Indlæg af Lahnet

    Jeg skriver fordi min datter har en Hunter i Level 28, som sidder fast midt i luften et sted som hedder The Goldens Plains.


    Lige meget hvad vi trykker på hjælper det ikke. Vi får enten en besked om at det ikke kan lade sig gøre fordi figuren bevæger sig, eller også sker der ingen ting. Ikke engang logge ud kan lade sig gøre, dog virker Ctrl Alt Del naturligvis.


    Alle andre figurer på kontoen virker fint.


    Vi har downloadet og kørt et fix (reset) uden held og downloadet den nyeste driver fra Nvidia.


    HJÆLP

    Quote

    Oprindeligt indlæg af weah69


    Skambud! uden interesse. X(
    Men du kan hente det for 500,- :razz:


    Nu har du jo ikke skrevet noget HBO, samt dækket dig ind med at det "kun" er en vurderingstråd. :D Og vi skal jo starte et sted.


    Jeg mener ikke det er mere værd, det mener du - fair nok.

    Jeg lægger gerne ud.


    WHAT - Super fedt, rigtig vellykkedet panorering. Går det nedad i virkeligheden eller har du holdt dit kamera skævt. Ligemeget hvad - Fedt effekt.


    Angelus - Klassisk messebillede. Findt nok bare synd der er en person i baggrunden. En god ide at tænke lidt over, om man ikke lige skulle vendte 10 sek, inden man trykker på knappen.


    Måske var emnet lige smalt nok, fx. gider jeg ikke tage billeder af biler.

    Tak til alle som har kommenteret.


    Til WHAT - Vandet er gulligt fordi det er efterår og de svenske skove er kæmpestore. Det er farvestofferne fra de rådne blade som farver vandet.


    Et par kommentarer herfra.


    Angelus - Begge billeder er skæve. Nr. 2 kan jeg eller rigtig godt lide, det er et fint motiv. Jeg tror det var blevet bedre hvis du havde bruge en mindre blænde end f/5 måske f/11 (kræver sikkert stativ).


    Carlsen - Ingen kritik, fint billede dejligt idyllisk dansk motiv. Hvis det var taget på et andet tidspunkt hvor lyset ikke var så skarpt ville det måske løfte billedet.


    |Henrik| - Super ide, klart det mest kreative billede denne gang. Jeg syntes desværre ikke det er helt skarpt. ses især i spidsen af bladet.


    MvK - Det er skarpt. Ellers lidt kedeligt.


    Den er værre, baggrunden er for uensartet til at det kan lade sig gøre. I stedet ville jeg beskære, så det nederste forsvandt. Så kommer du også af med skraldespanden.

    Pænt lavet nohart.


    Med chance for at lyde lidt for hellig, så er det ikke i orden at ændre på andres billeder. Der er noget som hedder copyright der skal overholdes. I hvert fald på et offentligt forum.


    Men måske er det Dumpen som har lavet billedet selv?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    IrfanView kan lave en batch rename, men du kan jo ikke kalde f.eks. 100 filer det samme.


    Det kan XP også :D Jeg vil netop kalde dem det samme, så et program der fx. tildeler et skjult tegn eller på anden måde omgår reglen om at 2 filer ikke kan hedde det samme, er hvad jeg søger.


    I mit Web-galleri har jeg mulighed for at få filnavnet til at stå med småt lige over billedet. Derfor ville jeg gerne have alle filer i samme mappe til at hedde det samme, da det vil se bedst ud.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Dette skal nok lige bekræftes af andre tweakere, men umiddelbart vil jeg ikke anbefale et 8800kort til en 4000+ cpu. Tror sq det kommer til at kede sig. Derimod ville et 1950pro kort gøre sig glimrende til sådan et system. Du får utrolig meget performance med et 1950pro til prisen..


    Ups ja, det skal naturligvis også siges at jeg regner med at købe nyt i starten af 2008, så der behøves ikke at blive taget hensyn til min CPU.

    Fandens også, så stod datterens GFX af. Et 6600GT som ellers fint dækkede behovet for WOW, Sims, Zoo Tycoon og mere i den stil.


    Der skal et nyt i maskinen.


    Jeg overvejer at sætte mit eget 7900GT i, og så selv købe noget nyt.


    Men hvad skal jeg købe? Jeg spiller et spil ind imellem, for øjeblikket spiller jeg Bioshock og HL Episode 2. Skærmen er 1680 x 1050 og jeg vil gerne kører med (næsten) alt på max. Det kniber med mit 7900GT, derfor denne løsning.


    Hvad med et 8800GTS fx. dette: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313880


    Det koster de 2000,- jeg er villig til at betale. Det skal også lige nævnes at jeg havde et gammelt skodkort liggende, så jeg kan vendte en 30 dages tid med at handle, hvis der er noget bedre på vej.


    På forhånd tak :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Lahnet: Det første billede er utrolig flot imo. Kan du uploade det i original opløsning så man kan bruge det som skrivebordsbaggrund? :)


    Det andet billede er kønt, ikke noget videre specielt motiv, men flot er det da alligevel:)


    Du er velkommen til at downloade det herfra og bruge det, så længe det er til privat brug.
    http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=1602222834&size=l


    Ellers tak for kommentarene, måske bytter jeg skoven ud med et andet, man skal nok have været der selv.

    Det her bliver diskuteret mange stede lige nu. Efter min mening mangler der dokumentation på alt. Billedene kunne for den sags skyld være taget med en mobil.


    Alle ved hvis at jeg ikke er Canon fanboy, men jeg tror bare ikke på der er mindre støj i et Nikon D80 end i et Canon 40D.


    Sonys nye model A700 som alle steder bliver rost op til iso 1600, ser heller ikke for godt ud her.

    Tak for kommentarene.


    Jeg kan ikke sige så meget andet end det der er blevet kommenteret allerede.


    Med hensyn til mit eget er det ikke noget jeg vil dyrke at manipolere så meget i fremtiden. Jeg foretrækker "Old school Photos" :D


    For sjov er det dog blevet postet på et par udenlanske kritiksider (med lidt mindre mørke), genneralt med rigtig gode kommentarer, men de som ikke kan lide det - kan virkelig ikke lide det, hvis i forstår.