iPhone 4

  • Har selv en 3Gs og er rigtig glad for den, og kan heller ikke rigtig se de store grunde til at opdatere da alt i iOS4 virker fint på den..


    Det der tiltaler mig mest på iPhone 4 er skærmen, nyt wifi, bedre kamera og HD optagelse og materialerne den er bygget i.


    Design mæssigt synes jeg den er sindssygt flot og virkelig lækker fordi det er glas både foran og bagved, men skal helt sikkert have en når jeg synes jeg vil ofre penge på den, eller så venter jeg til 5'eren kommer engang :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Hahah. Banebrydende. Jeg håber inderligt at du er kommet til at bruge det forkerte ord. Der er jo ikke noget banebrydende ved at lave et produkt som ikke har noget nyskabende bag sig. De har jo bare forstørret iPod'en. That's it. Vi har på vores skole også fundet på mange produkter hvor er er tale om en inkremtel innovation, og ikke en radikal innovation som Apple hyper det til at være. Og jo, det er bestemt en del af Apple's plan, at det kommer i nyhederne osv.. Det er ikke tilfældigt.


    Men nå, det er ikke iPad'en vi skal diskutere i denne tråd. Faldt bare lige over ordet banebrydende i forbindelse med iPad, og håber inderligt det var et uheld du brugte det ord :razz:


    Jeg mener det faktisk. Eller rettere det er banebrydende i nyere tid. Det er jo første gang der er lavet en mobiltelefon, der ikke kan være i lommen siden denne:


    Mobiltelefon


    Min far købte en sådan tilbage i starten af 90'erne så vidt jeg husker. Det kostede 18.000 kr...BRUGT.


    Nå, spøg til side. Det jeg mener med at iPad er banebrydende er at de er kommet med en ny produkttype. F.eks. som da de første netbooks kom, den første mp3-afspiller osv.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Nå, spøg til side. Det jeg mener med at iPad er banebrydende er at de er kommet med en ny produkttype. F.eks. som da de første netbooks kom, den første mp3-afspiller osv.


    Det er så præcist der Apple's PR maskine kører forrygende. De er ikke de første til at komme med en "pad". HPs slate var ude ved launch af iPad.


    Apple er så fantastisk gode til at få sat et spin igang omkring deres produkter!


    Når alt det er sagt så ja, de har nogle rigtigt lækre produkter, og iPhone 4G ser da lækker ud. Mit problem ligger mest i deres ekstremt restriktive måde at tænke på. Jeg har ikke lyst til at være tvunget til at bruge ét bestemt stykke software for at kunne "snakke" med mine gadgets. Jeg vil SELV bestemme hvordan jeg vil hælde filer/musik/andet over på dem - derfor bliver det ikke apple's lige foreløbigt.


    /ask

  • Offtopic:
    Sjov som flere (tæller mindst 3 bare i denne tråd) kalder den nye iPhone for iPhone 4G..... Navnet er iPhone 4, og IKKE iPhone 4G. Den har absolut INTET med 4G at gøre.......
    /Offtopic


    Topic:
    Jeg overvejer den meget. Konen bliver mere og mere interesseret i at få en iPhone osse, så man kunne jo overlade sin 3Gs til hende, og så selv købe en iPhone 4 :)
    Jeg er dog, som så mange andre, ikke SUPER imponeret over de nye ting som en iPhone 4 kan. Med en 3Gs, opdateret til iOS4, så ser jeg ikke forskellen som specielt stor. Det bliver afgørende for mig om prisen bliver nogenlunde på samme niveau som da 3Gs kom på det danske markede.
    /Topic


    Jan


  • A'hva? HP's Slate var blevet fremvist, ja. Men ikke udkommet. Og nu udkommer den sandsynligvis aldrig (http://www.engadget.com/2010/0…-from-windows-7-to-webos/). Under alle omstændigheder er det i mine øjne en forkert tilgang til en tablet at den skulle køre windows 7. Jeg synes iPad er nice, en af grundene til det er netop at den kører et let system, og at når man kører et app er det app hele skærmen. iPad'en bliver til det app man kører. Det synes jeg er en god måde at gøre det når alt skal køre via touch.


  • Tja. grunden til at man kan forveksle den med 4G i stedet for 4. Er måske fordi at hvis man skriver "iphone 4" på google, så forslår den selv "g'et". Der er alligevel 40mio hits på "iPhone 4G" Såh..


    Men jeg troede bestemt den havde 4G, og uden det, så ser jeg godt nok ikk meget fremtid i den. 4G er jo lige på trapperne. Men det er self en del af Apple store pengeplan. For så kan de lave nogle bitte små ændringer og kalde den 4G(s) eller sådan noget.


    HTC kommer jo med deres EVO 4G her til sommer. Det er da et fremskidt.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • EVO 4G kom i USA her forleden, men den passer jo ikke til de danske frekvensbånd, det er ikke en GSM-telefon. Jeg har ikke kendskab til at den skulle komme til Danmark her med det første. Og det kræver jo også at der er 4g på markedet, og det tilbyder AT&T ikke i USA, og der er ingen der kan tilbyde det i Danmark - frekvenserne blev først fordelt mellem udbyderne i Maj 2010. Jeg gætter på der går ALLER mindst et år før de åbner for det. Mange af selskaberne siger at de ikke har fået pengene hjem på deres 3g-netværk endnu.
    For Apple giver det ikke mening at bruge plads (der er ingen chips der kan håndtere 3g OG 4g. EVO har to separate chips til det) og batteritid på det, når der ikke er nogen åbenlyse markeder. Jeg har set folk der skriver at EVO holder 6 timer pr. opladning hvis 4g er tændt. Det håber jeg ihvertfald ikke er sandt. Men under alle omstændigheder forstår jeg sagtens at Apple ikke putter 4G i. Det ville være direkte fjollet på nuværende tidspunkt imo.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    EVO 4G kom i USA her forleden, men den passer jo ikke til de danske frekvensbånd, det er ikke en GSM-telefon. Jeg har ikke kendskab til at den skulle komme til Danmark her med det første. Og det kræver jo også at der er 4g på markedet, og det tilbyder AT&T ikke i USA, og der er ingen der kan tilbyde det i Danmark - frekvenserne blev først fordelt mellem udbyderne i Maj 2010. Jeg gætter på der går ALLER mindst et år før de åbner for det. Mange af selskaberne siger at de ikke har fået pengene hjem på deres 3g-netværk endnu.
    For Apple giver det ikke mening at bruge plads (der er ingen chips der kan håndtere 3g OG 4g. EVO har to separate chips til det) og batteritid på det, når der ikke er nogen åbenlyse markeder. Jeg har set folk der skriver at EVO holder 6 timer pr. opladning hvis 4g er tændt. Det håber jeg ihvertfald ikke er sandt. Men under alle omstændigheder forstår jeg sagtens at Apple ikke putter 4G i. Det ville være direkte fjollet på nuværende tidspunkt imo.


    Det giver jeg dig helt ret i. Men jeg er ikke i tvivl om at apple vælger at kalde den "4", fordi så vil der sikkert være nogle der tror den kan bruges til 4G. Du kan bare søge på google og se hvor mange nyhedssider der skriver 4G. Det er umuligt tilfældigt.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • navnet "4G" kunne vel også henvise til 4. Generation (den er jo nummer 4 i rækkefølgen)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Var jo posted over alt inden for de sidste par måneder at den helt sikkert ville hede iPhone 4G..
    Det er absolut ikke Apple's skyld. Alle sider med rygter var enige om at den enten
    ville hedde iPhone 4G eller iPhone HD.


    Jeg synes iPhone 4 er et fint navn.
    At den så ikke er lavet til 4G nettet gør mig ikke så meget.
    Kommer ikke selv til at bruge de hastigheder alligevel.
    3G nettet er rigeligt hurtigt til mit brug.

  • Ingen Iphone til mig.. Har dog en 3G til salg hvis nogen skulle være interesseret... Hehe...


    Anyways, tror jeg skifter den ud til en Android.. Jeg er bare ikke Apple mand og bliver det heller aldrig.. Synes egentlig Iphonen har tjent mig utrolig godt og som telefon og underholdning er den kanon god.. Den holder også godt på strømmen..


    Men så snart det kommer til at blive sat i Apple's håndjern, så står jeg af.. Kan ikke ændre dit og kan ikke ændre dat... :(
    Til daglig er jeg som sagt glad for telefonen, men hver gang jeg har den til computeren og den der lumsket virus kaldet iTunes, som af en eller anden grund får snydt sig udenom min antivirus gang på gang, starter op er jeg simpelthen ved at splitte skrivebordet ad i småstykker i raseri og fortvivlelse.... X(


    Det er bare ikke min kop te...


    Derfor ingen Iphone 4 til mig...

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Der er derfor der er noget smart der hedder jailbreak. :)


    Havde jeg ikke kunne jailbreake, havde jeg nok heller ikke haft en iPhone.


    Lige nu er både damens og min 3GS'er jailbroken på 4.0, og det kører sgu godt.


    Har stadig ikke besluttet mig for om jeg skal have en iPhone 4.
    Vi er skrevet op til 2 stk. hos 3, men vil lige se hvad det endelige resultat bliver af
    det antenne-problem.


    Ellers må vi jo bare have et tyndt plastik-case om den.


  • venter også lige med at købe iphone til der er kommet lidt mere frem om det antenne-problem, men ellers må jeg bare have en bumper

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Lol.. Jeg troede den havde 4g.. Noobs ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tja antenne problemet.. Det er jo sådan ved alle telefoner at de mister signal når man holder foran modtageren med hånden, det kan man ikke komme uden om, så er det bare et spørgsmål om hvor den er placeret.
    Nokia bl.a. har også haft problemer med at deres telefoner mister signal når man holder om dem.


    Jeg læste her igår at Apple kom ud og forsvarede antenne problemet med at det var funktionen der udregnede signalstyrken der ikke var kalibreret ordentligt og viste mere signal end der egentlig var til stede. Jeg har også læst et par tests fra Danmark, og der har de ikke kunne finde nogen problemer med signalet og mistede samtaler, så det er da en mulighed at folk der står i et dårligt område får en brudt samtale fordi der kun reelt er én "bar" i signalstyrke, selvom telefonen software-mæssigt fejlagtigt viser fuldt, og så kan en lille blokerings påvirkning fra en hånd sikkert sagtens have nok indflydelse.


    Hvis dette ikke er tilfældet, og problemet ligger i selve udformning af rammen og hvordan den bliver påvirket af man holder ved den, så er løsningen jo ret enkel, at bruge en bumper eller et andet cover, hvilket langt de fleste ender med at bruge uanset hvad ;)


    Jeg har aldrig selv haft en iPhone, men tror nu godt nok at jeg hopper med på vognen den her gang og ser hvad alt hypet er bygget op omkring :D Telefonen ser ihvertfald rigtig lækker ud :P

  • Solgte min 3G inden jeg tog ud at rejse - så når jeg kommer hjem, står den på 3GS elller 4; alt efter prisen ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Ingen iphone til mig, synes som mange andre ikke om deres itunes!
    Har lige pt en legend og den er jeg meget tilfreds med, så det bliver htc det næste lange stykke tid :)

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Hehe, er det ikke lidt dumt at droppe en telefon pga. et program til computeren?


    Der findes da masser af alternativer til iTunes til ens iPod eller iPhone.


    Jeg nå indrømme, at jeg har lidt den samme holdning. Jeg ved godt at man kan komme uden om det, men jeg gider ikke at skulle stå på hovedet for at få min telefon til at virke som jeg vil have den.


    Det er fint at apple gerne vil udbrede iTunes, men at de forsøger at tvinge folk til at bruge deres software bryder jeg mig ikke om.


    /ask