Indlæg af gaming-king



    Så vidt jeg ved, så virker AC3200 routere ikke uden for US.. Det er et specielt frekvensbånd de bruger derover, som ikke er lovligt i europa fx. ASUS har nemlig os en AC3200 http://www.hardwarezone.com.sg…3200-router-computex-2014 og den kommer i hvert fald ikke til europa pga. den ikke kan udnyttes herhjemme.


    Angående "bedre" ASUS router.. så har de jo lige lanceret AC87U som den nye konge.


    MEN MEN MEN.. jeg kan ikke understrege nok, at de reelle hastigheder man vil opleve, ikke ligger særlig meget over typiske gode N-routere eller nogle af de første AC routere.. Det er KUN teoretiske båndbreder de nævner. Og der findes endnu ikke udstyr der kan MODTAGE disse TEORETISKE hastigheder.


    Den hurtigste modtager lige p.t. er ASUS's PCE AC68 http://www.edbpriser.dk/netkor…-pce-ac68-id-7676734.aspx der jo sjovt nok kun er lavet til at understøtte optil ASUS's egen AC68u routers hastighed - dvs. 1.9Gbit/s (1300mbit/s AC + 600mbit/s N = AC1900 router)



    Derfor må jeg - som altid - advare mod trådløse forbindelser. Lad vær med at bruge for mange penge på det. Du får ikke mere. Personligt oplever jeg, at betaler man mellem 400-700kr, jamen så får du 98% af hastighden de dyre kan levere og samtigligt er de mere stabile eller på samme niveau som de dyre. (de dyrere værende fra 700-2500kr som de koster). De sidste mange penge efter 700kr, går til at betale for den nyeste teknologi, samt nogle funktioner du aldrig bruger alligevel, men som lyder smarte.


    Jeg kan anbefale dig at kikke på denne side (linket peger på WAN til LAN hastighed (dvs. kablet forbindelse), men du kan ændre det som du ønsker) http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view


    Jeg har selv købte denne til svigerforældrene inden for de sidste 6 måneder.. Den kører altid stabilt, når dejlig langt med signalet (også udenfor) og så koster den under 600kr. http://www.edbpriser.dk/router…c5-ac1200-id-7574097.aspx


    Om ikke andet. Held og lykke med at finde en god router. Det er aldrig nemt. For selvom du finder en som 95% andre kan lide, så kan du være uheldig og få en mandagsmodel som ikke vil snakke med noget af dit udstyr - sådan er det bare. :rolleyes: :) :9xo

    hvis det er tyveri er det indboforsikringen


    hvis der er andre der ødelægger det, et det deres forsikring


    Og hvis man selv ødelægger den (på vej der til eller fra) (pakke ud og pakker op og sætter op osv), så er det din egen indboforsikring. Personligt har vi en udvidet elektronik forsikring, som vi giver 300kr for om året, og så dækker det fabrikationsfejl op til 4 år (dvs. 2 år mere end din reklamationsret og garanti). Samt at den udviddet indboforsikring også har "Pludselig skade" dvs. mod uheld som fx hvis man taber TV'et hvis man flytter det osv.

    5820K'eren er den perfekte løsning. Den eneste grund til at vælge 5930K'eren, er fordi man bruger tri eller quad-sli/crossfire. Altså de ekstra PCI-lanes. med 5820K'eren har man 28.. Dvs. en x16 + 1 x8 og så er der stadig en x4 tilovers til en PCI-E SSD, lydkort eller netkort, osv..


    Ellers skal man næsten tage skridtet helt op til 5960X, for de ekstra cores.

    det her kunne være et bud den har dog en lidt lille skærm... den findes også med en 17'' men det er nok lige stort nok at skulle slæbe rundt med... men med en ekstern skærm så burde den være pretty spot on :-)
    i5 processor, ssd, usb3 og et ok grafikkort :-)


    http://www.mm-vision.dk/s4368-kompakt-gamer-baerbar


    Processoren er den samme som i den jeg fandt, og det er igen 8GB RAM, ligesom i mit bud.


    Det du får der, er en SSD og et grafikkort der er bedre (om kortet så kan bruges, ved jeg ikke. Kan ikke umiddelbart finde support for det).


    Men hvilket program vil du da redigere i? Det er ret vigtigt, at vide i forhold til om GPU'en kan udnyttes, og om det derfor er værd at smide penge efter det.



    Skærmopløsningen og det trådløse netkort er dog bedre, men personligt ville jeg hellere lægge pengene i en bedre processor - gerne noget quad.


    De fleste redigeringsprogrammer kan godt bruge GPUer, men som jeg også skrev, så kommer det meget an på programmet, om det rent faktisk kan udnytte GPUen. Når det så er sagt, så er det også kun BESTEMTE GPU'er og du kan derfor ikke bare købe den du vil. 8|


    Men det har så lykkes dig at finde en computer med en ældre og dårligere ydende CPU, mindre RAM (ja du skriver godt nok han skal opgradere, men så bliver den også 600kr dyrere, hvilket så gør den dyrere end mit valg). Dens harddisk er halv så stor og har ikke SSD-cache indbygget som burde kunne give lidt hastighed. Dernæst så er GPUen igen ældre og dårligere ydende end den jeg har fundet.
    Det den bærbar du har fundet har, er dog en bedre opløsning på skærmen (HD vs FHD) hvilket er guld værd og så har den et blu-ray drev - men det var ikke noget #tunfisk bestemt skrev han manglede. Så det er lidt op til ham selv at vurdere om det er noget han vil prioritere. :rolleyes:


    Men du skriver at det er muligt at redigere på et ekstern medie som fx USB 2.0.. og ja det er da muligt og ligeledes er det også muligt at redigere video på en gammel Athlon XP 2600+ single core AMD CPU fra 2003, men jeg kan bestemt ikke anbefale det. :thumbdown:


    En USB 3.0 harddisk kunne jeg gå med til, men alt under, sløver unødvendigt systemet. Jeg gætter næsten på du ikke sidder til dagligt og arbejde med videoredigering. :whistling: :razz:

    En air er en meget svag computer (rent ydelsesmæssigt) (og starter først ved 7000kr og op for den lille 11"), og en Macbook Pro er slet ikke i sigte til 5000kr (den lille 13" starter ved 11.000kr). Desuden får du bare mere rå power ved at vælge en Windows maskine frem for en Mac maskine (set ud fra samme budget).


    Når det kommer til video redigering, så er større normalt = bedre, i det at de programmer man bruger til at videoredigere gerne kræver noget arbejdesplads. Men forstår self godt du gerne vil kunne have den under armen. Men må desværre fraråde dig vælge en 11" og 13" er absolut minimum - som jeg ser det.


    Men du skriver du gerne vil bruge den til videoredigering, og så handler det altså bare om så meget kraft som overhovedet muligt på CPU og RAM området. GPU er også vigtigt, men det er mere op til det program du har tænkt dig at bruge, så derfor er det en mindre prioritet - især på det budget du har. En SSD er guld værd ved videoredigering, da det er meget harddisk intenst arbejde, da den konstant skal bruge dataen derfra.

    Først og fremmest.


    Macbook Air og videoredigering må du aldrig bruge i sammesætning. Det vil absolut ikke blive en sjov opgave.


    Dernæst.. for 5000kr... du får altså ikke noget specielt der henvender sig til Workstation/videoredigering.


    Hvis du direkte skal bruge den til videoredigering vil jeg nok nærmere hæve budgettet til 10-15.000kr. Ellers er det bare en helt almindelig bærbar computer du skal have.


    Men til de 5000kr, vil jeg nok sige denne her: https://www.komplett.dk/acer-aspire-e5-572g-156-hd/817388


    Men som sagt, så er der ikke noget specielt videoredigerings venligt over den. Det er bare en ganske almindelig bærbar.

    Øh.. Måske er det vigtigere at spørge hvilket grafikkort der er tale om. Altså modellen. For nogle af de ældre NVIDIA kort havde HDMI, men uden lyd driver/overførsel.

    Med NH-D14 skal du sikre dig, at dine RAM blokke ikke har nogle høje heat-spreaders. På de lidt dyrere RAM-blokke kan du afmontere det øverste af heat-spreaderen, men på de lidt billigere er hele køleenheden bare en stor enhed, og det kan give problemer.


    Af selvsamme grund har jeg også valgt nogle RAM-blokke uden en stor heatspreader - hvilket for 96% af alle mennesker, heller ikke er nødvendigt. Slet ikke hvis du ikke overclocker dem. Men nu ved jeg selvfølgelig ikke om du allerede har RAM-blokke liggende.

    Arhhh Lars. Det har du så ikke helt ret i. Selvom en i7 2600K er 3 år gammel, kan man da stadig få en god slat penge for dig. Men hvis du mener 1.000kr er "ikke så meget værd", så må du have en god indtægt hvor 1.000kr åbenbart er noget du kaster om dig :T

    Hmm.. Teoretisk er der ingen problem i det.. Desværre vil du få nogle ret dårlige overførselshastigheder fra NAS'en.


    De lidt dyrere NAS enheder på markedet kan man nå maksimum hastighed på gigabit (dvs. omkring 110-120MB/s)(Det er i hvert fald den hastighed min Synology DS1512+ kører med).
    Med det trådløse - selvom du bruger mange tusinde kroner på netværksudstyr - vil du næppe nå en dag over 30MB/s. Og hvis det bare er lidt dårligt netværk du har, ja så vil det nok nærmere være 10MB/s.


    Men ja, altså NAS vil sagtens fungere, du skal bare have noget mere tålmodighed.

    Hvordan ser det ud med support for iPhone 4?


    Jeg kører nemlig stadig (ja stadig) på den gamle 5.0.1, da jeg har været bange for, at min ip4 skulle gå hen og blive langsom og sløv. Men det er den blevet alligevel, selvom jeg ikke har opdateret. Jeg gætter på det er fordi app'sne trækker mere den dag i dag. Og nu da 7.1.1 er kommet har de jo fået lidt mere performance ud af ios igen til ip4. og nu vil jeg egentligt gerne updatere (også mest af alt fordi jeg ikke længere kan installere eller opdatere nogle som helst apps på min ip4).


    Men jeg føler stadig der er nogle ting jeg gerne vil have adgang til på Cydia.

    Nu arbejder jeg selv med video produktion, og kan da informere dig om, at selv et lille kort som GTX 650 giver utrolig meget i forbindelse med Premiere Pro og After Effect. Jo, de store kort som 670,680,770 og 780 giver mere. Men set ud fra et økonomisk synspunkt, så betaler du utrolig meget mere, for ikke særlig meget mere ydelse.


    Hvordan det virker i 3D Max, aner jeg ikke. Har ikke meget erfaring med modellering osv, men i Adobe kan selv et lille CUDA-kort gøre meget.


    Og ja, et GTX 650 kan altså købes fra ny til omkring 700kr. Og måske kan det findes billigere brugt fra nogen som ønsker at opgradere.

    Teknisk set bliver der ikke "skudt om hjøner". Skudet flyver stadig i en lige retning. Ja jeg ved godt jeg flueknepper. og mit indlæg skal da også bare ses som spas. Men come on, der bliver jo ikke skudt om hjørnet. Ja skudet bliver affyrret rundt om et hjørne, men det flyver nu en gang stadig i en lige linje ;) :T