Eheim 1048 Larmer!

  • Har lige byttet min Aquabee ud med en Eheim 1048 jeg havde liggende fordi jeg var træt af at Aquabee pumpen larmede men den Eheim her siger ligesom en blender fyldt med glasskår er det normalt? eller er den gammel og slidt? jeg er sikker på der ikke er noget luft i systemet. Vil det Evt hjælpe at udskifte den lille "propel" der sidder i pumpen?

  • Det kan være at den er slidt, så der skal ny mølle til ?
    Jeg har lavet Eheim mod på min 1048.
    Det består i at hive propellen af og sætte noget teflontape på og så sætte propellen på igen. Meningen er at fastklemme propellen så den ikke kan dreje om akslen og dermed ikke rasle der.
    Måske det kan hjælpe ? Det gjorde det her.
    Jeg har desuden hængt pumpen op i elastikker, så jeg hører den slet ikke. :9xo

  • ok det vil jeg prøve har godt nok ikke lige noget Teflon tape men noget andet kan vel også gøre det.
    Hvis det ikke hjælper køber jeg en anden pumpe hele mit system siger intet bortset fra den pumpe men hvilken skal jeg købe ved ikke så meget om de forskellige pumper men den skal have et flow på min. 600L/T og selvfølelig være max lydløs pris er mindre int.
    nogle gode bud?

  • Jeg kan også sige god for eheim moddet og at hænge den op i elastikker. Jeg bruger dem du bruger til at sætte cykle fast bag på biler med og det funger fint. Og når jeg siger det virker så er det ikke for sjov, min pumpe har været mishandlet en del da den har kørt uden vand i noget tid og så er den efterhånden 3 år. Men den kører perfekt, lægger ikke mærke til den.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Det kan være at den er slidt, så der skal ny mølle til ?
    Jeg har lavet Eheim mod på min 1048.
    Det består i at hive propellen af og sætte noget teflontape på og så sætte propellen på igen. Meningen er at fastklemme propellen så den ikke kan dreje om akslen og dermed ikke rasle der.
    Måske det kan hjælpe ? Det gjorde det her.
    Jeg har desuden hængt pumpen op i elastikker, så jeg hører den slet ikke. :9xo


    Jeg vil gerne lige rette dig lidt. Det er ret væsentligt at skovlhjulet kan rotere om akslen, da pumpen ellers slet ikke virker - så det er altså ikke akslen man skal vikle teflon tape rundt om.
    Jeg er stadig enig med dig om at det er det som er hans problem - jeg vil bare lige være sikker på han ikke laver fejl. ;)


    Jeg har et link som anskueliggør hvad jeg mener : http://www.stud.uni-hannover.d…computer/pc_wak_eheim.htm

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Tak for linket Sajmon. Kan godt se det ikke ligefrem er akslen der skal have en gang tape prøver at lave det lille mod engang i aften.
    Jeg har som Maverick skriver prøvet at tænde og slukke pumpen mange gange men det hjælper ikke på larmen.
    på studiedatas side har de en ny aksel med nye lejer til 40kr mener jeg. Vil det sæt løse mit problem hvis moddet ikke gør?

  • Quote

    Originally posted by Cybergod
    Tak for linket Sajmon. Kan godt se det ikke ligefrem er akslen der skal have en gang tape prøver at lave det lille mod engang i aften.
    Jeg har som Maverick skriver prøvet at tænde og slukke pumpen mange gange men det hjælper ikke på larmen.
    på studiedatas side har de en ny aksel med nye lejer til 40kr mener jeg. Vil det sæt løse mit problem hvis moddet ikke gør?


    Det burde det gøre, da de eneste roterende dele og dermed dele, som kan slides er akslerne og et par enkelte ting mere. Der skal sidde en gummiprop i hver ende af den inderste aksel. Hvis der mangler en af dem, vil den larme meget. Tjek lige det.
    Jeg har set en ældre pumpe, hvor akselhullet ved møllen (hullet i låget, som yderste gummiprop går i), var slidt, så der var slør i der. Tjek lige for slør der også. ;)

  • Jeg ledte og ledte, men kunne sq ik finde den artikel. ;)

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Jeg fik lavet det lille mod igår aftes og det virker kanon godt brugte isoleringstape da jeg ikk lige havde noget teflontape men pumpen siger absolut ingen ting nu mange tak for jeres hjælp :rules: