Indlæg af Dalingo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af skaaning
    så det er ikke rammene der har problemet med varmen?


    Nej det burde ikke være rammene, de kan godt leve uden køling selvom køling på rammene er at foretrække. Crasher den stadig selvom du køling på HSI bridge?
    Hvilken strømforsyning har du? De nye kort sluger jo en del.

    Du har ret i at HSI bridge bliver ret varm (måske lid for varm). Jeg har også vandkøling, så jeg tog køleblokken fra northbrige og skar lidt i den så jeg kunne bruge den til den varme chip. Jeg er også nødt til at bruge en 80 mm blæser til at køle den.

    Jeg har selv brugt det i 1 år for nogle år siden og det fungede rigtig godt, jeg brugte det også kun fordi vandet kom under frysepunktet..


    Glycol er vist noget sukkerstof af en slags det smager ihvertfald sårn:D.

    Prøv at se om Zalmans heat pipe køler kan sidde på dit kort, den er ret universal hvis du forstår.. Jeg vil mene den burde kunne køle dit kort, hvis ikke passivt så kan den helt sikkert klare jobbet med den ekstra køler som kan købes med.. Den skulle også være så lownoise som noget kan blive.

    Zalman har også lavet en nogle gode heatpipe kølere som jeg må sige er ret geniale for der er ingen bevægelige dele, der kan dog monteres en ekstra blæser som blæser svagt fra siden.


    Jeg suntes du skulle tage og kigge på dem hvis du kan lide at eliminere støj.

    Det er jo begrænset hvor lydløs en PSU med blæser kan blive.. Jeg har set AC ryan har en uden blæser, den er nok rimelig lydløs/støjsvag

    Jeg kan selv sige god for cill 510. Men den er ikke lydløs, den er støjsvag. Jeg har selv passiv vandkøling så derfor kan jeg fornemme den men den generer ikke på nogen måde.

    Vandkøling tar noget mere tid og koster nogle flere penge. Selvfølgelig kan du købe nogle samlesæt, men hvis jeg skal være ærlig så tror jeg du klarer dig med en god luftkøler.. Den glacial tech ser fin ud og er billig.

    jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed. Men jeg kunne købe den for 200 og jeg tøvede ikke et sekund.. Du har ret i at de lige skal renses, jeg rensede den også udvendigt fordi den havde lugten af motor.


    som i kan se på billedet så bruger jeg et watterchill til at køle grafikkortet og slanger dertil er ret små så de sænker flowet en del.


    Men alligevel er idle ved 2,2 (1.7v) 40 grader og load er omkring 47-49. Jeg tror det vil hjælpe på temp en dag jeg får fat i et kølehovede med større studser så vandgennemstrømningen bliver bedre.

    nu er det jo begrænset hvad du kan opnå af stilhed når du kører overclocket som i signaturen og samtidig med luftkøling..


    Har du et godt airflow i kabinettet? Det er rimelig vigtigt, især når du har en processor som er overclocket.


    Den her køler er ret lækker hvis du spørger mig.. Især fordi du kan sætte en 120 mm på og det i sig selv burde være mere end rigeligt, og du kunne endda sætte den til 5 eller 7 volt så den er næsten lydløs. Eller du kunne også motere noget blæser styring.

    Hej igen. Har lige fået et Digital kamera i gave så jeg har selvfølgelig fået taget de billeder jeg lovede jer. Jeg er ikke så skilled med et kamera endnu meeen jeg er nu selv godt tilfreds.


    [Blocked Image: http://www.hardware-test.dk/oc/img/users/53216_profil.jpg]


    [Blocked Image: http://www.hardware-test.dk/oc/img/users/53216_01.jpg]


    [Blocked Image: http://www.hardware-test.dk/oc/img/users/53216_02.jpg]


    [Blocked Image: http://www.hardware-test.dk/oc/img/users/53216_03.jpg]

    Tweak har åbenbart ikke så mange der kan hjælpe men derimod er der dette site der har masser af information og software til DFI boards.


    Deres forum er selvfølgelig det perfekte sted at søge hjælp især fordi at en af brugerne arbejder for DFI og er en haj til de fleste komponenter med printbaner..

    Det er ellers et fint overclock du har der.
    Jeg kan se du har en mobile barton lisom mig og dine erfaringer passer egentlig meget godt med mine. Jeg kan dog ikke komme så højt op på FSB men alligevel trives min processor ik så godt over 2,4-2,5.


    Nu snakker du også om at sydbroen bliver mere end lun. Det gør min også med standard heatsink, jeg har dog sat en lidt større på så det er ik noget problem mere.

    Hej folkens, jeg er begyndt at få nogle underlige oplevelser med WoW, det der sker er at nogle gange så låser spillet efter et par minutters spil. Lyden fortsætter dog, og andre gange kan jeg spille flere timer (nærmest uendeligt) uden at der sker noget unormalt.


    Det underlige er at selvom spillet og grafikken næsten er frosset så er det muligt at komme i kontakt med skrivebordet (dog uden at kunne se det) men jeg kan fx. slukke computeren ved at trykke på windows tasten og 2xu..


    Jeg håber at i kan hjælpe mig og mine nerver..

    Jeg vil mene at du sagtens kan bruge passiv køling på dit grafikkort. Vandløling er slet ikke nødvendigt hvis du spørg mig.