Indlæg af Lahnet

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus


    Lahnet
    Syntes ikke rigtig billede passer ind i denne uges emne.. kan godt se den gane, men syntes ikke det er Linjer


    Enig (eller jeg forstår hvad du skriver) det skrev jeg også i første tråd.

    Et par kommentare herfra :D


    |Henrik| : Linjer er ikke det jeg tænker når jeg ser billedet. Ellers syntes jeg det er virkelig vellykket og ligefremt smukt. Måske lidt mørkt.


    Lahnet : Mig selv.


    asgerbj : Jeg kan ikke bedømme det billede, da jeg simpelthen ikke forstår hvad det er du vil vise med det.


    tunfisk : Fine linjer. Jeg syntes dog der er meget støj hvilket ødelægger billedet. Kompositionen kunne der også være arbejdet mere med. Ellers en god ide.


    Angelus : Den slags billeder har jeg altid godt kunne lide. Linjerne er tydelige. Det havde nok virket bedre hvis der havde været mere trafik (rødt), og mindre andet lys. Måske fra en motorvejsbro.

    Et 5D er for dyrt. Husk nu at der skal glas til også. Ellers et fedt kamera som dog er en model, der står overfor en snarlig udskiftning.


    Nikon D300 eller Sony A700 er mit bud. Så er der til et super lækker zoomobjektiv, et macro og et par primes.


    Du er nød til i første omgang at vælge platform, herefter skrive lidt om hvordan og til hvad du skal bruge det. Så er det meget nemmere at rådgive om alt tilbehøret. Efter min mening har Canon lige pt. intet i den klasse som kan betale sig at købe, måske 40D.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Hvis det var fastelavnsfest der var ment, så havde der stået det ;)


    Vi er godt klar over, at det var fastelavn i går, og selvom det kun er i dag man de fleste steder har mulighed for at se børn rende udklædte rundt, så er der stadig masser af andre muligheder i emnet.


    Man kan godt symbolisere fastelavn eller fest på andre måder end med udklædte børn eller fulde mennesker - hvis man altså tænker sig om, og der er forhåbentlig heller ikke nogen der gider se på x antal billeder med fulde folk :D


    Fair nok, emnerne skal naturligvis heller ikke passe mig hver uge.

    Denne her er lidt svær, hvis der menes Fastelavnsfest.


    Billederne skal i følge reglerne tages i denne uge og Fastelavn var i går - altså i sidste uge. Hvis der menes Fastelavn og/eller bare Fest i almindelighed bliver det naturligvis lidt nemmere. Alligevel ikke helt nemt hvis ikke man fester hver uge.


    Jeg bliver nød til at melde pas denne gang.


    (Jeg ved godt at på mange skoler holdes der først Fastelavn i dag, men en dag til ugens emne er bare ikke i orden)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Er da helt sikkert ikke den samme så meget er sikkert :) Sony's er udviklet på de 24mp hvor Nikon er lavet på 12mp. Den kan måske nærmere ligne noget der kunne side i en evt. kommende D3X.


    Håber de tager sig sammen og får lavet et godt kamera og nogle ordentlige objektiver ellers er der jo ikke meget ved 24mp.


    Nej de 24mp er ikke i sig selv godt. Objektiverne har de nu allerede (på vej) i sammenarbejde med Carl Zeiss. Nå den FF bliver alligevel uden for min økonomiske rækkevidde :-)


    Tilbage til A300 og A350 så kom pressemeddelelsen i går. Som jeg ser spec (og vi mangler stadig at se test) på modellerne, så er det kun Pentaxs nye modeller som også har noget at byde førstegangskøberen. 450D ser godt ud meeeeen....og i Nikons D60 ser jeg intet nyt.


    Alt i alt er det godt nyt til alle at markedet bliver sat under pres, om ikke andet giver det lavere priser.

    Presse A300 A350

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus


    Nu er jeg bare nysgerrig...


    Men er der en grund til du ikke har givet min en kommentar? :$


    Ingen årsag, jeg var bare for hurtig.


    Men jeg må indrømme at jeg ikke syntes særligt godt om dit billede. Det ligner noget du overhoved ikke har tænkt over, hvilket jeg syntes er lidt synd fordi jeg har set billeder fra dig, som har været langt bedre end dette.

    Lahnet


    Det er ganske rigtigt en lille pige i baggrunden. De sover samme hver nat, deraf "hyggen"
    Tak for kritik og kommentare.



    asgerbj


    God ide godt udført. Uden for tropic syntes jeg at det der kan læses af bogen ikke ses særligt hyggeligt ud. Faglitteratur..?



    TosK


    Ikke særligt spændende syntes jeg. Sorry.



    |Henrik|


    Et super portræt. Jeg ville nok skrue lidt ned for den marcipanhud, men det er jo en smagssag.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af MvK
    Jeg har ingen flash, kun den som er på kameraet, skal jeg bruge den?


    Nej....


    Som What skriver er du nød til at tage dem udenfor. Pas på der ikke er uheldige skygger og uheldig baggrund.


    Ikke større blænde end f/8 på gruppebilleder hvis alle skal være skarpe.
    Langsomste lukketid bør være 1/125 sek.
    Kan du ikke opnå overstående skal du skrue på ISO til du kan.

    Hvis du bruger et flash system bør du tilstræbe en lukke tid på 1/60 sek.


    Hvis du bruger naturligt lys, hvilket er næsten umuligt indendørs, skal du have en lukke tid på 1/125 sek for at eliminere bevægelserne.


    Blænden bør ikke overstige f/5.6, dvs. tallet skal helst være lavere end fx. f/8 eller f/11.

    Forleden modtog jeg en pakke fra Rusland med et komplet Fotosniper kit. Det er rent samlevanvid jeg er ude i her, men da jeg har en adapter til Sony/Minolta platformen, kom objektiverne alligevel med en tur på stranden i går.


    Hvis der skulle være en enkel som ikke kender Fotosniperen ser den sådan ud:
    [Blocked Image: http://farm3.static.flickr.com…2205261373_e1dce63817.jpg]


    Nok ikke en man skal tage billede med i lufthavnen :D


    Ishøj Strand. Alle taget med Sony A700 med manuel fokus.


    Hold da op hvor det blæste. Men ok, efter hvad der føles som uger var der også blå himmel, hvide skyer og lækkert lys.


    EDIT: Af en eller anden grund kan jeg ikke poste 6 billeder i en tråd, så I må nøjes med et link. Tryk evt. Slideshow.
    Billeder