødvendig, så hold dig til lette vare... Dvs. Vodka i stedet for cognac og rom...


    Drik en masse vand... Det feder ikke. Og det smager jo "....." af ingen ting.


    Lad vær med at gå på en sindsyg slankekur. Faktum er at når kroppen sultes så vil den så snart den har muligheden tage det samme, hvis ikke mere på.


    Hæv motionsniveauet lidt og spis lidt mindre... Det skal være til at holde ud, og det er ikke meningen man skal tabe sig et kilo om ugen... Og det letteste er hvis man kan ligge lidt om på livsstilen.

    Giver 399 for en 6,6/1 mb hos TDC.


    Så det er okay, jeg har til dato ikke haft problemer med det (kun da vi selv cuttede kablet i haven)
    Men jeg syntes altid de er bagefter... Dvs. det er altid cybercity der starter en krig, så TDC er tvungen til at sætte prisen ned

    Acer Aspire 3003WLMI


    Processor: AMD Mobile Sempron 3000+ / 1.8 GHz
    Ram: 512 MB / 2 GB (max)
    Hard Drive: 80 GB
    Battery: Lithium Ion
    15.4" TFT active matrix
    DVD-Dual
    802.1b/g wireless LAN


    Programmer:
    Microsoft Windows XP Home Edition
    Adobe Photoshop Element 5.0
    Det meste fra office "word, excel, powerpoint osv."
    2 års opgradering af norton antivirus 2005


    Der mangler desuden en CD (3) til produktsgenopretning.
    Men der kan man bruge den engelske CD der følger med.


    Det er en laptop, den er 2 år gammel og købt hos TDC.
    Har kvittering.


    Befinder sig i Århus.


    Jeg tænker omkring 3000,-

    Hvis barn og forældre er enig i det er okay at man køber det...


    Hvad er problemet så i at forældrene køber spillet til børnene?


    Børn der får et nej køber det anyway og spiller det. Så hvorfor ikke lave reglerne om?

    Bruttoavance er bruttofortjeneste i procenter... dvs.


    Nettoomsætning - Vareforbrug = Bruttofortjeneste.


    Virksomheder med en lav avance skal tjene så sindsygt mange penge før det kan betale sig. Det er oftest kun enmandsvirksomheder eller virksomheder der kun ansætter på deltid.


    Hvis man laver et regnestykke med en avance på 4 % så skal en virksomhed tjene 1.000.000 kr. så tjener en virksomhed kun 40.000 kr....


    Men jeg er enig det kommer helt andet på type af struktur i en virksomhed. Hvis ejeren ikke vil lave noget og stadig have en løn, så snakker der om millioner der skal ind for at det kan betale sig time mæssigt for en ejer.


    Men hvad jeg kan konkludere ud fra statiskter inden for det markantile område, så er det ikke større virksomheder der kan leve på en sådan avance, kun hvis det er en hjemme/send direkte til kunde fra fabrik forretning.


    25-35 % er de indtægter der før salgsmoms, salgsfremmende, lokale, øverige, løn, fragt osv. er betalt og det bringer det ned på de 10-15 %


    at en enkelt butik har nogle enkle vare de sælger med en fortjeneste på 1 eller 2 % er jo ren reklame og tiltrækning. Og hvis butikken ikke sælger noget ud over det, så lyder det for mig svært at se en fremtid for et firma.
    ______________________


    Formelt set ja... Du må godt have pakket pakken op og afprøvet den. Men bruger du den til et den var beregnet til, så forsvinder returretten. Generelt har jeg ikke indtrykket af at det virker på den måde, og jeg kan kun sige, det afhænger af varen type. Men du kan jo ikke bevise hvor meget du har brugt den, og butikken "kan" afvise dig fordi du har brugt den. Så det er ren gæstus og god service, hvis de vil acceptere den. Er den stadig i pakken så kan den ikke nægtes fra butikkens side.



    :roller:

    Quote

    Originally posted by Glacier
    De fleste hardware butikker på nettet tjener mellem 1-10% på deres varen.


    Ved ikke hvem der siger det, men det er 100 % løgn. Bruttoavancen på online butikker med hardware ligger på 25-35 % som alle andre onlinebutikker.


    Når der så er betalt fragt, lokaleomkostninger bla bla bla... så er der måske 10-15 % tilbage i ren indtægt.

    Jeg tror ikke i ved hvad "retur retten er"


    Returret/fortrydelsesret, er en ret man har når man køber et produkt og fortryder at man har købt det før man tager det i brug... Dvs. du fx. køber en grill i emballage og du returnere den inden for 14 dage,
    fordi du ikke gad have den alligevel. Stadig ikke pakket op


    Reklamationsret, er når du vil klage over en vare du har købt hos en forhandler eller privat person.
    Det kan være fordi den ikke virkede, eller på anden måde ikke levede op til kundens forventninger.
    Dvs. denne her ting er når produktet "ER" været pakket op, og har været brugt af forbrugeren.
    De første 6 måneder skal butikken bevise der ikke er en fejl ved produktet, de næste 18 måneder skal du påvise der er en fejl, som der var da du købte varen.



    Dvs. med returretten så har emballagen ikke været åbnet, og kan derfor sagtens sælges videre,
    som ny hvis den bliver sendt tilbage.


    Reklamationsret skal den have været åbnet og der er så blevet konstateret en fejl, der har gjort at handlen er gået tilbage, derved skal butikken have skærmen tilbage og kunden pengene tilbage eller en ny "ting".


    Ting der kommer "åbnet" tilbage fra kunden, må IKKE sælges videre, og skal oftest leveres tilbage til fabrikken. Men mange vælger at gøre det alligevel.
    _______________________________


    Internet butikker skal give reklamationsret og returret!
    Alm. butikker skal kun give reklamationsret, men vælger ofte at tilbyde returret's servicen