Influenza epidemi - Hvor mange ligger syge?

  • Sidder her og spekulerer på hvor mange herinde på tweak der er blevet smidtet. Har selv ligget syg siden onsdag.


    Andre herinde der ligger syge?

  • Ikke her. Jeg er stadig rask som en havørn!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nu bliver alle tilfælde af influenza kategoriseret som N1H1 og der er helt sikker en del der også har en af de normale nfluenza typer.


    Jeg kender slet ingen der har ligget med hverken den ene eller den anden influenza type her de sidste par måneder.


    Hvis folk gjorde mere ud af deres håndhygiejne vil det hjælpe meget på det.

  • Jeg har det som om jeg er godt på vej til en gang influenza :rolleyes: , men jeg har sq ikke tid til at være syg, den står på 2 fotoopgaver i morgen, så kryds lige fingre for mit helbred. :)

  • Formoder også selv at jeg har været smittet. Det stod dog kun "slemt" til et par dage, og elelrs har der været "mén" af det en uge efter.
    Jeg kommer ind hos alverdens mennesker i løbet af en dag, syge og raske, så det næsten svært at undgå. Men hva', jeg lever jo stadig :D , og i fald af det var det, så var det nu ikke noget at himle op over.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Formoder også selv at jeg har været smittet. Det stod dog kun "slemt" til et par dage, og elelrs har der været "mén" af det en uge efter.
    Jeg kommer ind hos alverdens mennesker i løbet af en dag, syge og raske, så det næsten svært at undgå. Men hva', jeg lever jo stadig :D , og i fald af det var det, så var det nu ikke noget at himle op over.


    H1N1 er nu heller ikke så farlig en sygdom, hvis man ser på antallet af døde (i hvertfald ikke indtil videre). Forskellen mellem denne og andre influenzatyper er at denne dræber tilsyneladende raske personer i modsætning til andre, der dræber gamle og personer med dårligt immunforsvar.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Har det lidt svært med den influenza.. På den ene side er jeg træt af at høre på det hysteri, der nærmest får det hele til at føles som om man er med i en amerikansk dommedagsfilm.. Men på den anden side har jeg ikke lige lyst til at ligge i 2 uger eller det der er værre..


    Har ingen milt, så nogle læger mener at jeg burde ha et dårligt immunforsvar.. Så jeg burde et eller andet sted se at komme til lægen og få et stik, men venter også lige for at høre om evt. bivirkninger..


    Men nej har ikke været slemt syg i meget lang tid heldigvis.. 7-9-13.. Har dog været lidt nede 2 gange de sidste par måneder, har heldigvis kunne holde mig ovenvande og ude af sengen :) har ikke tid til at ligge syg :P


    Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Min bror og kusine er blevet ramt, så det nok et spørgsmål om tid resten af familien får det.. Men så vidt jeg har forstået, forventer de epidemien vil komme igen næste år, bare værre, men dem der har haft den kan ikke smittes igen?


    Ikke med mindre det er en ny streng af virussen..

  • Så gælder det jo om at blive syg i år!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Har ikke haft influenza de sidste 5 år, og er da godt nok ved at være pissed over at skulle høre på alt det H1N1 snak. De fylder jo alle medier med det. Det er lidt utroligt de ikke kan indse at den ikke er en "farligere" end almindelig influenza..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Har ikke haft influenza de sidste 5 år, og er da godt nok ved at være pissed over at skulle høre på alt det H1N1 snak. De fylder jo alle medier med det. Det er lidt utroligt de ikke kan indse at den ikke er en "farligere" end almindelig influenza..


    Det er vel fint, hvis det kan gøre smittede folk bliver i sengen fremfor at tage i skole, på uni, eller arbejde og smitte venner og kolleager.
    Eller hvis det gør at folk tager deres forholds regler fx ved at være lidt mere obs på hygiejnen.


    Jeg er ret sikker på jeg har haft det, blev lidt sløj søndag aften, og mandag morgen da jeg vågnede var det helt galt, ondt i hovedet, frøs, ondt i halsen, og øm i hele kroppen. Det stod så på indtil torsdag, hvor det siden er gået fremad, kan dog stadig mærke jeg ikke er 100% endnu, men det er langt bedre end det var.

  • Tror sku godt nok den er på vej, eller så var det bare en ækel bytur i går.. Mon ikke jeg får et endeligt "svar" i morgen? :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Har ikke haft influenza de sidste 5 år, og er da godt nok ved at være pissed over at skulle høre på alt det H1N1 snak. De fylder jo alle medier med det. Det er lidt utroligt de ikke kan indse at den ikke er en "farligere" end almindelig influenza..


    Sådan vil mange nok sige om H1N1 indtil videre her i Danmark.


    Det som bekymre mig lidt om den er at der allerede er dødsfald i Norge, og nogle af de dødsfald er sket på raske personer (Som ikke vil blive kategoriseret i den risiko-gruppe som de har lavet i DK), som fik et influenza anfald og døde få uger efter..


    Det er lidt den jeg er bange for, da vores kære sundhedsstyrelse kun mener man bør få en vaccine når man er i den såkaldte risiko gruppe, og at vi også vil komme til at se dødsfald i Danmark.


    De fleste ved så heller ikke hvad man har, før man mister det.. bare forbandet svært at komme til livs igen ... /ressurrect target.

  • Det er også sjovt som man bliver afvist ved hospitalerne. Siden lørdag er jeg begyndt at hoste og tænkte derfor at jeg hellere måtte blive tjekket for lungebetændelse eller lignende, da det jo let kan følge med influenzaen. Men da jeg ringede til lægehuset sagde de til mig at hvis jeg har under 39 i feber skal jeg ikke komme. Men det er selvfølgelig for at det ikke skal brede sig.

  • Har heldigvis ikke været ramt og skal op og stikkes i dag. Hører til risiko gruppen, da jeg har diabetes.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg har lagt syg siden mandag til og med fredag. Men er i gang igen, dog er jeg ikke 100% klar endnu.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har været syg siden Onsdag sidste uge med influenza og er ved at være ovenpå først nu.. Har ikke været syg i 3 år lige på nær let forkøelse. :roller:



    Zykov :razz:

    win xp home edition sp3
    MSI K8N Neo2 Platinum-54G
    120GB maxtor+80GB seagate baracuda,320GB seagate baracuda sata2
    2Gb G.Skill ZX Series DDR PC3200 (DDR400) 2-3-2-5 Dual Channel kit
    A64 4000+ San diago
    Zelman CNPS7000-CU,
    chill-innovation cp-510a
    Leadtek 7800GS

    Samsung 940BF
    Logitech G15 gamer tastatur
    Asus my cinema p7131 hybrid
    WD My Passport Essential 160 GB
    MSI CX600 (Win7)