Indlæg af Dalingo

    Jeg siger også helt klart deus ex. Historien er så fed og man ser virkelig verden anderledes efter at have gennemført det spil (det gør man selvfølgelig mere end en gang da der er noget med 6 forskellige måder du kan ende sidste bane på. 2eren var knapt så vellykket fordi det ligner et konsol spil for meget men stadig fedt.


    Deus ex
    C&C serierne
    mafia/max payne.


    Det er nok de singleplayer spil jeg har brugt mest tid på og gennemført op til flere gange fordi de stadig er gode.

    Jeg har 3 kølehoveder liggende som jeg ikke bruger mere. De er alle i fin stand. Mine tidligere crucial ram ville ikke overclocke lige så meget som jeg ville men de er gode ram alligevel. sælger dem da jeg har købt nye.


    Dangerden 6800 kølehovede
    Det ultimative casemod/køling, alle der så det i min maskine havde aldrig set noget så smukt da min uv væske lyste det hele op. har desværre ikke billede af det.
    hbo 450 kr


    Dangerden Z (til nb/sb)
    Standard kølehovede til chipsæt, klarer jobbet fint.
    hbo 100 kr



    Asetek waterchill vga cooler
    Har stort set ikke brugt det fordi man skulle bruge specielle slanger som der ikke passer med dem jeg bruger nu.
    Hbo 150 kr ---> budt 100 kr



    2x512 mb Crucial Ballistix PC 3200 2-2-2-6
    Kvittering haves.
    Hbo 700 kr --> budt 650 kr


    ASUS V 9999/TD
    hbo 850 kr
    Zalman køler kan følge med for 950



    Køber betaler porto.

    det burde ikke forkorte levetiden. Enten så kan det eller også kan det ikke. Du kan se sådan her på det, gf6800 og gf6800 ultra er samme chip den ene er bare clocket ned eller man må nok heller sige der er lukket for nogle piplines osv.


    Og alligevel er kortene ikke ens for der er ofte forskel på PCB og ram.

    Det kan lade sig gøre, men vandkøling er ikke nemt at have med at gøre ved så lave temps pga. kondens. Så er det sagt, for de penge og tid du kommer til at ofre og muligvis hardware pga vand fra kondens kunne du have købt en kompressor, det har jeg konkluderet jeg mistede dog ikke noget hardware men var tæt på..

    Jeg ved ikke hvor kreativ du er med hændernde, men vandkøling kan laves ekstremt billigt. Jeg har haft mange forskellig setups og det billigste er det jeg bruger nu. Det er en bilradiator som jeg købte hos en mekaniker for 200 kr tror jeg. Den fylder næsten hele siden på mit chieftec hightower, udover det har jeg pump, slanger, kølehovede og lidt uv væske til vandet. Alt dette kan købes og laves for under 1000 kr. Det er passiv køling, men alligevel kommer min processor ikke over 43 grader selvom at min processor er overclocket.


    +er
    god køling
    low noise
    unik vandkøling
    billigt


    -er
    er tungt (ca 3-4 liter vand)
    hvis det ikke funger så er det dit ansvar, men er det ikke det der gør det spændende?

    Jeg kan også sige god for eheim moddet og at hænge den op i elastikker. Jeg bruger dem du bruger til at sætte cykle fast bag på biler med og det funger fint. Og når jeg siger det virker så er det ikke for sjov, min pumpe har været mishandlet en del da den har kørt uden vand i noget tid og så er den efterhånden 3 år. Men den kører perfekt, lægger ikke mærke til den.

    jeg startede ikke tråden for at snakke om morale da det er individuelt hvad der er moralsk korrekt. Men jeg har fået svar på mine spørgsmål og jeg siger mange tak for de svar jeg har fået. Jeg er blevet klogere og har fået mere mod på at pille den latterlige mellemmand af som sidder mellem min kerne og mit superbe vandkøling.


    Lukker tråden nu, men hvis andre har andet at sige så er i velkommen til at skrive pm.

    Jeg frygtede også den ville sidde skævt i starten men det er udelukket for selvom der kun er 2 huller på mb så har jeg lave 4 huller i den plastic ting der sidder rundt om processoren så jeg kan bruge alle 4 skruer til at justere med.
    Lige et sidste sprøgsmål. Vil det være muligt at sætte ihs på igen så den ser ud som ny? Altså gøre det muligt ikke at miste garantien..?


    Jeg har aldrig smadret en processor før, men hvis man vil sælge den på et tidspunkt så er garanti et plus.

    Jeg har fundet en hastighed jeg vil køre med 24/7 (se i sig) og min køling kan holde processoren under 50 grader, jeg har lige kørt nogle timers prime og den kom op på 48. men 2 sek efter jeg havde lukket prime var den nede på 36 grader.. Der er noget galt i mine øjne. Det lader til at der bliver ophobet en masse varme som ikke kan komme væk. Jeg mener selv jeg har puttet den rette mængde kølepasta på, så den eneste synder der er tilbage er IHS.. Hvor meget ville det give at pille den af? Jeg spørger fordi garantien ryger og det vil jeg ikke gøre hvis der kun er tale om 2grader.


    For at gøre det kort.. Hvor meget vil det give at pille IHS af? Og er der andre gode ideer?
    btw. Kølehovedet er lavet af johnny her fra Tweak.dk

    mosfets og ram kan tåle noget højere temp end processore. MEn jo lavere temp jo bedre, Måske er det nok med en passiv heatsink, hvis de stadig er alt for varme så er en blæser en udemærket løsning. Men jeg bruger heatsink, da jeg går efter at have et lownoise system.

    Tror bare du skal holde din fladskærm indenfor rumtemp. Det er jo ikke for sjov at der står i TV/skærm manualer at man ikke skal tænde produktet med det samme hvis det har været udenfor, fordi det skal afklimatisere.. Men ja, ham der har fået ideen til et rum der er så koldt har nok nogle ret kraftige men efter en ekstrem høj dosis LSD:D. Jeg render sku ikke rundt i kolde rum endnu:D