Indlæg af Berleburg

Jeg venter nok bare på AMD Zen 3 og så ser vi hvor langt ind i fremtiden at 3080 Ti evt. ligger. Men min kæreste har allerede lidt planlagt efter at hun overtager min nuværende computer... Så nu må vi se hvor længe jeg får lov selv at beholde den.

Jeg tror du har ret i at det ikke kan programmeres. Desværre.

Det har heller ikke nogen DIP-switches. I det hele taget føles det meget som et Varmilo-tastatur, og ikke særlig meget som et Ducky. Jeg ved ikke rigtig hvad Ducky's anpart i dette tastatur egentlig er. Men jeg har også haft flere Ducky-tastaturer, og dette lyder helt anderledes at skrive på. Det er meget mere dæmpet, hvor alle de Ducky jeg har prøvet har en højlydt lyd når tasten trykkes helt i bund.

Dette er med MX Brown. Jeg kan bedst lide den taktile følelse. Jeg skriver også forholdsvis meget. Men jeg gad godt prøve Silent Red. Hvis jeg kunne vælge frit så ville jeg vælge Gateron Brown. Men det er jo desværre ikke en mulighed med lige dette.

Du kan sagtens køre et ANSI-layout med dansk sprog. Tasterne ligger hvor de plejer. Men hvis du kigger godt efter vil du bemærke, at der mangler en tast pga. at venstre Shift-tast er større. Dvs. du kommer til at miste tasten til venstre for Z hvormed du skriver < > \.

Derudover, så er symbolerne på nummer-rækken anderledes.

Så det er ikke bare lige ud ad landevejen. Desværre.

Jeg har selv overvejet ANSI mange gange pga. det åbner op for et kæmpe marked og mange muligheder.

Personligt ville jeg nok vænne mig til at køre med US-layout, og se på muligheden for at skrive ÆØÅ via en et makro via software. Fx ved at holde Fn-tasten nede og trykke på andre bogstaver. Men det er dog langsommere.

Programmører elsker ANSI fordi det mapper en masse symboltaster hvor de kan være mere kringlede at finde via ISO.

Jeg har til dels gået kompromis ved at købe et Varmilo x Ducky MIYA Pro. Det minder egentlig om et custom tastatur. Har en krop, der er magen til, og nogle af de bedste og mest smooth switches jeg nogensinde har prøvet. Har kombineret det med et DSA sæt med nordiske taster fra kbdfans. Derudover har det aftageligt USB-C. Så jeg har det jeg skal bruge, føler jeg.

Dem du har nu er hvad man kalder "open back". Du skal bruge nogle, der er "closed back".

Jeg vil uden at tøve anbefale Audio Technica ATH-M50X. Jeg har prøvet et hav af hovedtelefoner, inkl. Beyer Dynamic, AKG, Bose og Sony. Jeg vil mene, at den model fra Audio Technica er den bedste i sin klasse. Ofte bruges det også i professionel studie-sammenhæng, men selvom der er tale om et par monitor-hovedtelefoner, så leverer de en flot og rig lyd.

Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed. Men jeg tror der er mere i det end blot dét. Jeg tror også at ryglænet på min er lidt større.

Jeg arbejder af og til hjemmefra som projektleder indenfor IT. Så det er meget med Office-pakken og diverse projektværktøjer.

Det fungerer himmelsk med min 3440x1440 Alienware, og så har jeg sat en ekstra 27" 2560x1440 op ovenover. Men vænner sig lynhurtigt til at den er kurvet. Som HerrMansen siger, så er det slet ikke noget man bemærker efter noget tid.

Jeg ville nok kigge efter en Herman Miller Aeron brugt fra fx Valueshop.dk. Enten en B eller C størrelse.

Jeg bruger selv en C-model, og det er den bedste stol jeg har siddet i. Jeg vejer også godt til, så har særlig meget gavn af en solid model.

De fleste gamingstole giver dig ikke særlig god ergonomi. Men skulle jeg gå efter noget fra gaminghylden blev det nok en Secretlab Titan, men igen, det er ikke en sammenlignelig ergonomi du opnår, hvis du holder den op mod en Aeron fra Herman Miller. Sidstnævnte er mange penge for en stol, men jeg synes ikke man skal gå for meget på kompromis, hvis det handler om ergonomi og komfort.

Der findes mig bekendt ikke noget Wordpress-plugin til dette. De sites, der benytter en sådan feature, herunder det site jeg arbejder for, benytter enten en tilpasset kode-løsning, eller et mellemled, der parser informationen fra Skat's API.

Er det kun billedet der fryser? Eller fryser lyden også?

Men det er svært at sige. Sørg for at opdater drivere og evt. flash din BIOS.
    Evt. prøv at bytte enkelte komponenter ud for at bruge udelukkelsesmetoden. Hvis det er muligt.

Lige et par skud fra hoften.

Hvad bruger du til lyd? Er det direkte via jack ind i bundkortet eller har du noget USB-lydkort? Dette gælder både lyd ind og ud.
    Jeg har selv oplevet frys, og det hang i mit tilfælde muligvis sammen med mit USB-lydkort til min Blue Yeti. Der var i hvert fald en sammenhæng.

Hvor mange RAM-moduler har du? Er det 2x4 GB eller 1x8 GB?

Har du tjekket temperaturerne?