Indlæg af nitan

    Hej Tweak.


    Jeg står lidt og overvejer at skifte mit Nvidia Titan XP ud til en lidt mindre model grafikkort, da jeg ikke får spillet så meget tunge spil eller brugt det så meget generelt mere.


    Tweak.dk har lavet en nyhed om kortet, som kan læses via dette link


    Der er tale om Galactic Empire versionen, naturligvis 8)


    Kortet har kørt med stock clocking, og været monteret med en grafikkortsholder så kortet ikke lidt unødigt overlast (se evt. link)


    Jeg søger lidt en realistisk salgspris på kortet, da jeg ikke selv synes jeg kan se så meget, ud over at Amazon og Ebay har nogle brugte liggende i 6500-7500kr området, og ved ikke om dette også vil være realistisk på det danske market.


    Kortet vil medfølge original emballage, som vist i den nyhed fra Tweak.dk :)



    God sommer fra nitan

    Hej Tweak.


    Jeg har lidt svært ved at bedømme udfra forskellige websites mv. som tester grafikkort ud, fordi jeg synes ikke jeg kan få et klart svar på tiltale.


    Jeg har i dag et Titan Xp siddende i min maskine, som sådan er jeg faktisk godt tilfreds med kortet.. Men synes stadigt den halter bagefter når jeg ønsker at køre f.eks. 1440p med 144Hz i spil som f.eks. GTA 5, Battlefield og CoD. (Der oplever jeg tit FPS drops ned til 30-40 FPS, og ligge normalt omkring 60-70 FPS)


    Mit system kan aflæses i signaturen hvis man ønsker resten af hardwaren :)


    Mit spørgsmål går lidt på, når jeg går ind og læser diverse reviews og tests, så kan jeg godt nok se at Titan Xp på papiret burde overgå et RTX 2080ti, men RTX kortet formår formår stadigt at pumpe 10-15% ekstra ydelse ud til spil.


    Dertil må det jo være hele arkitekturen omkring RTX som gør at den er bedre til gaming.


    Vil det give mening at skifte Titan Xp ud med f.eks. 2080ti, og forvente en bedre ydelse til spil?

    Hej Tweak.


    Jeg står i den situation at jeg nok må indse at min billige Netgear trådløs router fra 2005 efterhånden trænger til en udskiftning :whistling:


    Når jeg så begynder at google lidt rundt for at finde ud af hvad der vil kunne dække mine behov bedst, så kan man godt mærke at skoven med stien igennem så småt bliver til en jungle.


    Jeg tror ikke jeg går helt galt i byen, ved f.eks. at vælge et Ubiquifi netværk, men for at komme igang med det er man hurtigt oppe på et prisleje i 5000kr klassen hvis man ønsker det udstyr som er anbefalet af diverse brugere (F.eks. Crosstalks).


    Samtidigt kan jeg læse om det brugervenlige netværk kaldet Mesh, men kan se at mange anmelder det til at være tæt på ubrugeligt fordi det er så tidligt i udviklingsfase hvorfor det stadigt bærer mange sygdomme med sig (Bl.a. Google Mesh har fået mange hug for et utal af opdateringer til deres system).


    Og sidst så har vi så den "gammel dags" metode i form af en Router med Access Points tilknyttet, som kan være en tung opsætning at få sat op.



    Men jeg tænker måske der sidder en nørd eller 2 derude her på Tweak som har lidt mere kendskab til netværk end jeg har, og hvad jeg formår at google mig frem til.


    Hvad vil man umiddelbart anbefale til at dække omkring 200kvm bolig (inkl. udendørsareal omkring terrassen) hvor udstyret helst skal være placeret på loftet, og skal kunne kører minimum 1Gb LAN samt 300Mbit Wifi, og skal dække ca. 15-20 enheder på Wifi samt 5 enheder på LAN.


    Jeg vil føde netværket med en 600/600 Mbit fiber forbindelse (Hurra for medarbejderbredbånd) til April måned.


    Er der nogle som umiddelbart kan komme med anbefalinger eller inputs til hvad i har af erfaringer fra jeres egne hjem?


    :rules:


    På forhånd mange tak.

    Hej Tweak.


    Jeg har fået ny arbejdshest til arbejdet med 4K skærm, det er super fedt og virkelig lækker.


    MEN jeg har samtidigt oplevet at det er et kæmpe problem med Virtuel maskine, da skærmen simpelthen bliver for lille.


    Jeg skifter gerne mellem at have PC'en i Docking station, hvor jeg har 2 FullHD skærme og kører den virtuelle maskine på den ene af de skærme, der er der ingen problemer med at læse.


    Men lige så snart jeg så klikker den ud af den Docking station, så ændres opløsningen til 4k og dermed bliver alt simpelthen for småt.


    Jeg kan godt nok manuelt ændre skaleringen, men det kræver at man logger ind og ud hver gang hvilket godt kan være lidt træls hvis man har nogle igangværende projekter åbne.



    Jeg kan simpelthen ikke få googlet det rigtige frem, til hvordan jeg får min skalering fra "host" maskinen over i min VMWare, så min 4K opløsning ser ligeledes ud på WMWare maskinen som min Host maskine.


    Håber det er nogenlunde forståeligt :P

    Giver jer tildels ret, men så igen har Autodesk deres egen "Certified Graphics Hardware" liste, og man finder ikke Geforce under den liste.


    Når det så er sagt, så er et GTX1060 overlegen i forhold til Quadro M620 som jeg havde fundet, kan jeg se ved nærmere eftersøgning.


    Autodesk gør brug af VRAM og CUDA Cores, og der til forskel er det således:


    VRAM:
    M620 - 2GB
    1060 - 6GB (Hvis man tager den model naturligvis)


    CUDA:
    M620 - 512
    1060 - 1280


    Så en fornuftig "Gamer" bærbar kan måske endda gøre tricket fint :)


    Man kommer endda ret langt med f.eks. denne model: https://www.proshop.dk/Baerbar…n-Y720-15IKB-80VR/2621908

    Hvordan er sammenligningen med de nye AMD processorer. Er slev ved at investere, men tør næsten ikke. Nogen erfaringer?


    Er lige skiftet væk fra Ryzen 7 1800X, der havde jeg monteret en Corsair H110i 280mm Vandkøler på.


    Den lå med en temp på omkring 40-45c i load, så ikke noget ramaskrig der.


    Men skiftede væk pga deres issue med ram, så hvis du overvejer AMD, så vær 100% sikker på at Bundkort og CPU passer med lige præcis den RAM model du vil købe :)

    Vil egentligt gerne komme med en update.


    Jeg skiftede mit bundkort, cpu og cpu køler ud i går, til følgende:


    I7 8700K
    MSI Z370 Gaming Pro Carbon
    Cooler Master MasterLiquid 240


    Og har her til morgen lavet en stresstest på ca. 30 minutter hvor alt fik lov til at få tæsk.


    Min CPU som kørte 4.8Ghz (Turbo) havde en maks temp på 51c (Avg. 45c). Den er hverken Delidded eller noget, den er direkte monteret fra kassen.


    Om jeg har været heldig at få en CPU med godt tandpasta i, ved jeg sgu ikke.. Men blev noget overrasket over at den lod mig kører med så høj clock hastighed og de temperaturer, i forhold til hvad man ellers har hørt i forhold til temperaturer.

    Lige en lille mulighed som jeg faldt over var et issue ved mig.


    I CS:GO Indstillinger er det ikke sikkert den har gemt værdierne rigtigt, så selvom den i indstillingerne skriver Lodret Synkronisering/Vertical Sync er FRA/FALSE. Så prøv alligevel lige at slå den TIL/TRUE og gem denne indstilling, også derefter slå den fra igen.


    Der er én eller anden fejl med at den lige skal re-trigges før den virker korrekt.

    Lige en update.


    Jeg har brugt AIDA64 til stresstest, jeg kan med XMP 1866Mhz få den til at teste 15 minutter før den crasher.


    Men kan se at der er en gradvis kurve i forhold til stabilitet desto længere ned jeg sætter den i hastighed.


    Lige pt. tester jeg med CPU og Ram på Default, hvilket gør at jeg kun kan køre 1066Mhz på mine RAM.


    Men må nok ærligt indrømme at jeg da efterhånden overvejer at gå tilbage til Intel, eller tilbage til mit Core i5 4460 og DDR3 system.

    Det er eddermane en god post du fik skrevet der :)


    :goodpost:


    Jeg vil forsøge at sætte clock hastigheden ned på rammene.


    Så må jeg lige læse lidt om Ryzen 2 evt. har løst dette problem, for så kunne det være værd at skifte ud selvom systemet er forholdsvis nyt :)


    Men igen, 1000 gange mange tak for den grundige og gode forklaring.

    Hej Tweakere.


    Jeg har et spørgsmål vedr. stresstest, jeg er nemlig ved at experimentere lidt med at skrue op for Mhz på RAM samt Ghz på CPU.


    Det skal ikke være noget voldsomt, men har pt. ramt 3400Mhz(Stock hastighed for ram) på Ram samt 4Ghz på CPU med standard Voltage, hvilket passer mig umiddelbart ganske fint.


    Hvis jeg benytter programmet RealBench fra ASUS RoG så dør min maskine efter 1 minut hvor den kører stresstest, og jeg får en fejl melding på mit Bundkort der består af at CPU'en ikke kan findes (Fejl kode 00 i følge AsRock's Dr Debug), og jeg bliver nød til at lave en Clear CMOS før jeg kan få maskinen op at køre igen.


    Derimod hvis jeg laver en test med hhv. Furmark til GPU, Memtest64 til RAM og sidst Prime95 til CPU så kan jeg køre test i 2 timer uden tegn på problemer, GPU ligger på 85c, CPU ligger på 44c og MBO ligger på 35c.


    Så spørgsmålet går lidt på, er jeg skidt stillet, eller kan det være RealBench som af én eller anden årsag ikke understøtter mit hardware efter OC og crasher PC'en?


    En vigtig detalje, hvis jeg kører stock clock på CPU, og Underclocker RAM til 1886Mhz så kan jeg fint kører RealBench i flere timer uden problemer.


    *EDIT*


    Hardware jeg benytter er:
    Asrock X370 Fatal1ty Professional Gaming Pro
    Ryzen 7 1800X
    G.SKILL TridentZ 32Gb (3400Mhz Stock)
    Nvidia Titan Xp Star Wars Collectors Edition


    Corsair H110i 280mm CPU Køler
    Cooler Master MasterCase Pro 6 kabinet
    Corsair TX850 PSU

    Jeg er selv stor tilhænger af DX-Racer, havde sidste år en reklamationssag pga. gascylinderen ikke kunne holde, og den gradvist sænkede sig hele tiden, indtil den gik i bund naturligvis :).


    Jeg skrev ind til Webdanes, som jeg havde købt stolen ved, med lidt video og billeder som bevismateriale, der gik mindre end en uge før jeg havde fået tilsendt en ny cylinder med posten fra DXRacer.


    Man kan selvfølgelig være heldig med kundeservice, men jeg har hvertfald ikke haft en dårlig oplevelse omkring dette.


    Synes at mindes, tilbage fra CS 1.6 eraen, at hvis man kom op på 120 FPS, så kunne du tømme dit magasin dobbelt så hurtigt som en der kørte 60 FPS, hvilket gav dig den ultimative fordel i en duel.


    Men fandt dette svar på Reddit, som giver en lidt dybere forklaring.

    Quote

    It's a question of how old the frame is. With vsync and 144 FPS, the frame is ~7ms old. Without vsync and ~300 FPS, the frame is ~4ms old. If games would predict how long the next frame will take and only start rendering as close to the next monitor refresh as possible, there'd be no point in having higher FPS than your monitor's refresh rate. But that's not how games work at the moment. And yes, that difference is pretty subtle. But it also helps with frame hitching. Let's say you have vsync on but the game can't render the frame in time, it needs 10ms. Now you get shown the same frame again, which is now 14ms old, and the frame after that is also 14ms old, because that was when the frame that took too long started rendering, and the game will just wait for the next refresh after it's finished with it. With 300 FPS the frame would only be ~7ms old, and the next frame would only be ~10ms old.


    Samt er der også en video med 3kliksphillips som forklare dette FPS race..



    Og tilbage til Topic.


    Med det setup du har, burde du nemt hente 200 FPS ud af CS:GO, så tænker helt klar det er noget overordnet settings i dit grafikkort der mangler, og i og med at du rammer 60 FPS, lyder rigtig meget som VSync er slået til, som HerrMansen er inde på. Læs evt. denne tråd som giver en masser fifs og tricks.

    Det er desværre altid nemt at være bagklog.


    Men blev også for en del år siden snydt på Tweak.dk af brugeren Raymond, og det gjorde at jeg desværre mistede totalt tillid til privat handel på nettet, hvorfor at jeg ved større ting altid vil foretrække at hente selv.


    Den tråd hvad TolaGarf har skrevet synes jeg egentligt er super god, fordi der kan man hurtigt se om der er tale om snyd eller ej.


    Men tror desværre ikke at du ser mere til dine penge eller grafikkort.


    Til info kan jeg oplyse at sagen dengang med Raymond endte hos politiet, som til sidst fik samlet nok materialer sammen til at han kom for retten, og blev fik gældssanering, selvom vores krav blot var at få vores 3400kr tilbage som vi betalte dengang, så lykkedes det ikke.

    Hej.


    Prøv evt. at bruge Windows Event Log, til at sluse dig frem til problemet.


    Har fundet denne side, som giver en fin forklaring på hvad du skal lede efter.


    Det bedste er egentligt at starte Event Log lige efter den har genstartet, så burde det være sidste hændelse der er sket inden den crashede du skal kigge efter.


    Tak for tilbagemelding.


    Prøvede at indstille rammene ned, så de nu kører 1866Mhz - dette har dog ikke afhjulpet problemet.


    Gik direkte ind i BIOS for at aflæse temperaturer.


    CPU, var 29gr Celcius.
    MB, var 35gr Celcius.


    Og GPU var 42gr Celcius da jeg kom ind i Windows.


    Har som sagt ingen måling på min SSD, men tænker jeg vil forsøge at bestille et PCI-E kort med passiv køling til min M.2. disk - (Muligvis denne).


    PC'en kørte dog upåklageligt hele dagen i går efter jeg ændrede clock speed på rammene.. Men i dag lavede den det samme frys igen.