-100C cascade ankommet

• Argh, nu må det da snart være nok :dots:

endnu en tråd af Jacob og Gomer ødelagt af et åndsvagt og irrelevant emne, sidste gang var det billede størrelse, og nu er det prisen på deres legetøj...

HVIS DER ER EN AFTALE MELLEM KØBER OG SÆLGER OM IKKE AT OPLYSE PRISEN SÅ RESPEKTER DET DOG ISTEDET FOR AT SKRÅLE OP SOM SMÅ BØRN DER IKKE MÅ FÅ EN SLIKKEPIND :rolleyes:

Er dybt taknemmelig for at Jacob og Gomer stadig er at finde på tweak, for det er sq fede ting de viser frem, og de bliver ved selvom folk herinde kan være.., ja- pisse irriterende.. jeg synes sq det er godt gjort de gider blive ved...

Sorry, skulle lige af med det, synes fanme det er for dårligt at det altid skal ende i en gang flueknepperi X(

det er som sagt nogle fede ting i viser frem, og jeg glæder mig til at se hvad i kan få ud af den "lille" ny 8)

Oprindeligt indlæg af Tom Holck

Tillykke med "dyret" jeg synes også Brians FX55: Pifast og Superpi var lidt for gode til tøris.

Lige en ting jeg ikke fik med Jacob? Hvor kan man købe det der ASUS-bundkort?
    Jeg vil gerne give 10.000,- :baby: LOL
    Skal så lige have sat mine cascader i serie, så tror jeg nok de kan komme til at "tæmme" 6.x volt. I værste fald må en ny cascade udvikles. -Og nej jeg ved ikke hvad den i givet fald vil koste.

Ja nu skal du høre, du må ikek sige det til nogen - Men du kan bare forud betale igennem mig.. ;)

Ja det er vildt grotesk. Men sådan er tingene vel nu engang. :dots:

Er dybt taknemmelig for at Jacob og Gomer stadig er at finde på tweak, for det er sq fede ting de viser frem, og de bliver ved selvom folk herinde kan være.., ja- pisse irriterende.. jeg synes sq det er godt gjort de gider blive ved...

Kunne jo være man skulle lave sin egen hjemmeside.. hmm.. :roller: Så kan man selv skrive reglerne, og så i et forum måske, skulle folk bare post løs med store billeder mv.. Egentlig en god ide. Tak Casper..

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen

Kunne jo være man skulle lave sin egen hjemmeside.. hmm.. :roller: Så kan man selv skrive reglerne, og så i et forum måske, skulle folk bare post løs med store billeder mv.. Egentlig en god ide. Tak Casper..

Tja, det er folk som jer der gør det intressant (for mit vedkommende ihvertfald) at være på tweak, så ingen tvivl om at jeres forum vil blive kigget på af mig, hvis det kommer dertil...

Oprindeligt indlæg af Try-this

Tja, det er folk som jer der gør det intressant (for mit vedkommende ihvertfald) at være på tweak, så ingen tvivl om at jeres forum vil blive kigget på af mig, hvis det kommer dertil...

Også af mig. Jeg har nemlig god plads til store billeder på min skærm... :cheers:

Kunne i øvrigt ikke være mere enig med Try-this. Håber der kommer en masse flere billeder og resultater. :drink:

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

• -100 grader... skal lige være helt med...
    din ilde er på -100 grader... når du oc'er den bliver den varmere.... kan du så overclocke den så meget at den kommer op på +30 grader?... :ban:

• Hej Teffer

Det bør ikke kunne lade sig gøre at overclocke en hvilken som helst cpu med en -100C cascade til at blive +30 grader.

Lige meget hvad...

Eller jo, hvis du slukker cascaden og venter 6 timer.. :]

• må jeg spørge hvor varm den er ilde uden oc oog med oc?
    og har testet med andre kølrere (kan i huske ilde der?)

EDIT:
    er det der der hedder kompresser køling?

Oprindeligt indlæg af Teffer

må jeg spørge hvor varm den er ilde uden oc oog med oc?
    og har testet med andre kølrere (kan i huske ilde der?)

EDIT:
    er det der der hedder kompresser køling?

Hehe.. Det hedder ikke "hvor varm", det hedder "hvor koldt".. Du kan jo ikke sige varmt om noget der er - 100 grader! :] :D

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Hehe.. Det hedder ikke "hvor varm", det hedder "hvor koldt".. Du kan jo ikke sige varmt om noget der er - 100 grader! :] :D

Det siger han heller ikke, han siger at det bliver varmere, hvilket er rigtigt...

Til Teffer:
    SlackeR forklare lidt teori på side 3, men ellers kan du læse en masse her:
    http://www.vr-zone.com/?i=713&s=1
    og her:
    http://www.vr-zone.com/?i=714&s=1

Det er simpel "single stage system" teori

http://www.vr-zone.com/?i=618&s=1

Det er et dual stage system, teoretisk er det på samme måde Gomer Pyle's system virker...

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Nej. Så ville det være sådan cirka -376 °C.

Og det ville i øvrigt være lidt af en bedrift at nå ned på -103 K, eftersom 0 K svarer til det absolutte nulpunkt.

syns du tuder, så ville det hele bare være i en tilstand af plasma ;) ... hehe... tror faktisk i bliver ret berømte hvis i kan det:) ... hehe

Oprindeligt indlæg af Pejsen

Det er vel en smagssag??

Men i virkeligheden er det vel kun Tom der kan tillade sig at sige sådan :P

Pejsen: LOL det er ligesom når Maseratien sætter farten NED til 250 km/h...

Hvis man belaster en Cascade ud over dens køleevne (for Brians lille cascade vil det være knap 300 wat) kan den ikke opretholde minimunstemberaturen på 2. trimmet. (det er ca -40/-50 grader) Herefter svigter den totalt, trykket stiger, og det kan være farligt.
    Det vil altså selv ved OC ikke ske ved praktisk brug.
    Men allerede ved godt 200 wat vedvarende vil den blive træt. En test af superPiM32 ved over 2 volt core vil ret hurtigt få temperaturen til at gå op, hvorved CPU vil blive ustabil etc..

Cascaden klare ca -100 grader uden belastning, ved normal belastning vil den kunne klare ca -75 grader på en CPU og noget bedre på en GPU.
    Det er altså bedre end tøris, og mere konstant.
    De små håndholdte temperaturmålere er kun vejledende, det er svært at måle temperaturer under -50/-70 grader med "billigt" måleudstyr.
    Hvis jeg sætter et tilsvarende måleudstyr på min store cascade ubelastet viser den -144 grader :boxed:

Oprindeligt indlæg af Djake
    Har fået oplyst prisen, og må indrømme at den ikke var så dyr som jeg først antog. Porto er cirka 700$( det er vel ikke hemmeligt)

Damn 4400kr for forsendelsen :D

• Tom undersøg lige specs før du poster hvis du hentyder til chilly1 cascade med dine opgivne temperature ;)
    Du har dog ret i at den er lille, hvilket er lækkert i stedet for at den tager for meget plads i ens bolig :D

Oprindeligt indlæg af kimsdipchips

Damn 4400kr for forsendelsen :D

Shit, længe siden du har tjekket dollar-kursen hva?

Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Tom undersøg lige specs før du poster hvis du hentyder til chilly1 cascade med dine opgivne temperature ;)
    Du har dog ret i at den er lille, hvilket er lækkert i stedet for at den tager for meget plads i ens bolig :D

Brian ikke et ondt ord om din flotte nye Cascade.

Chilly1's cascade er normalt lavet på sc12 serien, men for at kompenserer for 50Hz tabet (hos ham er det jo 60Hz) Har han til din cascade anvendt sc15 som er rated til ca ½ hp. Jeg kender alle data både de officielle og de uofficielle.

Det er klart, at med en sådan kompakt udførelse, må man indgå kompromis. F. eks er varmeveksleren klart underdiminsioneret, det betyder, at temperaturen på 1 trin enten ikke er lav nok (f.eks kun -40 grader) eller kapasiteten er begrænset ved en temperatur på ca -50 grader. Det er det sidste i Chilly1 cascaden.

Det betyder så, at man ikke kan kører med ren R1150 i 2. trin, trykket bliver simpelthen for stort. Man må blande lidt i, eller kører på R170. Her har Chilly 1 valgt det første.

En tredje begrænsning er kølehovedet, det er ikke noget dårligt kølehoved, men f. eks Prommyhovedet er bedre! Her er så et andet problem, indstilling af belastning, derfor har chilly 1 valgt at lave forskellige "indstillinger" så kan man prøve at finde det der virker bedst i det konkrete tilfælde.

Prøv at kør en SuperPi M32 og lad os se hvad max OC er, og hvor høj V-core kan blive.

Endnu engang tillykke med dyret. :cheers:

• Hej Tom - Jeg ville blot påpege at cascaden er fysisk større end din. ;) Jeg har jo set begge cascader, din og Brians. Og Brians er større fysisk IMO. Dog er den ikke kraftigere som du selv påpeger.