• Læs hvad jeg har markeret fra min første post


    Og selvfølgelig ser man intet til ordentlige indvandre, hvor spændene er en overskrift "2 indvandre lavede ikke ballede" i stedet for "Overfaldt af 2 indvandre" ?


    Det er jo hvad der sælges, der bliver skrevet om. Ingen tvivl om det

  • Quote

    Originally posted by GoNe


    Du tror ikke der er nogle danskere der nasser på systemet eller?


    Hvor jeg kommer fra, kaldes de Bistands bumser eller Bistands klienter. Og de findes...

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    De kommer til danmark for at nasse på systemet. Det er ik iorden, så skal de bare sendes med det første fly a helvede til.
    De få der får et normalt liv og arbejder på flex eller fuldtids, lad dem bare komme.


    De burde skrive under på at de IKKE vil lave ballade ellers ryger de ud af landet, inden de bliver integreret. Tænk på alle de mennesker der IKKE ville være i landet så:D


    Har ikke noget imod de går med kniv, hvis bare den sidder i ryggen.


    WTF?!?!?!?!?!?! :ohmy: OMG!!!!!!!!!!!! OMG HVOR KLAMT SAGT!!!!!!!!!!!!!!! :ohmy: FFS!!!! MISTER HELT LYSTEN TIL AT KOMME IND PÅ DET HER FORUM IGEN!!! OMFG! :ohmy:

  • Quote

    Originally posted by Poco


    WTF?!?!?!?!?!?! :ohmy: OMG!!!!!!!!!!!! OMG HVOR KLAMT SAGT!!!!!!!!!!!!!!! :ohmy: FFS!!!! MISTER HELT LYSTEN TIL AT KOMME IND PÅ DET HER FORUM IGEN!!! OMFG! :ohmy:



    Tænkte præcist det samme... Men raporter ham hvis det er du føler for det?

  • Quote

    Originally posted by Lemon



    Tænkte præcist det samme... Men raporter ham hvis det er du føler for det?


    har jeg allerede gjort... omg, fatter stadig ikke hvad jeg har læst :ohmy: :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Poco


    har jeg allerede gjort... omg, fatter stadig ikke hvad jeg har læst :ohmy: :boxed:


    Har det på præcis samme måde.. Synes det er foruroligende at folk bare smider om sig med sådanne kommentare, uden at tænke på at de såre ret mange ved at sige sådan noget der..

  • Personligt syndes jeg faktisk jeres postspam er langt mere latterligt end hans komentar.. hvis i mener at han er en klovn og ikke gider høre på hans racistiske jokes så REPORTER ham.. lad være med at spammen tråden med posts hvor i gentagende debatere hvorvidt han er galt på den eller ej.. det er meget OT og langt mere belastende end hans ene post..


    Fed7haS

  • Fik lige link til tråden og syns næsten jeg blev nødt til at komme med min mening, selvom den sikkert er ildeset (igen)


    For at gøre det kort, så er en racist en der viser et had eller en ændret "opførsel" alene af den grund af "race", altså hvor man er født, ser ud og hvilket blod man har i årene.. Hvis du syns folk med arabisk blod i årene er "urene", så er du syg imo, men det er i mine øjne bestemt ikke det der er tale om det! Indvandrer fra bestemte områder af mellemøsten har en heeeelt anden kultur end vi har og det er formentlig derfor der er kommet denne afstandtagen overfor dem, sammen med nogle andre ting, og fordi de pludselig ser anderledes ud, så er det en racistisk mening at mene noget om dem :boxed:


    Det er squ nok det der er problemet, de er placeret i en gruppe med en label på som vi nu har isoleret pga. had og anderledes behandling (statsstøtte og andet "positivt" man får ved at være indvandrer) og folk kan ikke lide at de skider på vores traditioner og de kulturer som os danskere har, samtidig med de endda bliver klappet på hovedet af regeringen og postet fuld af penge..


    Jeg har squ intet imod indvandrer som sådan, der er mange af dem der faktisk har overført nogle af de traditioner for ekstremt god lægekunst de har i Iran og Indien (tror jeg det er..).. og de behøver squ ikke revolutionere vores verden for at være her, der skal være plads til alle, men de skal sættes på lige fod med almindelige danskere, samme strafferammer, ingen ændret holdning overfor dem og mærkelige goder hist og her..


    Start kapital kan jeg så godt forstå, til folk der har været hærget af krige og ligesom har nogle problemer med at falde ind i miljøet, men tvivler på det er en mand med skudt hofte, der går og fronter på folk og ønsker ballade ;) hvis nu aviserne ligesom ville holde op med at gøre den sygeste sag ud af noget, fordi en indvandrer har smækket en flaske i hovedet på en anden, så ville hadet nok heller ikke være der.. eller jo til vold, men ikke til indvandrere..



    Jeg har prøvet at holde mine mest upassende meninger for mig selv, for ellers får jeg sikkert bare en pause fra børnehaven igen :P

  • Quote

    Originally posted by tRuz
    No offence, men det er jo tydeligvis for sjov de sagde det til dig. Hvis en dansker havde kommet hen og sagt det til mig ville jeg måske synes det var mere klamt, fordi det så ville virke seriøst. Sådan som du beskriver det, var det jo bare for sjov.
    Nu har jeg gået på en skole med små 70-80 % indvandrere og det har aldrig været et problem på nogen måde.
    Ikke noget at lukke mundtlort ud om, og slet ikke at stemme på Dansk Folkeparti om. Fair nok, at en del ældre mennesker er for DF, for de gør meget for ældre, men fordi de er imod udlændinge er helt sygt. Danmark ville det være det værste indavl, hvis vi ikke har den form for integration som vi har idag - og det indavl der er, er tydeligvist Dansk Folkeparti.


    Sådan noget siger man ikke for sjov! Så er man jo en KÆMPE idiot!!!! Han taler jo om min kæreste som om hun er et objekt. Havde jeg være 2 m høj og havde bænket 150 kg, så havde de fået røven på komedie! :boxing:

  • Altså de gør kun alle de der ting, fordi de selv ligger i bunden af samfundet og ikke har særlig mange penge osv. og så begynder de at gå sammen i grupper og så finder de sig seje fordi de er mange. Det samme sker med de danskere som også ligger dernede i bunden. Desuden så oplevede jeg også en dag inde i århus at der gik en 3 udlændinge og væltede cykler og kaste rundt med dem og snakkede højlydt til andre personer(danskere). Synes bare det er så klamt sådan noget. At man ingen respekt har for landet og dets indbyggere.


    Hvis du møder en udlænding alene så kunne han ikke finde på at gøre en noget, kun hvis han har sine "fætre" med. Det samme med danskere. Hvis man er udlænding og så møder en dansker så ville han ikke gøre ham noget, med mindre der er flere.


    Det hele kan spores tilbage til danmarks velfærdsmodel. De rige bliver rigere og de fattige bliver fattigere. Desuden så er det pænt svært at blive dansk statsborger og hvis de ikke er det, så mister de en del tilskud rundt omkring og hvis de laver ulovlige ting, så udsætter de deres mulighed for at blive danskstatsborger.

  • Jeg forsøger ikke at være racist. For har i bund og grund intet imod at indvandre er i vores land. Sys ikke at deres hudfarve er grim at se på og føler ikke afsky ved deres kultur!


    MEN DET ER FANDME LIDT SVÆRT AT HAVE EN ANDEN HOLDNING TIL INDVANDRENE NÅ MAN GÅR I BYEN OG ER PÅ DISKOTEKER ELLER BARERE! Det er svært ikke at generalisere - ved godt at det er et mindretal der opføre sig dårligt, men det er jo dem jeg ser! Ser jo ikke den Iranske dame med 3 børn som sidder derhjemme på en fredag. Jeg har 2 indvandre-venner og er glade for dem, men lige så snart jeg møder sådan nogle som dem jeg hentyede til i min leder, så bliver jeg bare så gal og irreteret! Når der kommer en "perker" hen med hans danske pige og slår mig i hovedet fordi jeg har haft 1,5 sek. øjenkontakt med hende, så har jeg RET svært ved at forblive så tollerent og "openmindet". X(

  • Jeg synes det er lidt underligt at folk som påstår de ikke er racister, kommer med små historier om deres fætres, kusiners bedste ven, som har lavet eller andet møg, og "tilfældigvis" er indvandrer. Det er jo netop at smide brænde på bålet, og er det der giver folk fordomme! Det er også en form for racisme!
    Jeg kender skam også indvandrere der er kommet ud i noget lort, ligesom jeg kender danskere der er det - men derfor behøver jeg ikke generalisere det til alle.


    Og apropos fordomme, så er de jo ganske naturlige at have. Det er en del af den måde mennesker fungerer på. Men folk må ligesom også spænde hjelmen, og undersøge om der er hold i de fordomme de har. Ellers kommer vi heller ingen vegne med integration, den virker ligesom begge veje.


    Og til threadstarter: Jeg forstår virkelig ikke det store påstyr. Ja, fint han kom med en lille kommentar til dig og din kæreste. Men lad da være med at tage det så tungt. Enten tag det op med ham, eller også lad det passere - værrere er det da ikke. Han har jo tydeligvis ikke alt for meget at gøre godt med, men sådan en kommentar burde ikke påvirke din holdning til indvandrere.


    En anden ting er at Danmark har deltaget i utroligt mange krige hvor vi har været behjælpelige med at drive utroligt mange mennesker på flugt, selvfølgelig ikke intetionelt, men det betyder stadigvæk at vi har et ansvar for at hjælpe de mennesker.


  • Vil du da holde med det der pladder! X( En lille kommentar? :boxed: Han krænker min kæreste på det groveste, og det ved han! Han håber bare på at jeg siger "Hvad sagde du??" , for så har han en lille grund til at smadre mig i gulvet!


    Sys også at det er lidt mærkeligt at hvis du er på et diskotek med 300 danskere og 20 indvandre så er det altid indvandrene der kommer op at ringe over noget, og bliver dernest smidt ud. Mange at dem man møder har en eller anden mangel på respekt over for andre mennesker! Kan ikke ha' det! :boxed:

  • Men du ved jo godt at han kun gjorde det fordi han ville have en grund til at smadre dig - hvorfor nedlader du dig så på hans niveau ved at tage det til dig? Og siger at du ville smadre ham hvis du bare var lidt større, det kan jeg ikke forstå.


    Og jeg synes virkelig ikke det var andet end en lille klam kommentar. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan situationen har foregået - men sådan som du beskriver det, så virker det altså rimelig harmløst. Respektløst - ja, men harmløst. Ikke noget man skal begynde at få racistiske følelser over i hvert fald.


    Og det er altså ikke for at forsvare det han har sagt til dig og din kæreste, bare for at slå det fast. Jeg vil godt give dig ret i at han ikke er den skarpeste kniv i skuffen!


    EDIT: Og for lige at kommentere på det sidste, så er det her i Middelfart oftere danskere der kommer op at ringe på diskotekerne!


  • Et passende svar ville nok have været noget ala..."Desværre, du må nøjes med dine to veninder der i aften...igen :))"

  • Forstår ikke hvorfor du kommer sådan op at ringe over det.. ja det var nok ikke nogen specielt god oplevelse, men geez det er jo heller ikke verdens undergang...


    Sjovt at se folks 'små racistiske fordomme' komme frem i lyset..


    Jeg har det sq sådan, at hvis jeg møder nogle indvandre i byen er jeg skeptisk fra start af.. Det er op til dem at overbevise mig om at de er O.K, og ikke har tænkt sig at spille smarte.. har det på samme måde med visse type danskere, selvom de godt kan være lidt svære at finde i mængden. Indvandre har bare den 'fordel' at de ser lidt anderledes ud, og er nemmere at kende... Hvis det er racistisk, så kald i mig bare racist..


    Fed7haS :


    Fuldstændig enig i dine 'adgangskrav' :9xo


    er ret overbevist om det ville hjælpe en del.


  • :9xo

  • Quote

    Originally posted by AtoM!C
    Jeg synes det er lidt underligt at folk som påstår de ikke er racister, kommer med små historier om deres fætres, kusiners bedste ven, som har lavet eller andet møg, og "tilfældigvis" er indvandrer. Det er jo netop at smide brænde på bålet, og er det der giver folk fordomme! Det er også en form for racisme!
    Jeg kender skam også indvandrere der er kommet ud i noget lort, ligesom jeg kender danskere der er det - men derfor behøver jeg ikke generalisere det til alle.


    Mener du, at man er racist hvis man fortæller sandheden, om en grim situation man selv, famile eller venner har været udsat for - fordi man da "kaster brænde på bålet"? Det giver da ingen som helst mening?


    Du ser hellere, at man holder det for sig selv, og ikke lader det komme ud i sandhedens lys?


    Hvis to Brian'er havde givet mig en på hovedet, havde jeg da sikkert også bragt det på bane - men det har de bare ikke - og når alt kommer til alt, jamen så taler statistikkerne jo for sig selv.


    Din opfattelse af racisme er efter min mening lidt spøjs - man skal sku' ikke gøre meget for at blive stemplet som racist. :boxed: