Hvor kold må LCD blive?

  • "Carlin, only prob is that if you ever took some LSD and walked into that room, someone would find you the next morning, dead with foam coming out of ur mouth."


    - Overstående er i forbindelse med NASA's supercooled værelse på -170 / -175, kan ikke lige huske..


    Anyhow, hvor langt må LCD køles ned, før det bliver farligt?? - For det skader jo ikke at tage sådan en skærm med ud i -15 graders kulde...


    Ved godt det er liiidt skummelt spørgsmål, men blot nysgerrig :)


    EDIT:
    Jeg tror det værelse er yderst velegnet til en række WR's i luftkølet setup :ph34r:

  • Tror det er ham der har trykket galt, der der var tale om LCD display overstående ;) - Og liquid crystal display er temperatur afhængigt mht. hvad der bliver vist.


    "I'd like to see some highly teched out rooms. I mean, all the walls plated with lcd monitors, and just do amazing virtual simulations."

  • Men ægte LCD har det nu vist ikke så godt med kulde, da de flydende krystaller bliver mærkelige og skifter langsomt. Har ihvertfald set telefoner gøre sådan på skiture.
    Ved ikke hvordan det er med temperaturen og om der senere kommer andre symptomer.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Men ægte LCD har det nu vist ikke så godt med kulde, da de flydende krystaller bliver mærkelige og skifter langsomt. Har ihvertfald set telefoner gøre sådan på skiture.
    Ved ikke hvordan det er med temperaturen og om der senere kommer andre symptomer.


    Ja nemlig...ser så underligt ud :P

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Tror bare du skal holde din fladskærm indenfor rumtemp. Det er jo ikke for sjov at der står i TV/skærm manualer at man ikke skal tænde produktet med det samme hvis det har været udenfor, fordi det skal afklimatisere.. Men ja, ham der har fået ideen til et rum der er så koldt har nok nogle ret kraftige men efter en ekstrem høj dosis LSD:D. Jeg render sku ikke rundt i kolde rum endnu:D

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • http://www.google.dk


    http://www.idwlcd.com/Product/…ityConditions/default.asp


    What are the common types of LCDs used in the market?
    There are two types of LCDs commonly used in the market. One is TN (twisted nematic), this type of LCD has a narrow viewing angle. The other is STN (super-twisted Nemetic), this has a wider viewing angle.


    How many types of display methods are available?
    Basically there are three types of display methods:
    a. Segment type (7segments, 14, segments, 16 segments)
    b. Dot Matrix type.
    c. Graphical type.


    What types of connectors are used in LCDs?
    The connectors used for LCDs are elastomeric (rubber connector), pin and flexible cable.


    How many types of viewing modes are used in LCD glass?
    There are three types of basic modes: "Reflective", "Trans-missive", and "Trans-flective". " Tran-missive" and "Trans-flective" are used with an LED, EL, or CCFL backlight.


    Is temperature a matter of concern in LCDs?
    Yes, since the LCDs are widely used, some of the applications will be in extreme weather conditions where a wide temperature range is required. normally the wide temperature range for a TN type LCD is -30 ~ 75C (operation Temp.) and -30 ~ 70C (storage temp.)


    What is the thickness of the LCD glass?
    There are three different thickness of glass used in LCDs. They are 1.1, 0.7mm and 0.5mm. The most common thickness in use is the 1.1mm.


    What are the types of driving modes used in LCDs?
    There are two types of driving modes. One is "Static" and the other is Multiplexed". "Static" is a method of activating an LCD where each segment has an independent connection, whereas the "Multiplexed" method is a method where the LCD is driven by different channels. This method requires additional information such as "Duty" and "Bias". For example, 1/2 duty, 1/4 Bias defines an 8 x 1 LCD display.


    How do we define the viewing direction?
    We use four different viewing directions for LCDs: 3 o'clock, 6 o'clock, 9 o'clock and 12 o'clock viewing means you look at the LCD from its left side, 6 o'clock means you look at the LCD from the bottom...and so on. 6'clock is the most common viewing direction. Examples of 6 o'clock viewing are calculators and notebooks.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    "Carlin, only prob is that if you ever took some LSD and walked into that room, someone would find you the next morning, dead with foam coming out of ur mouth."


    det han mener er LSD, rugsmidlet LSD, det kan man få frode om munden af OG dø.


    tror alså ik det har noget med NASA at gøre :rolleyes:

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by nano128


    det han mener er LSD, rugsmidlet LSD, det kan man få frode om munden af OG dø.


    tror alså ik det har noget med NASA at gøre :rolleyes:


    LSD er syntetisk fremstillet drug som er i amfetamin familien, og det er ikke det som er ment, er en simpel stavehat :)


    NASA har et laserkøet værelse... - Og nogle spurgte hvorfor det ikke var 0.000001 pico Kelvin eller sårn skummelt noget, svaret lød følgende... Det ville kræve al' strømmen som blev produceret i hele USA i over en uge for så meget som at komme inærheden af den temp ;)


    --- LSD påvirker lige pt. bl.a. det centrale nervesystem, men LCD (Liquid Crystal Display) er en lidt anden størrelse :D


    - MrFlashBag, danke danke :)

  • lol, fortæl ming noget jeg ik ved om LSD, har haft om det på Gymnasiet, men hvis det er en stavehat der har ført mig på vildspor så sry

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano128
    lol, fortæl ming noget jeg ik ved om LSD, har haft om det på Gymnasiet, men hvis det er en stavehat der har ført mig på vildspor så sry


    Well, jeg har recept på det, så kan jeg højst sandsynligt, men nu hvor MrFlashBag har besvaret thread spørgsmålet lukker jeg tråden :)