Indlæg af Renegger

    Jeg har før haft medieserver med Plex kørende på "Green" HDD fra både WD og Seagate.


    De er selvfølgelig ikke beregnet til det, men de leverede en stabil og problemfri 24/7 kørsel i et par år.


    Derefter er de givet væk til sekundære hdd hos venner og familie - og de kører endnu.

    Hej alle


    Det kan godt være flere diske i mindre størrelse, men skal nok bruge 4-8TB plads totalt.


    Jeg giver gerne lidt for lånet, hvis det kræves.


    Bor i Ringsted og kan hente og bringe diskene på store dele af Sjælland.


    Det drejer sig bare om midlertidig lagring af filerne indtil software og OS er opdateret på min server. :)

    Er du 100% sikker på, at de to ting hænger sammen?


    Jeg har fået 2 stk. Af de mails du nævner. En på dansk og en på engelsk.


    Der stod at jeg var "spektakulær" på det video de havde optaget af mig. :P


    Det kan jo være en virus der ikke har tilhør til mailen, men er de ikkw sandsynligt, at dit board er stået af af sog selv (eller var dime hdd/ssd også kompromitteret)?


    Uanset hvad, så er det noget lort.


    Jeg skiftede fra z170 til z270 uden geninstallation af Windows, og det virkede fint.

    HP microserver og Xpenology all the way.


    Har kørt med det i snart 4 år.


    Pt. kører jeg med en Gen8 opdateret med en Xeon E3-1265L v2 fra Ebay og 16GM RAM.


    De kan findes brugt for et overkommeligt beløb. Det er dog lidt en gør-des-elv løsning med hensyn til installation af Xpenology (Synology software).


    Når først det kører, så kører det til gengæld helt fantastisk. :)

    Hej


    Det er super super ærgerligt, og jeg føler med dig.


    Jeg kan komme med en trøst (om end en ringe en), og det er at AsRock faktisk laver nogle ret habile bundkort.


    Jeg går altid efter AsRock eller Asus, når jeg køber boards, og har egentlig ikke nogen præference mellem de to (jeg køber primært mitx boards).


    Så lige på det punkt, tror jeg ikke du behøver at være ærgerlig, da deres kort faktisk er ganske gode (ikke som de gamle socket 478 dage, hvor de var laveste fællesnævner på mange boards). ;)


    Håber du slipper for flere af disse angreb i fremtiden. Har du nogen ide om hvordan du blev ramt?

    Det er ofte nødvendigt at hente nVidia's "Geforce Experience" program for at hente drivere (specielt ved ny installation af Windows), og den kræver at man har en nVidia konto og logger ind med den for at få lov at hente driveren.


    Dette er i hvert fald den oplevelse jeg har haft.


    Hvis I andre kan uden, så må jeg vist hellere kigge igen, så jeg evt. kan slippe for irriterende login. :D

    Det er noget tid siden, jeg havde AMD, men jeg synes altså ikke deres drivere havde flere problemer eller var for længe om at komme ud sammenlignet med Nvidia.
    Jeg har løbende skiftet mellem AMD og Nvidia, så rent historisk mener jeg selv jeg har et godt indtryk af hvordan de har klaret sig gennem tiden.


    Full disclosure: Jeg er ikke typen, der sidder og spammer F4 når nye spil udkommer, for at få de seneste drivere MED DET SAMME. ;)


    Udover en periode hvor AMD havde microstuttering ved Crossfire, så har jeg ikke oplevet at de var mærkbart bagefter på driverfronten.


    Jeg er irriteret over at man skal bruge login for at hente Nvidia drivere, så hvis man stadigt slipper for det, så er det bestemt et plus i min bog.


    Udsnit over de kort jeg har haft:
    DT:
    Geforce 2, 4, Radeon 9500 Pro, Geforce 7800 GT/SLI, 8800GT/SLI, Radeon HD5830, GTX480, HD5970, HD7950 Crossfire, GTX 1080, 1080 TI
    Laptop: Radeon 9000, Geforce 8400GS, GTX470m, GTX980m/970m/950m/150mx

    Hej alle


    Med barn og fortsat mere krævende arbejde, så bliver jeg nok nødt til at skille mig af med min dejlige gamer PC.


    Den skal afhetnes i Ringsted, da jeg ikke gider sende.


    FØRST TIL MØLLE.


    Dele ses i signatur men kan nævnes her:


    Gtx1080Ti
    I7 8700
    1tb SSD PCIE
    Predator X34 (100Hz)
    Asrock mitx
    16gb DDR4 3000mhz
    Corsair K70
    Razer Mamba
    NZXT vandkøler


    Skal afhentes senest i dag 1. April.

    Kig på følgende.


    - Rense gamle drivere ud med et tool i stil med CCLEANER


    - Tjekke om dine temperaturer ikke er for høje og om kortet throttler


    - Sikre at du har tilsluttet alle strømstik til GFX (burde ikke kunne starte uden, men man ved aldrig)


    - Hvilken specifik PSU er det, ikke alle er født lige - "750W" er ikke altid 750W


    - Har du en i5 6400 eller en i7 6700? - min i5-6600k var ikke rigtig nok til et GTX1080, men du skulle dog som minimum have mere ydelse end med GTX970 selv med en af de tre ovenstående CPU'er.


    - DLLS og RayTracing - ved ikke nok om dette, men kan aktivering af disse i drivere medføre performance-hit selv i spil der ikke understøtter det.