Indlæg af købkøb

    Nu har jeg så testet og den siger at harddisken er i orden..


    Men jeg har søgt rundt omkring og kan se at nogle folk der har haft dette problem har set at deres harddisk er sat til at køre PIO istedet.


    Har fundet ud af det :-)


    Måtte geninstallere controlleren og så genstarte :-) Ved dog ikke hvorfor den var sat til at køre PIO istedet for Ultra DMA?

    Hejsa Tweak.


    Jeg kunne godt bruge noget hjælp.


    Jeg har netop købt en ny harddisk på 1,5 TB og bruger derfor nogle gamle 250 GB som noget ekstra lager og backup. Det eneste problem er at den ene harddisk er UTROLIG langsom når man skal kopiere ting fra den.


    Jeg har prøvet at kopiere filer fra en harddisk eller USB drev til den og det kører med en 50-75 MB/sek. Men hvis jeg skal åbne en fil eller kopiere fra disken til en anden destination så er vi nede og snakke 3-10 MB/ sek.


    Det er en SATA 250GB Western Digital og jeg har ingen idé hvorfor den pludselig er blevet sådan? Kan den være defekt eller sådan noget? Det er nemlig noget der pludselig er sket. Det undrer mig bare over at det kun er når jeg læser fra den at den er så langsom.

    Hejsa Tweakere


    Jeg har lige fået en ny harddisk og ville gerne have den til at erstatte min gamle. Men jeg vil helst ikke have slettet alle mine gamle data.


    Så jeg tænkte på om ikke der var en nem, gratis, måde at få klonet min nuværende boot disk over på den nye?


    Der er Windows 7 på den og en masse spil og programmer osv. Jeg synes jeg læste om det for længe siden, men de ting jeg har fundet på google giver ikke et tydeligt svar på om jeg efter at have taget en backup bare kan "smide" den gamle ud og så boote op på den nye og alt virkede nøjagtig som før?

    Hejsa Tweakere!


    Jeg har hørt at der er en masse beta testers der har fået invites til SC2 Beta. Så ville høre om der ikke var en der havde en til overs? Eller evt en de gerne ville sælge til en lille sjat penge eller en harddisk?

    Hejsa


    Jeg vil meget gerne bytte denne væk, har fået den i en RMA sag fra Logitech selv, den har ikke været ude af pakken endnu, men står virkelig og mangler en mus så hvis ikke der kommer nogle tilbud så må jeg beholde den.


    Bytter fordi jeg egentlig ikke har behov for alt det den kan og den ser lidt for cyber ud til min smag :-)

    Hejsa Tweak


    Jeg ville høre om der var nogen der kunne anbefale en låsesmed der er billig?


    Har nemlig haft lidt dårlige oplevelser hvor jeg skulle betale 1600,- kl. 17 om eftermiddagen... Og fik så at vide af nogen at de skulle betale 400,- hvilket jo lyder en hel del sjovere for min pengepung, desværre kunne de ikke huske hvem de brugte :-(

    Lavede sådan en Checkdisk run, og den fryser hver gang den skal tjekke filerne..


    Jeg ville egentlig også bare have formateret, problemet er bare at hele min musik samling ligger der, og en del af musikken er fra CDer jeg har lånt ud eller som er gået i stykker osv. Så der er en stor del af det jeg ikke lige umiddelbart kan få igen :-(

    Hejsa drenge


    Jeg har et ret underligt problem, jeg har 2 harddiske på hver 250 GB pludselig for ca. 1 uge siden begyndte min explorer at crashe og alle mulige andre programmer gik også helt i stå hvis jeg prøvede at skrive til min lager disk?


    Jeg havde lige købt et album og hentet det over nettet, ikke fra en cd rip, og så da jeg ville afspille det gik alting bare i stå. Prøvede sidenhen med flere filer og det sker også når jeg kopierer ting fra mit system drev over på lager disken.


    Jeg kan uden problem læse fra den, for næsten alt mit musik ligger på den disk og jeg kan fint afspille det, det er først når jeg skriver en ny fil over på den?


    Er nogen der har nogle råd? Måske et program jeg kan teste den med osv?

    Der er også et program der hedder CIA commander som ikke fylder så meget som du smider over på en disk og booter fra den. Derefter kan du kopiere alt det du gerne vil fra harddisken over på en ekstern enhed ;)


    Men ellers er ubuntu også et fint valg.