Indlæg af Zalam

Mange tak for alle input, jeg prøvede for sjov at lege lidt selv, og besluttede budgettet kan gå til 8000,-

Jeg har tastatur + mus liggende, og ligeså et drev kan også fremfindes.

Her er et udkast jeg selv legede med til 7600 - planen er det skulle SSD i senere,

GTX 970 4GD5 OC - Grafikkort - GF GTX 970 - 4 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 DVI, HDMI, 3 x DisplayPort

Intel Core i5 6500 - 3.2 GHz - 4 cores - 4 tråde - 6 MB cache - LGA1151 Socket -

Corsair VS Series VS550 - Strømforsyning ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V - 80

WD Blue WD10EZEX - Harddisk - 1 TB - intern - 3.5" - SATA 6Gb/s - 7200 rpm - buffer: 64 MB - for My Cloud EX2

Kingston HyperX FURY - DDR4 - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 2133 MHz /

BenQ GL2460 - LED-skærm - 24" - 1920 x 1080 FullHD - TN - 250 cd/m2 - 1000:1 - 2 ms - DVI-D, VGA - blank sort

B150A GAMING PRO - Bundkort - ATX - LGA1151 Socket - B150 - USB 3.1 Gen1, USB 3.1 Gen2 - Gigabit LAN -

Inter-Tech AOC-7740 Redeye, Midi-Tower, PC, ATX, uATX, 0W, 80, 92, 120 mm, 9, 2 cm

Kan kabinettet tage et så stort grafikkort, og er delene ellers ok og kombatible?

Fordelen ved en stationær er:

• mindre begrænsning i udvalget af hardware = flere valgmuligheder
    • mere computer for pengene
    • bedre opgraderingsmuligheder
    • en større skærm er rarere at spille og programmere på
    • den egner sig bedre til gaming

Fordelen ved en bærbar er:

• "bærbar", det siger næsten sig selv, den kan slæbes med rundt og er nemmere at flytte med
    • der er mange bærbare der efterhånden er ved at være ret gode mht. hardware etc.
    • du kan tilslutte en skærm hvis behovet for det skulle melde sig

Om du skal vælge det ene frem for det andet afhænger meget af dine behov. Er der f.eks. et stort behov for at du skal kunne have din computer med på farten, ja så er en bærbar vel det oplagte valg. Men hvis den alligevel bare skal stå derhjemme, så kan du med fordel købe en stationær og få mere power for dine kroner.

Mange tak for svaret,

I udgangspunktet har jeg ikke behov for en ekstra bærbar da jeg har en arbejdslaptop, som kan klare "on-the-go" behov.

Hvordan kunne et 7000kr's stationær build se ud? Jeg aner vitterligt intet om hvad der er godt disse dage.

Jeg står og mangler en ekstra maskine. - desværre har jeg overhovedet ikke fulgt med på PC fronten i snart et årti, så derfor mangler jeg råd.

Mit valg står imellem en stationær PC eller en bærbar, fordele og ulemper må gerne beskrives.

Jeg har følgende behov:

- Skal kunne køre lidt spil engang imellem f.eks. Diablo 3
    - Ska kunne bruges til progrmmering i R, Matlab og noget Hadoop

Mit budget er i omegnen af 7000,- men kan gøres større om nødvendigt.

Også min tanke. Politiet snupper folk ud fra den erfaring de har med de forskellige grupper.

Ja og egentligt kunne der også i den sammenhængen nævnes, at der nok også er visse værtshuse, eller diskoteker, hvor sandsynligheden er større for at blive visiteret end andre.

Jeg tror politiet ved rimelig præcist, hvor de oftest har gevinst, og hvilket publikum, som kommer de enkelte steder.

Nej , vidste ikk om jeg ville få noget ud af det , om de virkelig havde den rettighed , men jeg skal vel have deres navn osv for at klage over dem? og har spurgt et par gange efter det , men de griner bare af mig når jeg siger til dem jeg vil klage over det ...

Nu må du ikke tage det her forkert, men kunne det være måden du går klædt?

Altså generelt tror jeg sandsynligheden for at blive visiteret er lidt større, hvis man går i "bullrot" og har tusser over det hele. Fremfor hvis du kommer i pæne jeans og skjorte.

der er mange gode indslag og ideer, men kunne være fedt hvis der var nogen der havde konkrette forslag, til hvad der hiver folk :)

vi har forsøgt at lave nogle rabatter som vi deler ud til folk, og så har vi skærmet lokalerne lidt af, så man får følelsen af at der er flere folk tidligt på aftenen :)

hvad syntes tweakbrugerne om disse ideer

Altså det handler om at skabe en stemning, som gør folk vil komme.

De steder jeg generelt synes har stor succes blandt mine venner og medstuderende er:

1) Aldersgrænse på minimum 20år gerne 21.

2) Find et tilbud I er kendt for. Man kan naturligvis ikke have billig bar over hele linjen. Men vælg et tilbud som er "jeres". Det kan være alt fra 5 øl til 100kr, eller 3 ens drinks for 100kr. 15 shots for 120, whatever, eller noget helt fjerde. Kun fantasien sætter grænser.

3) En stemning, som ikke er fisse-fornem. Det er et sted, hvor man har den sjove bytur og ikke en bytur, hvor du skal vises frem.

4) Jeg synes også der er en tendens til steder, hvor entreen er gratis
    er mere populære. I kan så i stedet tage 25kr for garderoben.

Citeret fra "Zalam"

Jeg har gået meget i byen i London og i Danmark savner jeg virkelig noget rigtige "lounges".

Her tænker jeg på steder, med "classy" indretning, deep house, krav om pænt tøj dvs. min. pæne sko og en skjorte. Derudover skal der være et sofistikeret drinks kort.

Musikken skal dog på ingen måde være så høj som i London og England.

I Kbh er der en del steder af denne type (og nok også i f.eks. Århus og de andre større byer). Jeg har ikke noget imod at betale 100-150 kr for en vellavet cocktail.
    Jeg kan absolut anbefale en #4 (navn på cocktail) på 1105 (navn på bar) i Kbh. Hvordan laves kan ses her. Jeg har også prøvet at lave den selv et par gange og den er fantastisk.

Anders

Nu bor jeg i Aarhus og har boet i Odense.

I Aarhus er der et par steder i den stil, men især "failer" stederne på dresscoden. Der er ingen steder, hvor man afviser folk uden pæne sko og en skjorte. Det kan lyde overfladisk, men det at alle er i det pæne tøj giver en helt anden stemning. I England afviser dørmændene (mange) steder prompte folk, som har sneakers eller sågar converse all star sko på. De godtager primært pæne lædersko. Desuden er der også en tendens til musikken er pose blandede bolcher, dvs. dance, house, dansk pop etc. Der er ikke rigtgt nogle som kører stilen fuldt ud.

I Odense er der kun Frank A, som har lidt den stemning, men igen ingen dresscode. Derudover er publikum også generelt lidt for gamle til "deep house" musik.

KBH har jeg kun været i byen lejlighedsvist.

Men man kan sagtens finde cocktail barer i Danmark som er fine. Jeg synes bare der mangler "dresscode" og en KLAR musik linje for at komme op på det niveau, som man ser i London.

I Kbh er der en del steder af denne type (og nok også i f.eks. Århus og de andre større byer). Jeg har ikke noget imod at betale 100-150 kr for en vellavet cocktail.
    Jeg kan absolut anbefale en #4 (navn på cocktail) på 1105 (navn på bar) i Kbh. Hvordan laves kan ses

Jeg kan absolut anbefale en #4 (navn på cocktail) på 1105 (navn på bar) i Kbh. Hvordan laves kan ses her. Jeg har også prøvet at lave den selv et par gange og den er fantastisk.

Anders

Jeg har gået meget i byen i London og i Danmark savner jeg virkelig noget rigtige "lounges".

Her tænker jeg på steder, med "classy" indretning, deep house, krav om pænt tøj dvs. min. pæne sko og en skjorte. Derudover skal der være et sofistikeret drinks kort.

Musikken skal dog på ingen måde være så høj som i London og England.

Jeg vil ikke tage modet fra dig, men det er tungt solgt sådan et sæt.

For et par år siden solgte jeg et lignende højtalere, samt en lidt større forstærker fra NAD.

Til sidst var jeg ved at opgive, interessen var der, men folk ville ikke give ret meget for dem. Men endte med at være (MEGET) heldig at en ny slået konfirmand kom på banen og ville give et tilfredsstillende beløb.

Nu svarer jeg lige lidt generelt.

Som JEG ser det er problematikken ved datamatiker uddannelsen netop at det er en basis uddannelse. Du lærer basal programmering. Men der er altså mange uddannelser, hvor programmering i højere og højere grad bliver brugt.

De fleste Økonomer lærer programmering. Mange ingeniør uddannelser lærer programmering. Fysikere, matematikere, og sågar biologer lærer det.
    Den generelle holdning jeg hører fra folk jeg kender (herunder dataloger og software ingeniører) er at kan du et sprog er det let at lære et nyt.

Meget af den "simple" programmering klares altså af andre grupper end traditionelle datamatikere.

Selvfølgelig kan du begrænse matematikken i programmering. Men det afhænger af hvad du specifikt arbejder med. Hvis du f.eks. arbejder med "optimering" - det kunne være af aktieporteføljer, eller lagerstyring, så indebærer det unægtelig matematik og statistik.

Generelt er spørgsmålet hvad man vil bruge programmering til. Der er forskel på at ville udvikle investerings algoritmer og ville lave flash, eller java scripts.

Hej, tak for dit svar.
    Jeg kan godt forstå at datamatiker i sig selv ikke er vejen til tops inden for IT. Men det er heller ikke nødvendigvis min motivation, selvom jeg da selvfølgeligt gerne vil havde et ordentligt arbejde.
    Men nu nævner jeg også i mit forrige indlæg, at hvis ikke det er muligt at få arbejde når min uddannelse som datamatiker er færdig, så vil jeg ikke havde noget imod at bygge på med f.eks. en professionsbachelor, hvilket tager 1,5 år yderligere til de 2,5 år datamatiker tager. Så max 4 år vil det tage, hvilket alligevel kun er et halvt år længere end hvad en professionsbachelore alene vil tage(3,5 år).
    Men er det i så fald stadig samme problem, at de uddannelser man kan bygge på en datamatiker heller ikke er noget værd?

Kan se at datalogi kræver matematik på A-niveau, samt har hovedfokus på matematik fagligt. Så det kan jeg godt strege over, da jeg nok vil havde svært ved matematik på det niveau, samt at det ikke interesserer mig at lære om. Og jeg ville skulle tage matematik på A-niveau før jeg kan komme ind, hvilket også tager tid. Tid som jeg ikke har, da jeg vil igang med et studie efter sommerferien, og allerede er igang med matematik B.

Datalog kræver matematik A niveau ja.

Men ang. matematik på datalogi har du mange muligheder. Der er vist kun omkring 20ECTS som er obligatoriske. Derefter kan du vælge at tage mere matematik (som mange vist gør), eller du kan tage fag.

Professionsbachelor - kan også være en fin overbygning. Jeg har dog hørt meget blandet om professionsbachelorer.

Datamatiker er da en ok uddannelse. Men der er ingen tvivl om, at den er begrænset i forhold til hvis du læser f.eks. Datalog eller software ingeniør. Det vil også være svært (hvis ikke umuligt) at få de højeste stillinger.

Problemet med datamatiker er at det teoretiske fundament er meget lille og bredden nærmest ikke eksisterende.
    De længere uddannelser på universitet giver dig langt større indblik i programmering, datastrukturer, operativ systemer, algoritmer samt matematik. Alt dette giver uddannelserne langt mere dybde og bredde. Dataloger kan f.eks. nemt arbejde i banker, eller andre virksomheder, som anvender matematisk optimering. Det kan datamatikere IKKE.

Programmering sætter store krav til matematik, hvis man vil gøre det på et højt niveau.

Jeg ville med glæde betale 2% mere i skat hver måned hvis det bare tandlæge regningen kom over skatten.. Jeg var for nogen år siden og der kostede det 800 kr for et tjek og et røngten og lidt fjernelse af tandsten..

2% mere i skat. Enten tjener du ikke ret meget, eller også har du ikke regnet på det. Hvis du bare tjener 20.000 om måneden vil det blive mindst 300kr om måneden eller 3600 om året.

Jeg (håber) ikke at du betaler 3600 for et årligt tandlæge tjek, fordi så er dine tænder godt nok ringe.

Der er jo flere muligheder for billigere tandlæge.

Hvis man bor i den vestlige del af Danmark kan man med fordel tage til tandlægen i Flensborg. Hvis man bor i den østlige del kan man tage til Malmø.

Man har også ret til ved "større" behandlinger at få et skriftligt tilbud fra tandlægen. Du kan således tage tilbuddet med og forhøre dig hos andre tandlæger omkring prisen.

Derudover glemmer folk at der er stor forskel på de forskellige behandlinger. Der er stor forskel på hvor besværligt et hul er at lave. Huller imellem 2 tænder er f.eks. rigtigt besværlige at lave og derfor dyrere.

Nu er jeg ikke fan af DF på nogen måde men mener de er et parti som gavner Danmark generelt. Det at de får (lidt) indflydelse tror jeg faktisk er godt i forhold til at bibeholde den danske kultur. De skal dog heller ikke have for meget magt.

Problemet med DF er dog i høj grad at der er langt imellem snapsene i det parti. De har tre dygtige folk i Kristian Thuesen Dahl, Peter Skaarup og Pia K. Men udover dem er resten af partiet altså ikke de skarpeste hoveder. Hvilket i høj grad også er årsagen til det primært er de tre som snakker i medierne.

Problemet med integrationspolitikken er at man bliver stemplet, som racist hvis man ikke giver udlændinge hånden og byder dem velkommen, uden at stille krav. Verden er ufattelig bange for racisme - tiltrods for problemet, historisk set, nok aldrig har været mindre.

Hastigheder kan du finde i min test der er linket til :)

Jeg har selv brugt den til at streame HD over netværket uden problemer.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Kommer du forbi Aarhus nogensinde?

Ellers byder jeg 500 inkl. porto.