Indlæg af dkwolf


    Intel NUC er nu ellers super nice små HTPC'er. Min I3 æder hvad som helst jeg smider på den uden at svede, 1080p streams er ~3% cpu eller sådan. Du behøver ikke så meget ram til en HTPC, 4 gig er rigeligt til det.

    Du kan købe lige de ram du vil, så længe de kører samme hastighed som dem du har nu, så skulle du ikke få nogle problemer.

    Det er selvfølgelig smag og behag :) Jeg kommer ikke til at sidde og surfe på min nuc alligevel. Den er 100% dediketeret mediacenter. Har også kun en MCE remote til den.


    Har både Fujitsu MCE remote og mit K400, så kan man sådan set alt :)



    Men kan kun være enig i det er en lækker maskine.


    bestemt



    Har ikke selv haft en PI, men så en hos en kammerat og NUC er bare meget meget bedre og hurtigere. PI så ud til at have svært ved at trække det letteste skin osv. Den er helt sikker fin til prisen, men hvis man vil have fart og det skal kører smooth, er Nuc helt klart vejen frem !


    min Pi kørte fint, men dens 700Mhz single core cpu var bare ikke helt nok og fik den til at føles lidt tung i det og man skal huske at den også kun har 512Mb ram at gøre godt med :) yeah den er ikke super hurtig, men til ~500kr og 2W ved fuld load... ja så er der ikke meget der kommer i nærheden af den.

    Jeg har også købt en. Virkelig lækker maskine til media center.


    Jeg bruger dog Openelc istedet for windows. Synes det virker bedre ( Du skal dog bruge beta builds, når du har en nuc )


    Kørte OpenElec på min Pi og var ikke super imponeret over det, så bliver med XBMC - så kan jeg også bruge den til andre ting med Win på.

    Har igennem længere tid overvejet at bygge mig et nyt media center som udskiftning for min WD TV og Raspberry Pi. Besluttede mig i sidste uge for at købe en Intel Next Unit of Computing box og holy shi*, der er power i sådan en lille box. Så herved mine ord for at står man og mangler en lille media box eller bare en lille pc - så er de helt oppe og ringe. Endte med en Core I3 model (DC3217IYE) og den er næsten mindre end min gamle WD TV 8|


    Alt i alt stod mit media center mig i små 3200kr for NUC, 4Ggig ram, 128Gb SSD samt et Logitech K400 keyboard/touchpad
    En Windows 7 på den og XBMC spiller - alt er ufatteligt hurtigt :)


    Selv med direkte BDrip bruger begynder den ikke engang at arbejde og den mikro blæser kan slet ikke høres, skal have mit øre helt ned til den før man kan ane at der er en blæser i.


    Som lille bonus... Den gut hos Intel som har designet kassen de kommer i.... du fortjener sgu en præmie, den spiller Intels lille melodi når man åbner kassen :D http://www.youtube.com/watch?v=YioBQBZxEhg (ikke min video)

    Jeg vil gerne købe :) Min 256MB Pi er lidt for langsom, og den virker egentlig ikke mere :S
    Hvad bliver det med fragt til Aalborg?


    I følge Post.dk så er priserne ~40,- som brev, 80,- som pakke uden omdeling eller 100,- som pakke med omdeling

    Er det den pakke som man kan købe fra komplett.dk? og hvad er grunden til salg.


    ja, kabinettet er vist et andet - min er direkte fra Raspberry Store - og uden HDMI kabel, så det skal man selv lige købe, men de koster jo 30 bobs.
    Sælger den da jeg har købt en Intel NUC til MediaCenter

    Raspberry Pi Type B Single Board Computer 512MB
    Raspberry Pi Type B Case - Black
    Micro USB Euro power supply for Raspberry Pi
    16 GB SDHC Memory Card Kingston Class 10


    ------------


    Den er lidt over 1 år gammel nu (21/1-2013) og virker perfekt.


    Pris: HBO 300kr - kan sendes eller afhentes i Nordsjælland/KBH-Østerbro


    Er din XP aktiveret? Det kan blokere for updates. Tjek eventuelt din Windows log om der bliver skrevet en fejlkode eller anden info man kan bruge til at fejlsøge.


    Quick format: FAT tabel slettes og disk er klar
    Fuld format: FAT tabel slettes, disk scannes for bad sectores og klar


    Så hvis disken er helt ny er der ikke den helt store grund til at køre fuld format. Dog er der nogle der siger at man bør lave fuld format ved en ny disk for at bygge fil strukturen op, men sådan som NTFS virker nu, så gør det ikke den helt store forskel. Specielt hvis det er en SSD, så er det 100% lige meget.