Indlæg af Dalingo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hamilton
    Dalingo upload lige nogle pic :)


    Der kommer billeder så snart jeg får fat i et cam, hvis ikke for jeres skyld så bare for min egen.. Det er nemlig blevet ret lækkert..


    Edit - temps svinger mellem 38 - 44 alt efter belastning.

    ->update


    der søges selvfølgelig passiv køling.
    Lige nu bruger jeg sådan en [URL=http://studiedata.dk/productitem.asp?id=ACCM052&Fane=COLD,COHS]heatsink[/URL] som er monteret med en strips. Den bliver dog lidt for varm til at røre i mere en 0,7 sek..

    Så er min radiator blevet monteret på bagsiden af kabinettet og systemet er komplet.


    Max idle på GPU og CPU er 40 grader. Har ikke testet Load endnu, det venter jeg med fordi HSI bridge bliver lidt for varm. Skal have fundet noget godt køling dertil (nogen forslag?).


    BTW, har fået sat UV cathoder i og hældt UV væske i og det er for fedt at se på! Håber andre laver noget lige så fedt med jeres computer eller endda federe for min er blevet lidt sjovere at sidde ved..

    Jeg har monteret mit asetek waterchill vga kølehovede på mit Aopen 6600GT (AGP) og temps er fine men min HSI bridge bliver alt for varm.


    Nogle der har forslag til effektiv køling af HSI bridge?

    jeg tror ikke der er så meget at gøre, jeg har set tests af den køler. Og der var temps ret høje selvom vandet var køligt nok.


    Køb dig et asetek waterchil eller lignende. Jeg har lige monteret mit og mine temps ligger på 40 grader idle.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex

    Silent Boost, tjaa, den er for almindelig så at sige imo. Vil gerne prøve noget andet :D , kan godt lide det rå look Volcano 12 har med den røde blæser.


    Men ingen der har noget at sige om SilentRock evt?


    Hvorfor spør du herinde når du har bestemt dig på forhån?:D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Skal helst kunne fåes hos SHG.


    Tror ikke på det bliver Silent Boost, da jeg ikke har været ret vild med det jeg har hørt om dens køling.


    Gode temps? Stock XP-M 2500+ på under 40c MAX load.


    Det jo ikke for sjov at folk foreslår den.. Jeg er også imponeret over den, min fars system er en 1700xp @ 2100 og den holdte temp nede uden problemer.


    Nu sidder der en Papst lownoise 80mm på som holder load under 50 grader..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SimonSKAT
    Hvor "små" fåes de der kølere, vil det være muligt at få en presset ind i mit chieftec fulltower kabinet ?


    de kan fås og købes i forskellig størrelser. det er normalt de er omkring 30-40 cm i højden og bredden hvis vi taler om bilradiatore. Har selv lige købt en radiator idag til 200kr som var i perfekt stand og skal testes imorn..


    Jeg har selv et chieftec fulltower og vil mene det ikke er en god ide at sætte sådan en fætter ind i kabinettet.. Min skal monteres på siden.


    Du skal regne med at Radiatoren er har samme areal som siden på et midi7mini kabinet og det er ret stort.. Desuden kan der være et par liter alene i radiatoren.


    Min max temp på cpuen blev 40 grader, jeg kørte et par timer super pi og spille battlefor middle earth i 4 timer for at stresse systemet og kølingen.


    faktum er at det ikke er så slemt som du får det til at lyde.

    Mindre kølere kunne nok også klare jobbet passivt, men grunden til jeg prøvede bilradiatoren er fordi den faktisk kun koste omkring 700 kroner og det er ikke så meget i forhold til de små radiatore man kan købe på diverse sites.


    Desuden er der monteringsbeslag så montering på kabinettet er ikke det store problem.

    For et par dage siden fik vi rengørings/oprydnings vanvid herhjemme og under feberen faldt jeg over flere bilradiadtore. Jeg tog den der var i bedst stand og rensede den (primært indvendig for rust). Idag var den så klar og blev tilsluttet mit vandkøling, og indtil videre har max temp på cpuen været 40 grader, hvilket jeg selv syntes er ret flot!


    Desværre er den ikke helt tæt (har tabt 0,3 liter vand på et par timer). Men det gør ikke så meget for jeg har fået bevist at det er muligt med passiv køling af computeren og samtidig have fine temps. i næste uge skal jeg snakke med en "leverandør af bilradiatore hvor jeg så finder en ny som skal monteres på siden af mit chieftec dragon tower..


    Er der andre der har lignende erfaringer så post venligst! HVis ikke så tænk over det for en lydløs computer er helt klart at foretrække.

    Nu hvor du har en lækker mus så spil noget deathmatch! fx noget unreal, jeg spiller stadig demoen da den stadig er underholdende især fordi man kan spille online..

    Jeg tror det er meget normalt at se den slags temperature med standardkølere. Jeg har selv set og brændt hænderne på et kort magen til..


    Der er selvfølgelig løsninger på dette problem. hvis du har nogle kabinet kølere så kune du sætte dem til at blæse på kortet, du kan selvfølgelig også købe en køler der erstatter standard køleren.


    Link til kølere

    Jeg søger nyt kabinet, jeg har et chieftef dragon for tiden men jeg er ret overbevist om at der er andre bedre alternative.

    Kabinettet skal bruges til vandkøling og der skal være mulighed for køling harddiskene med blæser.
    Det ville også være lækkert hvis det isolerede lyden godt, så man faktisk kan høre forskel når siden er af eller på. Vibrationer skal heller ikke kune forplante sig i kabinettet.
    Med andre ord der skal være plads til vandkøling og det skal være low noise.


    Jeg har selv kigget på Coolermaster stacker som ser rummeligt ud men sådan noget som modtagelighed for vibrationer er svært at finde information om..


    Hvilket kabinetter har i gode erfaringer med? Og kan i ikke fortælle lidt om hvad der er godt ved dem?

    Jeg vil mene at de fleste pumper kan give nok flow, det er nok mere støj og levetid du skal bekymre dig om.


    Jeg kan anbefale Eheim som jeg selv bruger, den har holdt i over 2år og har kunne tåle en masse tæsk bla. -20 grader kølevæske i et par måneder og den overlevede også noget tid næsten uden vand da der var sket en læk.


    Jeg brugte på et tidspunkt en pumpe (hydor) som jeg lånte af min farfar som han fandt på sit værksted den er også god og lader til at kunne overleve en del..

    En af mine venner havde en gryde stående med pasta som en gang havde vidt. Det var gået hen og blevet grønt og havde fået en underlig form og en enormt fæl lugt. Vi prøvede at smide det ud men efter låget var løftet blev vi nødt til at forlade køkkenet.. Et par timer senere kom en modig person forbi som kunne smide det ud.


    Aldrig i mit liv har jeg set noget så ulækkert og stanken var så ekstrem at jeg aldrig vil lugte det igen!

    Deres største bedrift i min levetid var at vinde 3-2 over manchester samme år som de vandt champions league finalen mod bayern.


    Manchester - real kampen var noget af det bedste fodbold jeg har set.. Jeg ved godt det ikke var en finale (var vidst kvartfinalen), men fodbold er ikke kun penge og trofæer men også underholdning og intensitet osv.