Plast og kulde... 12mm fittings til 10mm ID slanger..

  • Hej, jeg har netop bestilt lidt ekstra vandkøl...


    Planen var egentlig at sælge vandkøl, men... Det er nu meget praktisk til LAN... - Så har valgt at beholde min thermochill 120.2b + eheim 1048 (dem har jeg 2 af...) - Dette skal køle GFX til lan, hvor chilleren klarer opgaven noget bedre til dagligt..


    Men jeg valgte at sørge for kabinettet kunne lukkes nu hvor jeg var igang, sagen er den at jeg har 2 stk heatkiller kølehoveder på gfx, dvs. der skal en 180 vinkel på slangerne, dette er sågodt som umuligt uden at lave et knæk, lykkedes dog med tygon slange, men... - Isoleringen kom på, og problemet kunne ikke løses, så har kørt uden siden på længe...


    Anyhow, købte:
    2x L-styke (12mm)
    1x L-studs (12mm)
    1x res (25*5, cylinder)
    1x pron lys til res...
    1x normal studs (12mm)
    1x teflon tape


    Sagen er den... At de 2 L stykker, de er jo i plast, og mine slanger er 10mm ID(Clearflex / Tygon), kan dette volde et problem når jeg sætter mit -30 graders væske til igen?? - For denne gang bliver det -25 til -30, og ikke -9 som tidligere...
    TDX kølehovedet var farligt a' køre med, da plexiglasset kunne flække, blev jeg advaret adskellige gange... - Men er samme tilfælde med fittings...
    - Jeg har planer for dette x850XT, det skal ikke skiftes endnu, så ville være lidt ærgeligt at lade det oversvømme i vand pga. plast flækker...


    Håber der er nogle kemi-addicts derude som kan hjælpe mig påvejs :)


    Mvh. Marc

  • Uden at kunne sige noget med sikkerhed, saa vil jeg naesten garantere de plast fittings kan klare opgaven...
    De knaekker ikk lige og er lavet af "bloed" plast... De kan ikk sammenlignes med plexi toppen paa TDX'et..
    /Thomas

  • Det kan lade sig gøre, men vandkøling er ikke nemt at have med at gøre ved så lave temps pga. kondens. Så er det sagt, for de penge og tid du kommer til at ofre og muligvis hardware pga vand fra kondens kunne du have købt en kompressor, det har jeg konkluderet jeg mistede dog ikke noget hardware men var tæt på..

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Jeg har isolering for omkring 500 kroner : - ) - Det er istand til hvis det ikke var for printen, at holde LN2 indeni uden at man ville kunne mærke der var noget koldt udenpå... :) (-180 til 2xx graders forskel skulle man ikke kunne mærke med armaflex rør isolering) :boxing:

  • kan du ikke få den lokale vvs´er til at bukke et par bøjninger til dig i 10-12mm kobberrør?...

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

  • har du prøvet den lokale dyre/akvarie handler :dance:

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Originally posted by Viking
    har du prøvet den lokale dyre/akvarie handler :dance:


    Helt ærligt tror jeg ikke de er de rette til at spørge om det er godt med -30 graders væske ;)

  • tænkte nu mere men den 180 graders bøjning han manglede

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Well de koster sårn ca. ingenting der hvor jeg har købt dem, men... Mere om det ville volde problemer med at trække sig sammen, men tror sq ikke det bliver noget problem...


    Bliver nu engang således, pakken ankommer imorgen : - )

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Well de koster sårn ca. ingenting der hvor jeg har købt dem, men... Mere om det ville volde problemer med at trække sig sammen, men tror sq ikke det bliver noget problem...


    Bliver nu engang således, pakken ankommer imorgen : - )



    Husk at skrive hvordan det går ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe



    Husk at skrive hvordan det går ;)


    Fint indtil det lækker og når ind til gfx :P
    Vil aldrig opdage det før det siger ZAP og så er den død og lugter af fisk :D
    Men rig kommer ikke op før TIDLIGST i slutningen af måneden, vi er nogle stykker som hustler ECS / AOpen for at release deres MoD platforme noget før de selv vil... - ECS er ved at give efter, og frigive platform over 1 månede før tid :evil: (PF23)