Influenza epidemi - Hvor mange ligger syge?

  • Hvor mange af jer der ligger syge har reelt fået at vide at det er H1N1. Det er kan jo være så mange andre ting.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Hvor mange af jer der ligger syge har reelt fået at vide at det er H1N1. Det er kan jo være så mange andre ting.


    Anders


    Hmm.. jeg går sq ikk til læge bare fordi jeg har lidt influenza. Men jeg er da ret sikker på at jeg har haft H1N1. For det har været slemmere end normal forkølelse.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Dem der skal stemme i morgen skal huske ikke at sutte på blyanten :))


    Jeg er endnu ikke blevet ramt, og satser på at undgå det nu hvor jeg har fået at vide, at det er en dårlig idé at sutte på blyanter ;)


    Det var da heldigt at du fik det at vide :crazyeyes:


    Er blevet stukket for første gang og er en smule øm i armen, så mangler jeg bare nr 2 om 4 uger.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Har ikke haft influenza de sidste 5 år, og er da godt nok ved at være pissed over at skulle høre på alt det H1N1 snak. De fylder jo alle medier med det. Det er lidt utroligt de ikke kan indse at den ikke er en "farligere" end almindelig influenza..


    Altså uanset, hvad du siger, så viser de tilgængelige empiriske data, at H1N1 ER farligere. Nej, den lever slet ikke op til mediestormen, men det ændrer ikke ved, at den kan være meget farlig for udsatte grupper. Min søsters kæreste fx har D-vitamin mangel, hvilket bevirker at hans immunforsvar er ekstremt svagt. I et sådant tilfælde kan virusen være livstruende..


    - men ja for den almene befolkning handler det bare om en uge eller to i sengen..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Altså uanset, hvad du siger, så viser de tilgængelige empiriske data, at H1N1 ER farligere. Nej, den lever slet ikke op til mediestormen, men det ændrer ikke ved, at den kan være meget farlig for udsatte grupper. Min søsters kæreste fx har D-vitamin mangel, hvilket bevirker at hans immunforsvar er ekstremt svagt. I et sådant tilfælde kan virusen være livstruende..


    - men ja for den almene befolkning handler det bare om en uge eller to i sengen..


    Hvilke data er det? Jeg har nemlig hørt begge dele, altså at H1N1 både er mere og mindre farlig end "almindelig" influenza. Ved lavt immunforsvar er alle vira farlige så det er vel ikke et argument for at H1N1 er farligere end andre vira.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Den store forskel er vel - ifølge de udmeldinger der kommer - at dem der indtil nu er døde af H1N1 ikke er dem der ville dø af en "normal" influenza.


    Normalt dør der omkring 1000 mennesker af influenza i Danmark i løbet af et år, og det er primært ældre, svagelige mennesker. Nu er bøtten så vendt på hovedet, og selvom der stadig er en risikoprofil så er de bekræftede dødsfald rundt omkring primært koncentreret om raske, unge mennesker der ikke burde have problemer med at overleve en influenza.

  • Jeg er heldigvis ikke ramt, vi har en del på arbejde der har influenza, men om det er A'eren eller en mere alm. influenza aner jeg ikke noget om.
    Konen er gravid og blev vaccineret i går og skal igen om 10 dage så jeg håber da hun sniger sig udenom smitte .


    Men go' bedring til jer der er syge :cheers:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    Hmm.. jeg går sq ikk til læge bare fordi jeg har lidt influenza. Men jeg er da ret sikker på at jeg har haft H1N1. For det har været slemmere end normal forkølelse.


    Det er sgu også svært at få konstateret når man ikke må gå til lægen med det :crazyeyes:

  • Hmm tror jeg er ved at blive syg desværre, passer pisse dårligt ind i projekt arbejde og deltidsarbejde....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Er ikke selv blevet smittet, men 2 i familien er.
    Men ca. halvdelen af efterskolen er blevet ramt og det samme på min gamle folkeskole... :S