Køling af Mosfets

  • aktiv køling bare placer en blæser over når du oc'er dette er virkelig et krav. mine blev så varme at man brændte fingrene på den, men det hjælper en aktiv blæser klart på.

  • det anbefales ikke at bruge den medmindre det er nødvendigt...har din psu justerbare rails kan du med et simpelt jumper trick samt et multimeter give dem op til 3.5v uden at den mosfet bliver varm....for 4v optionen har dræbt indtil flere ram klodser, sokler og også chipsets.....og jo længere fra de 4v man er (hvis man aktiverer det) jo varmere bliver den mosfet da den skal tage sig af de overskydende volt ....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • mosfets og ram kan tåle noget højere temp end processore. MEn jo lavere temp jo bedre, Måske er det nok med en passiv heatsink, hvis de stadig er alt for varme så er en blæser en udemærket løsning. Men jeg bruger heatsink, da jeg går efter at have et lownoise system.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB