gomer,
hvor meget "vedligeholdelse" er der egentlig på sådan en cascade?
gomer,
hvor meget "vedligeholdelse" er der egentlig på sådan en cascade?
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Jacob Hansen
Hvis i nu læste Brians nummer 2 post, så ville i se det. Det kan godt være det lyder hårdt mv. Men selvom man skriver det sådan, så fatter folk det stadig ikke.
Min post er ikke mindet på nogen - Det var bare generelt information. Håber ikke det fremgår anderledes, ellers retter jeg det bare.
Når man køber en cascade af chilly1 så lover man ham at man ikke fortæller nogen prisen. Det er ligsom et krav for at købe den.. :dots:
Slangen er så flexibel at bundkortet sagtens kan ligge på fronten af cascaden.
Så kunne I måske starte med at fortælle hvorfor man ikke må spørge om prisen - det lyder jo ikke ligefrem vigtigt i starten af tråden.
Det er sq da en mærkelig opførsel du fremlægger til os uvidende!
Anyway, et meget spændende produkt - hvornår får vi lov at de den i aktion ?
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af søndergård
Så kunne I måske starte med at fortælle hvorfor man ikke må spørge om prisen - det lyder jo ikke ligefrem vigtigt i starten af tråden.
Det er sq da en mærkelig opførsel du fremlægger til os uvidende!
Anyway, et meget spændende produkt - hvornår får vi lov at de den i aktion ?
Prisen varierer fra cascade til cascade og da hver ny cascade kan betragtes som et "nyt" projekt så vil prisern variere derefter - hvilket næsten siger sig selv. Ydermere er det jo ikke en "forretning" som sådan at Chilly1 driver, derfor kan man ikke snakke højt og flot om priser.
Ok, vil det sige at dette produkt måske bliver sat i produktion - eller det er det måske allerede?
Hvis jeg vandt i lotto.......
NIce så er du vel klar til at tage nogen WR´er?
Er der egentlig kølehoved med til den? eller er det noget du selv laver?
Grunden til prisen ikke skulle frem, er at det var en aftale mellem chilly1 og mig. Folk kunne selv PM'e hvis de var interesseret.
chilly1 er en travl mand, og derfor beder jeg pænt folk om at stille spørgsmål f.eks. i en tråd som denne med evt. spørgsmål. MED MINDRE selvfølgelig at man virkelig overvejer køb af en sådan.
Som FlexQ skriver, så er alle mulige folk der måske vil købe men springer fra grundet manglende penge, nok ikke sagen.....kender vi vel alle.
Kort sagt:
- Den køler sindssygt godt.
- Den er skide flot (af en cascade at være)
- Kits og isolering er fremragende
- Kunne blive ved
- Jeg kan indstille temperatur efter hvor mange watt den skal kunne klare....f.eks. 200w eller 350w....
Spørgsmålet om det er noget for en?....
- Overvej strømforbruget der følger med
- Den larmer en del, dog ikke så man skal have høreværn.
- Cascade er nu engang ikke beregnet til almindelige computere, men til at benche. Her tænkes på indstilling af temperatur osv. osv.
Forstå mig ret - cascade er LÆKKERT for mig (og Jacob). Ja jeg overvejde næsten at sove ved siden af da jeg fik den, af bare glæde hehe. Men grunden til jeg nævner de negative ting, er selvfølgelig fordi at folk ikke skal tro de kan få deres CPU til at køre 3500Mhz 24/7 med en flot "lille" maskine, der næsten ikke larmer mere end en prommy......Sådan er verden bare ikke.
Cascade er til benchere!
Var det ikke 50K man skulle give for en magen til Toms
Hey Gomer ! Tillykke med dyret
Hvilken gas kører sådan en på ? R507/R1150 ?
også sidder man her og føler sig lidt stor med sin ny indkøbte mach , også kommer du med din djævel hehe
tillykke med den ! glæder mig til at se benchs !
er det en XtremeFrostbyte II ?
Ser godt ud, jeg glæder mig MEGET til at se nogle resultater...
Jeg har også spurgt om en prisliste engang, han er "billig", men det er mere porto og told, skat og moms der afskrækker mig lidt... eks. kan han lave en vanna-be mach til mindre en den "rigtige" koster, dog kommer der lige porto m.m....
Jeg fik priser på flere forskellige systemmer...
Gomer Pyle:
Men kan du svare os på det med told, skat og moms?
Den der Cascade, er det en han selv har opfundet og har patent på, eller hvad er det for noget???
Er det en maskine han har designet som der pumper gasser ind i ens kabi eller?
Prisen er lige meget, men hvordan fungerer den... (skam ikke fordi jeg har tænkt mig at lave en selv, men det virker meget fascinerende)
Tillykke med den forresten!
QuoteOprindeligt indlæg af WinXioN
Den der Cascade, er det en han selv har opfundet og har patent på, eller hvad er det for noget???
Er det en maskine han har designet som der pumper gasser ind i ens kabi eller?
Prisen er lige meget, men hvordan fungerer den... (skam ikke fordi jeg har tænkt mig at lave en selv, men det virker meget fascinerende)
Tillykke med den forresten!
well forsimplet er det 2 gange mach.
En rimelig standard kompressorkøler som grundlag, men i stedet for et normalt kølehoved har man en varmeveksler, som køler gassen i andet trin, som derved kommer under sin kritsike temperatur og kan kondensere til en væske for derefter at fordampe. En fordampning koster varme, og kølehovedet bliver koldt.
kort skematiseret:
kompressor --- Kondenser -- varmeveksler ---om igen
Kompressor --- varmeveklser --- kølehoved -- om igen
som du kan se er der 2 adskilte systemer, hvor varmeveksleren har kølehovedets funktion (fordamper) i det ene og kondenserens i det andet.
Princippet er at en gas ved det rette tryk og under en passende temperatur kan blive til en væske. Når denne væske så udsættes for et trykfald fordamper den.
Dette trykfald er i det første trin i varmeveksleren, i det andet i kølehovedet.
Gassen der bruges i første trin er sandsynligvis r507, en gas der er til at kondensere under rimelige tryk ved stuetemperatur.
I andet trin bruges der derimod ethylen, r1150, som er en meget eksplosiv gas, der tilmed kræver store tryk og lave temperaturer for at kondensere, men til gengæld har et lavt kogepunkt, hvorfor vi får en koldere fordamper.
Men sikkerheden er en faktor også, på grund af trykket og brandfaren.
Jeg tror uden 100% sikkerhed der er brugt en blanding på andet trin, feks r1150 med lidt r410 eller r507 i for at tage toppen af trykket.
Det er gammel teknik, som ingen har patent på, men kun erfarne folk bør beskæftige sig med det.
edit: Kris, det er et lukket system, der er *ingen* vedligeholdelse. selvfølgelig bør man opbevare det så dele ikke tæres af fugt osv, men man skal for eksempel ikke "vedligholde gassen" eller noget.
siden hver model er unik, kan jeg sq ikek se hvorfor prisen overhovedet skulle være hemmelig hvis man spurgte, og havde vi vidst at det var en fast aftale mellem køber og sælger så havde vi nok ikke spurgt. men ingen grund tila t svine nysgerrige til, der ikke kender til den slags hemmelighedskræmmeri. Af hensyn til opsparing kunne en ca pris da være interessant nok...eller til drømmene.....
jeg ved sq godt at du ikke får meget lambo for under 4millioner, men derfor er det da rart at kende prisen....til sammenligning med andre løsninger fx.
nå så kom vi af med det sure.......
Gomer den ser fanme flot ud, sådan en burde dog have hjul på og en fjernstyret bil foran
så regner vi med at du sætter nogle vilde benches snart...og glædelig jul onkel scrooge
Og tror jeg har nogen lunde forstået det (ikke den bedste elev i fysik/kemi) så gassen kommer under tryk, bliver flydende, fordamper derefter, og render igennem slangen ned til kølehovedet...
og så går det ellers i sådan en cyklus
QuoteOprindeligt indlæg af WinXioN
Og tror jeg har nogen lunde forstået det (ikke den bedste elev i fysik/kemi) så gassen kommer under tryk, bliver flydende, fordamper derefter, og render igennem slangen ned til kølehovedet...
og så går det ellers i sådan en cyklus
ikke helt - det fordamper I kølehovedet og løber gennem slangen til kompressoren igen.
Rigtig interessant del af fysikken hvis du spørger mig
Den ser da rigtig flot ud.
Forventer nogle gode benches
Gid man selv havde både penge og tid til sådan noget :] men det har man jo ikke
Slige sager. Ville dog ikke ane hvad jeg skulle stille op med sådan en. Den er jo større end min Shuttle.
Mht. prisen syntes jeg det er OK, at den er/var "hemmelig". Ingen grund til at blande Told og Skat ind i det. Sælger skulle jo også gerne tjene lidt på det.
At det så er røve mange gryn for den slags legetøj er en helt anden historie. Jeg kunne ikke drømme om at bruge så mange penge på køling og har heller ikke råd. Jeg kan dog godt glæde mig på dine vegne.
QuoteOprindeligt indlæg af Fragman
siden hver model er unik, kan jeg sq ikek se hvorfor prisen overhovedet skulle være hemmelig hvis man spurgte, og havde vi vidst at det var en fast aftale mellem køber og sælger så havde vi nok ikke spurgt. men ingen grund tila t svine nysgerrige til, der ikke kender til den slags hemmelighedskræmmeri.
Ok - Du forstår det så HELLER ik.
Jeg prøver at være meget diplomatisk i dette indlæg.
Forestil dig at du går "hen" til ASUS, og beder dem lave et bundkort til dig. Som skal kunne overclocke din CPU til 1000Ghz, og skal kunne give 6.7367 vcore, samt 5v til rammene. Og designet skulle være helt specielt.
Det eneste ASUS kræver fra dig, er at du ikke oplyser prisen til andre fordi de rigtig godt kan lide dig, og har derfor givet en supergod pris.
Når Lille irreterende Jens Christian fra Danmark kommer og spørger om 200 ting og aldrig beslutter sig til noget men bare spørger dumt, det finder ASUS' sig ikke I, da deres tid ikke er til pjat. Derfor smider de 10.000 oveni den pris de gav Dig. .. Dels fordi de har eneret på netop dette design, og dels fordi de er de eneste der laver netop denne model som ser sådan ud. Og så fordi at de kan!
Kan du følge mig?
Historien er åbenlyst fiktiv og er bare et eksempel.
Kan ikke se hvorfor det skulle holdes hemmeligt siden man bare kan spørge chilly1... Og er det da så hemmeligt? Hehe...
Men HVIS de ikke vil sige det så hold op med at plage dem? Har du ikke nogen ting du ikke vil sige til folk? Nogle hemmelighedder? Eller bare ting du ikke gider dele med fremmede over nettet?
Hold op med at spørg... Hvis han ville sige det havde det stået her i tråden Bare tænk på det som at den har kostet "meget".. mere behøver du vel ikke vidde? Hvis du havde pengene så spørg chilly1 fra xs.org... Hvis ikke så drop det palgeri og tuderi?
QuoteOprindeligt indlæg af købkøb
Kan ikke se hvorfor det skulle holdes hemmeligt siden man bare kan spørge chilly1... Og er det da så hemmeligt? Hehe...
Al respekt til chilly1 men jeg kunne godt forestille miga t prisen afhænger en del af "hvem" der spørg...
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Jacob Hansen
Ok - Du forstår det så HELLER ik.
Jeg prøver at være meget diplomatisk i dette indlæg.
Forestil dig at du går "hen" til ASUS, og beder dem lave et bundkort til dig. Som skal kunne overclocke din CPU til 1000Ghz, og skal kunne give 6.7367 vcore, samt 5v til rammene. Og designet skulle være helt specielt.
Det eneste ASUS kræver fra dig, er at du ikke oplyser prisen til andre fordi de rigtig godt kan lide dig, og har derfor givet en supergod pris.
Når Lille irreterende Jens Christian fra Danmark kommer og spørger om 200 ting og aldrig beslutter sig til noget men bare spørger dumt, det finder ASUS' sig ikke I, da deres tid ikke er til pjat. Derfor smider de 10.000 oveni den pris de gav Dig. .. Dels fordi de har eneret på netop dette design, og dels fordi de er de eneste der laver netop denne model som ser sådan ud. Og så fordi at de kan!
Kan du følge mig?
Historien er åbenlyst fiktiv og er bare et eksempel.
Tillykke med "dyret" jeg synes også Brians FX55: Pifast og Superpi var lidt for gode til tøris.
Lige en ting jeg ikke fik med Jacob? Hvor kan man købe det der ASUS-bundkort?
Jeg vil gerne give 10.000,- LOL
Skal så lige have sat mine cascader i serie, så tror jeg nok de kan komme til at "tæmme" 6.x volt. I værste fald må en ny cascade udvikles. -Og nej jeg ved ikke hvad den i givet fald vil koste.