Nyt kamera 20, 30K

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MvK
    Hvis jeg havde de penge tror jeg faktisk jeg havde købt dette:


    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381291


    Det samme ville jeg tage! :) Og så et batterigreb...

  • Canon 5D
    og noget L optik der passer til det du fotograferer.
    Jeg kan anbefale
    85mm f/1.8 (ved godt den ikke er L men L udgaven er for langsom)
    50mm f/1.4 (ved godt den ikke er L men L udgaven koster KASSEN og har ikke meget bedre ydelse)
    135mm f/2.0
    eventuelt en 70-200mm f/2.8 IS
    Det er dem jeg har erfaring med.

  • Et 5D er for dyrt. Husk nu at der skal glas til også. Ellers et fedt kamera som dog er en model, der står overfor en snarlig udskiftning.


    Nikon D300 eller Sony A700 er mit bud. Så er der til et super lækker zoomobjektiv, et macro og et par primes.


    Du er nød til i første omgang at vælge platform, herefter skrive lidt om hvordan og til hvad du skal bruge det. Så er det meget nemmere at rådgive om alt tilbehøret. Efter min mening har Canon lige pt. intet i den klasse som kan betale sig at købe, måske 40D.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

    Rettet en gang, sidst af Lahnet ().

  • 40D uden tvivl..
    Hvis du vil have et 5D skal du også have glas i tilsvarende kvalitet, og det får du ikk for de resterende 5k, så det ville nok være forkert! 5D koster trods alt 2000 euro, hvorimod 40D koster 1100 euro! (hos ACFoto)
    Ergo ville jeg nok kigge efter et 40D, og så få købt noget godt glas afhængigt af hvad du vil skyde.


    Sidder selv og er ved at købe:
    Canon EOS 40D /m batterigreb
    Canon 70-200 2.8L IS USM
    Canon 10-22 /3.5-4.5
    Sigma 24-70 2.8 EX

  • Hvis du er helt afklaret med at det er studie billeder eller menneske billede onlocation du skyder så ville jeg helt klart tage en 5D.


    Hvis du bruger kameraet sådan allround, så ville jeg gå efter et 40D og nogle forskellige optikker. Evt. D300 er bare bange for at man tager lige rigeligt ud af optik budgettet så.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • en 40D kan på ingen måde konkurere med et 5D hverken når det er på gadeplan eller i studie. 40D er en halv hurtig skyder men en cropfactor som man ikke kan leve med hvis man optager i studie. der til kommer den meget større støj fra sensoren da hvert enkent pixel er meget mindre.
    Var det fugle der skulle skydes så var 40D klart at foretrække.
    en 85 f/1,8 fås til ca 2200kr og del leverer rigtig fin kvalitet.
    en 50mm f/1,4 fås til 3200kr og leverer også rigtig fin kvalitet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    en 40D kan på ingen måde konkurere med et 5D hverken når det er på gadeplan eller i studie. 40D er en halv hurtig skyder men en cropfactor som man ikke kan leve med hvis man optager i studie. der til kommer den meget større støj fra sensoren da hvert enkent pixel er meget mindre.
    Var det fugle der skulle skydes så var 40D klart at foretrække.
    en 85 f/1,8 fås til ca 2200kr og del leverer rigtig fin kvalitet.
    en 50mm f/1,4 fås til 3200kr og leverer også rigtig fin kvalitet.


    Det er jeg nu langt fra enig i.


    Jeg har skudt med 40D en del gange og har selv 5D.


    Ja fullframe er dejligt slet ingen tvivl om det, men man kan meget nemt skyde studie billeder med et crop kamera er der på ingen måde noget galt i og det fungerer fint nok.


    40D og 5D har ca. den samme støj i deres billeder hvis 5D har en fordel er den meget meget meget lille. Den nye teknologi i 40D gør at den kan følge med.


    Vi skal også huske at 40D generelt er et noget nyere kamera med en bedre intern chip som faktisk gør en stor forskel. Den er en del hurtigere hvis man tager lidt action engang imellem er 5D noget begrænsende.


    Med 40D for du også liveview, større skærm og en ny og bedre auto fokus. Autofokus henter ikke så meget ind.


    Til oplysning med priser så liger 85mm F1.8 omkring 2800,- og 50mm F1.4 kan du få til omkring 2400,-


    Begge optiker levere en helt fin billede kvalitet.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ||TheiZ||
    Er jeg virkelig den eneste der ser D300 som en god løsning midt i mellem 40D og 5D ? både prismæssigt og funktionsmæssigt ?


    Læs min første post i tråden.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ||TheiZ||


    Du fik det bare til og lyde som om det var en sidste udvej, men kan være det bare var mig der misforstod det.


    Nej slet ikke.


    Min opstilling var kan du nøjes med et enkelt eller to objektiver fordi du alligevel kun skyde studie/location portrætter så ville jeg vælge 5D.


    Hvis du skyder meget allround eller ikke helt har styr på det så ville jeg hellere tage et 40D også have de ekstra penge til objektiver.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy