Hej Tweak.
Jeg står i den situation at jeg nok må indse at min billige Netgear trådløs router fra 2005 efterhånden trænger til en udskiftning
Når jeg så begynder at google lidt rundt for at finde ud af hvad der vil kunne dække mine behov bedst, så kan man godt mærke at skoven med stien igennem så småt bliver til en jungle.
Jeg tror ikke jeg går helt galt i byen, ved f.eks. at vælge et Ubiquifi netværk, men for at komme igang med det er man hurtigt oppe på et prisleje i 5000kr klassen hvis man ønsker det udstyr som er anbefalet af diverse brugere (F.eks. Crosstalks).
Samtidigt kan jeg læse om det brugervenlige netværk kaldet Mesh, men kan se at mange anmelder det til at være tæt på ubrugeligt fordi det er så tidligt i udviklingsfase hvorfor det stadigt bærer mange sygdomme med sig (Bl.a. Google Mesh har fået mange hug for et utal af opdateringer til deres system).
Og sidst så har vi så den "gammel dags" metode i form af en Router med Access Points tilknyttet, som kan være en tung opsætning at få sat op.
Men jeg tænker måske der sidder en nørd eller 2 derude her på Tweak som har lidt mere kendskab til netværk end jeg har, og hvad jeg formår at google mig frem til.
Hvad vil man umiddelbart anbefale til at dække omkring 200kvm bolig (inkl. udendørsareal omkring terrassen) hvor udstyret helst skal være placeret på loftet, og skal kunne kører minimum 1Gb LAN samt 300Mbit Wifi, og skal dække ca. 15-20 enheder på Wifi samt 5 enheder på LAN.
Jeg vil føde netværket med en 600/600 Mbit fiber forbindelse (Hurra for medarbejderbredbånd) til April måned.
Er der nogle som umiddelbart kan komme med anbefalinger eller inputs til hvad i har af erfaringer fra jeres egne hjem?
På forhånd mange tak.