Indlæg af Dylmer

    Hej.


    Først og fremmest søger jeg et Asus bundkort med Z77 chipset. Kort skal understøtte SLI


    Dernæst mangler jeg en s1155 cpu. Den skal ikke kunne det helt vilde så tænker noget core i3 eller i5. Om det er Sandy eller Ivy betyder heller ikke så meget.


    Andre ting som også kunne bruges:
    En lille PSU på ca 300-350W med 24 pins ATX - Skal være støjsvag
    DDR3 ram - helst 1600MHz - 4 eller 8 GB


    Skriv hvad I har samt en pris :-)

    Har en seperat disk i serveren udelukkende til backup.. Mangler bare lige en skuffe eller dock med hot-swap.. Jeg bruger allway sync til at køre en manuel backup af og til.. Tror også jeg skal have en anden disk med backup på som jeg smider om til noget familie i.I tilfælde af at huset styrter sammen.. :-)

    Hej..


    Jeg har pt. et Z77 bundkort, men er blevet tilbudt et p67 da jeg skal til at rodde lidt med SLi..


    Er der nogen ulemper ved at køre Ivy på et p67 fremfor Z77?


    Tak for tilbagemelding.


    Ved ikk helt med krav til modulær, men støjen må helst gerne være på lav niveau.. Lidt derfor jeg kiggede på Corsair. Har selv en lidt ældre Corsair HX520 tror jeg den hedder og den klarer fint 4,2 GHz og uden støj i min og er aldrig i nærheden af de 520W.. Så ja en 550W kan også klare det, men kan umiddelbart kun finde den som modulær.


    Mht. ram tror jeg du har ret. Kører selv med Kingston HyperX T1 1600MHz som er rated til 1,65V. Prøvede lige og de kører også fint med 1,5V. Men ja, kan jo ligeså godt købe de Crucial som faktisk skulle være lidt bedre. Men er de 1600 MHz fint nok idag? Og hvor meget betyder det contra lavere CAS..?


    Jeg kom faktisk også lidt i tvivl om GFX.. Læste lige et par test og det ser ud til at GTX 670 ligger en lille tand over GTX760 i ydelse og prisen er kun en lille sule hæjere.. Den er så en tand ældre, men det er vel ydelsen der er værd at gå efter her??

    Hej tweakers.


    Jeg skal bikse en maskine sammen til en kammerat som bl.a. skal bruges til lidt gaming. Nok primært BF3 og BF4.
    Der kommer ikk voldsom OC på. Måske omkring små 4GHz.
    Tror ikk umiddelbart han har planer om SLI på noget tidspunkt.


    Det bliver noget i stil med:
    Core I5 4670K
    Asus Z87-A
    GTX 760 eller GTX 770
    En samsung SSD samt en 2TB HDD.
    8GB ram??
    Og en PSU??


    Synes at have læst at ram'en helst skal køre ved 1,5V?
    Hvad ville I vælge her?


    PSU?
    Jeg har umiddelbart en Corsair TX650 V2 i tankerne, men er åbent overfor andre forslag.
    Hvad med Antec HCG 520 ??


    På forhånd tak.

    Jeg ville hellere spare BD drevet og så få en SSD. Den gør bare system så meget hurtigere.
    Hvis du evt. vil spare kan du gå efter den største Core I5'er istedet. Der er rimelig meget sparet og ydelsen i spil skulle næsten den samme. Sådan var det i hvert fald med Ivy Bridge.
    Igen kan 8GB ram nok også gøre det hvis der skal spares lidt.


    Mht. gfx, så ville jeg umiddelbart nok holde mig til 770'eren hvis du spiller krævende spil såsom BF3 og snart BF 4.
    Hvilken skærm har du/skal du have?


    Mit GTX660 Klarer det faktisk rigtig fint i BF3 med alt på high/ultra, men jeg spiller også kun på en 1680x1050@60Hz skærm. Jeg overvejer pt en 1920x1080@120/144Hz skærm og så tror jeg den får svært ved at holde sig over de 60fps i den opløsning.


    Kabinettet kan sagtens gøres billigere, men det er meget en smags sag hvad man kan lide. Men kvalitetskabinetter kan godt købes til 5-800kr også.


    Hvis du overvejer en anden køler kan jeg klart anbefale Cooler Master Hyper 212 Evo. Den er ikk ret dyr. Jeg kører 4,2Ghz på min og den ligger omkring 50-55 grader i BF3 her i sommervarmen.

    Tak for tilbagemeldingerne..


    Jeg har studeret lidt på nettet og tror det bliver en 120/144 Hz skærm, da det ser ud til mange opnår store forbedringer selvom de ikk er i nærheden af de 120/144 fps.
    Desuden plejer 120Hz/144Hz også have lav input lag.
    IPS ville sikkert være lækkert til kontorbrug, men tror det vil gå ud over spiloplevelsen ifht. 120hz TN. Desuden koster de også rimelig godt til hvis man skal have en 1440p som også ville være en af begrundelserne for at vælge IPS.


    Og når vi er ved det tror jeg at 1080p på 27" går an. Selvfølgelig ville det være bedre med med højere, men tror jeg foretrækker de 120Hz istedet. Og efter at have set lidt på youtube omkring 24" vs 27" så er en 27'er jo heller ikk monster stor. Jeg sidder lig omkring 80-95 cm fra skærmen.


    Så umiddelbart bliver det Asus VG278He eller BenQ XL2720T.


    Edit:
    Stratos: Hvor kraftig er din maskine og oplever du også stor forbedring i fx. BF3?

    Delene ser umiddelbart rigtig fine ud og det skal nok blive en dejlig maskine.


    Men:
    Jeg ville nok smide en SSD i til styresystem.
    Ved ikk om du tit bruger det, men jeg bruger faktisk aldrig mit bd drev til noget som helst, så der kunne måske spares lidt istedet.
    Mht. ram plejer 8gb som regel at være længe nok. Jeg udnytter aldrig alle mine til gaming.


    Edit:


    Hvilke spil er der tale om?

    så vidt jeg ved er det bedst for dine øjne at holde dine skærme på enten 60 eller 120 Hz.
    hvis 120 Hz er udelukket pga hardware så er der vel kun en vej.
    personligt ville jeg holde mig til en 24" med 1920x1080.
    hvis jeg ville have en 27" ville jeg vælge at gå et tak op i opløsning også (2560x1440). meget fint at have en større skærm men hvis opløsningen er dem samme bliver billedet jo bare "strukket" for at passe til skærmen.


    Hvorfor 60 eller 120Hz skulle være bedst for øjnene må jeg stille spørgsmål ved? Hvor har du det fra?


    Har tænkt tanken med en 24", men tror bara opgraderingen bliver for lille ift den 22" jeg har nu.
    Jeg har tænkt tanken lidt mht opløsning, men er ikke sikker på om det er et problem med "kun" 1920x1080 på 27". Jeg må ud og kigge lidt tror jeg.
    Til sammenligning har min 22" jo også kun 1680x1050, men den er selvfølgelig også noget mindre.

    Enig med p3t3r, køb en med SSD.. Det burde være "lovkrav" på en bærbar da den udover at være meget hurtigere, også sparer strøm / batteri samt der ikke er roterende dele.. :-)


    Når du siger kontor brug, er det så en du skal bruge i mange timer og evt. som eneste pc hvor du ikke har nogen stationær? Afhængig af dit forbrug og dine krav kan jeg anbefale en Lenovo som kan bruge dockingstation. Derved kan du have en større skærm samt bedre mus og tastetur stående klar derhjemme som nemt kan dockes til når du ikk er på farten. De er dog som regel i en lidt højere prisklasse.

    Har ikke lige erfaringer med den du linker til, men har en bekendt som havde en af de store 15,6" 2012 modeller med en i7. Den virkede vist helt fint og med god ydelse, men det var en voldsom stor klods og laderen havde størrelse og vægt som mindede meget om en mursten. Han skiftede den til en Asus ultrabook da den simpelthen var for stor.


    Men som sagt skal jeg ikk kunne sige om det også er gældende for den du linker til..